Volledige versie bekijken : Waar zit dat in vista?



Silverwing
4 September 2007, 21:54
Ik heb vista helemaal uitgekamd en er zijn 2 dingen die ik niet vind.
1)Kan ik net zoals in xp knoppen bijvoegen in de werkbalk en hoe doe ik dat?In internet explorer heb ik het gevonden,maar ik wil graag kopiëren naar ,verplaatsen naar en verwijderen bijvoegen.
2)Ik vind ook OE niet meer,windows live mail is de opvolger zo lees ik als ik dat progr. open,maar als het kan zou ik liever OE hebben.
Is dit nog mogelijk?

compuchrisje
4 September 2007, 22:20
Voor je knoppen probleem was er dit (http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-be/help/73a69ed5-83c3-4d86-bd2c-3e738e3f0f761043.mspx)te vinden. Voor het tweede zal niemand je kunnen helpen, helaas, Vista werkt niet met oudere versies en importeren lijkt bij de meesten zelfs ook niet altijd foutloos te lukken. Wel heb ik ergens een advies van iemand gelezen om Outlook van het Office pakket te gebruiken, versie 2003 wil vista evt nog accepteren.

Silverwing
5 September 2007, 09:12
Compuchrisje bedankt voor je antwoord.
Druk ik mij mss verkeerd uit want wat ik bedoelde is zoals op de foto,die knoppen had ik indien mogelijk ook in vista in de balk bijgezet.
http://img398.imageshack.us/img398/8373/werkbalk2jm7.jpg

foxofinfinety
5 September 2007, 11:21
betrevende de mail vista werk het beste met office 2007

compuchrisje
5 September 2007, 18:54
Aha! dat is idd al wat anders, ik had het over de taakbalk algemeen (onderaan, links of rechts, naargelang instellingen). Bij het weergeven van de mappen kan je toch beslissen welke werkbalken je daar wil hebben? En als het niet bij de standaardbalken staat, is er (toch in XP nog) de optie Aanpassen, helemaal onderaan in het menu Beeld. Probeer dààr es?

Silverwing
6 September 2007, 21:03
Ik heb alles in het menu beeld >aanpassen nagekeken maar niets over knoppen gevonden daar.In de help geraak ik ook niet verder dan de knoppen in internet explorer

Mimosa
7 September 2007, 21:49
Kun je hier met de R-muisknop niks aanvangen bovenaan in die balk die je daar toont? Kun je dan niet werkbalk ontgrendelen, en dan dingen verschuiven, of aanpassen? Ik weet het niet, hé! Ik zou eens moeten kijken op een pc met Vista, ik zit nu aan 1 met XP.

Mimosa
7 September 2007, 22:03
Kun je hier met de R-muisknop niks aanvangen bovenaan in die balk die je daar toont? Kun je dan niet werkbalk ontgrendelen, en dan dingen verschuiven, of aanpassen? Ik weet het niet, hé! Ik zou eens moeten kijken op een pc met Vista, ik zit nu aan 1 met XP.
Heb even gekeken op Vista. Maar ik vrees dat dit niet meer zal lukken! Die werbalk is helemaal anders. En je kan op bovenste stuk niks doen met R-Muisknop :damn: Het stukje daaronder geeft R-muisknop een menuutje met "meer" Maar daar zie ik ook niks dat geeft wat jij daar aanduidt.
Als je kijkt bij "Organiseren" in Vista-balk, dan zitten daar wel dingen die vroeger in XP als "knop" in de balk stonden, denk ik.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt? Vista is eventjes wennen ;)

filip
8 September 2007, 00:13
Silver,

klik bovenaan rechts op Extra , dan op werkbalken aanpassen dan krijg je een venster waar je knoppen kan bijvoegen , maar let op je moet daar eerst naar boven scrollen tot bovenaan en voeg daar een scheidingslijn in je zet terug je cursor bovenaan en voeg je knoppen in je kan nog steeds je knoppen nu wijzigen van plaats door erop te gaan staan en op omhoog of omlaag te klikken het resultaat zal zijn zoals op volgend screenshot.......:bow:
http://users.telenet.be/simcity/ScreenShot001.jpg

http://users.telenet.be/simcity/vistaknoppennm6.jpg

filip
8 September 2007, 00:48
Silver ,
Ik gebruik nu ook de outlook van office en ik moet eerlijk zeggen , hoewel ik vroeger verslaafd was aan OE begin ik dat nu te krijgen aan die outlook van office de mogelijkheden die je daar hebt zijn onvergelijkbaar met OE je kan zelfs een foto bijvoegen in de e-mailadressen en zo je hebt een kalender waar je reminders kan insteken die dan alarm geven als je binnen 2 maand een afspraak hebt bij de tandarts of zo dat zijn dingen die gemakkelijk vergeten.....Het is inderdaad wel even wennen.:bow:

downagain
8 September 2007, 00:55
Hij bedoelt de knoppen in explorer, niet in internet explorer. Ik heb ff gekeken en ik denk niet dat dit nog mogelijk is.

Ik heb deze knoppen nooit gebruikt dus had ook niet gemerkt dat ze er niet meer waren. De ctrl+c/ctrl+x/ctrl+v sneltoetsen zijn bij mij een automatisme geworden.

Misschien kan je het zo ook proberen?

Silverwing
8 September 2007, 09:22
Blijkbaar is het voor sommige nog niet duidelijk waar het over gaat In punt 1 screef ik toch dat ik het voor IE al gevonden had en voor ale duidelijkheid doe ik er nog een prtsc. bij van de knoppen in xp die ik in vista graag had gezien.:wall:
@mimosa:Het zijn idd die zaken die ik graag als knop in de balk had gezien,maar het zal waarschijnlijk niet te doen zijn.
@downagain:Die sneltoetsen zijn voor mij geen alternatief,het moet vlug gaan,en zo vlug gaat het typen hier niet.
@filip:Ik gebruik nu dan toch de winows mail en dat valt reuze mee,enkel de contactpersonen importeren lukt dus niet.Heb dan alle adressen maar manueel ingegeven.
Ik leef met de hoop dat iemand toch de mogelijkheid ondtekt om die knoppen in de balk te krijgen en blijf zelf ook experimenteren.

Mimosa
8 September 2007, 09:33
Hij bedoelt de knoppen in explorer, niet in internet explorer. Ik heb ff gekeken en ik denk niet dat dit nog mogelijk is.

Ik heb deze knoppen nooit gebruikt dus had ook niet gemerkt dat ze er niet meer waren. De ctrl+c/ctrl+x/ctrl+v sneltoetsen zijn bij mij een automatisme geworden.

Misschien kan je het zo ook proberen?
Van die "knoppen" en dat het niet mogelijk was, dat had ik enkele posten hoger ook al gemeld ;) En die codes gebruik ik ook veel ;)

ghost
8 September 2007, 11:19
Ik heb geen vista , ben eens op zoek geweest , ben niet zeker als je er iets mee bent .
Dit is de uitleg : De menubalken die overal in Windows XP worden weergegeven, zijn gewoonlijk standaard verborgen in Windows Vista. Het is echter heel goed mogelijk dat u de menu's in Windows XP–stijl niet nodig zult hebben, omdat haast elke menuopdracht in Windows Vista beschikbaar is als werkbalkknop of als optie in het rechtermuisklikmenu. Als u de gewenste optie niet ziet op de werkbalk, kunt u op de rechtermuisknop klikken voor extra opties.

Met de Alt-toets kunt u in elk programma of venster de menubalk in- of uitschakelen.


Druk op de Alt-toets om de menubalk in of uit te schakelen .
Misschien kunt je dan daarna via beeld uw werkknoppen aanpassen .


http://img127.imageshack.us/img127/4135/getopencontentrk0.png

bron (http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/93929171-8e24-1e6a-cf68-b48eb22073611043.mspx)

Silverwing
8 September 2007, 12:07
Met de Alt-toets kunt u in elk programma of venster de menubalk in- of uitschakelen.
Druk op de Alt-toets om de menubalk in of uit te schakelen .
Misschien kunt je dan daarna via beeld uw werkknoppen aanpassen .

bron (http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/93929171-8e24-1e6a-cf68-b48eb22073611043.mspx)
Hoe het komt weet ik niet maar bij mij word enkel het vakje bestand blauw als ik op de alt toets druk:wtf:

ghost
8 September 2007, 12:21
Hoe het komt weet ik niet maar bij mij word enkel het vakje bestand blauw als ik op de alt toets druk:wtf:


Als u de gewenste optie niet ziet op de werkbalk, kunt u op de rechtermuisknop klikken voor extra opties.

Met de Alt-toets kunt u in elk programma of venster de menubalk in- of uitschakelen.


Druk op de Alt-toets om de menubalk in of uit te schakelen .
Misschien kunt je dan daarna via beeld uw werkknoppen aanpassen .

Heb je ook op de rechtermuisknop geklikt voor extra opties.
Zo als ik al zei ik heb geen vista , moet hem eens uitproberen :wall:

Silverwing
8 September 2007, 13:57
Ghost ,bedankt voor al je moeite maar die optie heeft mimosa al op pagina 1 gegeven en daar was niets mee aan te vangen.
Zo simpel als het er staat op de microsoft pagina "Met de Alt-toets kunt u in elk programma of venster de menubalk in- of uitschakelen."
zo simpel werkt het niet bij mij.Mss dat andere vista gebruikers dit eens kunnen proberen?
Het zou me niet verbazen dat het niet in alle versies van vista werkt,hoewel er staat van wel.

Edit:
Heb ondertussen gevonden hoe de menubalk wél met alt te verwijderen en terugzetten.
Je moet eerst bij organiseren >indeling:het vinkje van menubalk weghalen.
Als je dan op alt drukt verschijnt hij weer en druk je nog eens verdwijnt hij terug

nightraver
9 September 2007, 00:38
Ik heb ook vista, en ik denk dat de enige oplossing hier inderdaad de alt toets is hoor. Menubalk aanpassen met knoppen zit er hier niet meer bij vrees ik.
En je tweede vraag die is al zeker helemaal niet meer mogelijk.

Silverwing
11 September 2007, 16:33
Heb ik weet niet meer waar een tip gevonden om het menu bij rechtskliken aan te passen.Ik kan nu snelkoppelingen naar alle mappen bijvoegen in dat menu,wat het een stuk makkelijker maakt.Enkel verplaatsen naar ipv kopiêren naar ware beter geweest,nu moet ik de items die ik gekopiëerd heb nog verwijderen.
Wat betreft OE,daar ben ik tevreden met de windows mail op één puntje na:
Is het niet mogelijk om je contactpersonen links onder de mappen te zetten zoals in OE? Dit om snel een bericht te kunnen sturen aan één persoon.

Mimosa
11 September 2007, 16:40
Wat betreft OE,daar ben ik tevreden met de windows mail op één puntje na:
Is het niet mogelijk om je contactpersonen links onder de mappen te zetten zoals in OE? Dit om snel een bericht te kunnen sturen aan één persoon.
'k Zou het voorlopig niet weten. Maar, kun je niet werken met "auto-aanvullen"?--> Je begint je contactpersoon in te tikken bij "AAN" in je bericht en de PC vult dan toch automatisch aan?
De rest probeer ik te bekijken als ik nog eens aan de pc met Vista zit ;)

Silverwing
11 September 2007, 19:12
'k Zou het voorlopig niet weten. Maar, kun je niet werken met "auto-aanvullen"?--> Je begint je contactpersoon in te tikken bij "AAN" in je bericht en de PC vult dan toch automatisch aan?
De rest probeer ik te bekijken als ik nog eens aan de pc met Vista zit ;)
Dat is idd een optie als de contakten niet onder de mappen kunnen staan,gewoon dubbelklikken gaat nog net iets sneller dan eerst een nieuw bericht openen en dan aan aan te klikken en dan nog eens een letter typen;)

Mimosa
11 September 2007, 20:46
Dat is idd een optie als de contakten niet onder de mappen kunnen staan,gewoon dubbelklikken gaat nog net iets sneller dan eerst een nieuw bericht openen en dan aan aan te klikken en dan nog eens een letter typen;)
Ook waar en juist natuurlijk. Ik zit nu aan een pc met Xp, dus kan ik weer niet checken of wat jij wil, ook lukt. Misschien dat ik morgenochtend even kan? Wie weet... ;)

Weet je wat ik wél gedaan heb? Ik heb in de Vista Pc een snelkoppeling van de "contacten" in de taakbalk onderaan gestoken (werkbalk snelstarten)
En in Vista is het zo als je met de R-muisknop klikt, dan krijg je o.a de keuze: 1) aan het startmenu vastmaken of 2) aan het menu snelstarten of aan de werkbalk snelstarten ('k weet niet vanbuiten hoe hij dat formuleert :shy:) vastmaken.
Dat heb ik dus gedaan. ;) Misschien ben je daar al iets mee? :shy:

PS: Juiste formulering met R-Muisknop: Aan Snel Starten toevoegen.
Wel moet je zien dat je Snelstarten ook aangevinkt hebt. (Startknop, Rechtsklikken/Eigenschappen/Taakbalk/Werkbalk Snelstarten) weergeven) ;)

Mimosa
12 September 2007, 08:40
Ik heb eens gekeken in Windows Mail (Vista) of de mogelijkheid bestaat om zoals vroeger de "contactpersonen" onderaan de mappen in je mailbox te krijgen. Denk "noppes"
Vroeger, in Outlook Express was dit via Beeld/Indeling/Contactpersonen. Die kon je daar aan- of uitvinken.

In Windows Mail zie ik dit niet, want het staat er zo niet meer.
Wèl zitten de "contactpersonen" via een icoontje bovenaan in je werkbalk waar ook staat: Nieuw Bericht - Beantwoorden - Doorsturen - Verzenden en Ontvangen... enz, enz...(wat in OE ook was!)
Ook kun je via Extra/Windows Contactpersonen aan je adressen geraken.
Denk dat de oplossing die ik hierboven gaf om ze in je snelstarten te steken dus niet slecht is ;) Is ook altijd handig om vb een e-kaart te versturen (of andere online formulieren in te vullen ;)), je klikt onderaan je "adresboek - contactpersonen" aan en je kan de adressen kopiëren en plakken in het formulier van de e-kaart ;)
Hopelijk kon ik je hiermee van dienst zijn? ;)

Silverwing
12 September 2007, 10:00
Bedankt voor al je moeite,maar ik ga het houden bij de auto aanvullen manier.
Blijkt dat rechts klikken op contactpersonen bij mij niet geeft wat u krijgt(zie prtsc),mss een andere vista?Hoedanook het blijkt toch niet mogelijk om te werken zoals in OE,dus leg ik mij er bij neer.
http://img395.imageshack.us/img395/7386/mailxm3.jpg

Mimosa
12 September 2007, 11:19
Bedankt voor al je moeite,maar ik ga het houden bij de auto aanvullen manier.
Blijkt dat rechts klikken op contactpersonen bij mij niet geeft wat u krijgt(zie prtsc),mss een andere vista?Hoedanook het blijkt toch niet mogelijk om te werken zoals in OE,dus leg ik mij er bij neer.
http://img395.imageshack.us/img395/7386/mailxm3.jpg
Ja maar dààr moet je niet rechtsklikken op contactpersonen voor die snelkoppeling naar snelstarten :wall:
Je moet gaan via Start/Alle Programma's en dan zul je Windows Contactpersonen daar zien tussen staan. Dààr moet je rechtsklikken en toevoegen aan snelstart :shy: Sorry dat ik ff nog net niet duidelijk genoeg was :shy: ;)

Silverwing
12 September 2007, 13:11
Ja maar dààr moet je niet rechtsklikken op contactpersonen voor die snelkoppeling naar snelstarten :wall:
Je moet gaan via Start/Alle Programma's en dan zul je Windows Contactpersonen daar zien tussen staan. Dààr moet je rechtsklikken en toevoegen aan snelstart :shy: Sorry dat ik ff nog net niet duidelijk genoeg was :shy: ;)
Ok begrepen!(y)

Mimosa
12 September 2007, 14:03
Ok begrepen!(y)
Succes ermee! :good: