Volledige versie bekijken : start niet op toont award bios setup utility



jules
5 September 2007, 12:56
hallo.
als ik m'n computer opstart moet ik zelf mijn beeldscherm aanleggen en krijg ik op het scherm no signal input or cable disconnected.
daarna moet ik hem resetten daarna krijg ik het venster award bios setup utility.daarna moet ik op f10 drukken. krijg ik het venster setup confirmation waar er instaat 'safe configuration changes and exit now?' dan enter ik en na 5minuten start hij op.wie kan mij helpen?
heb al een systeemherstel gedaan van 2 weken geleden en helpt niet.
dank bij voorbaat

g_man
5 September 2007, 14:29
Een systeemherstel helpt niet als het over de BIOS gaat...
Het gaat hier over de 'onboard' grafische chip...(signal input)...
Dat die automatisch naar de BIOS gaat is logisch, want de fout moet herstelt worden.
Dat je F10 moet drukken ook, want dat is om je wijzigingen te saven.
Heb je idd een onboard chip en gebruik je die?

jules
6 September 2007, 20:42
dank u voor uw reaktie g-man
wat is een onboard chip?

g_man
6 September 2007, 20:46
Heb je een grafische kaart (aparte kaart) of een grafische chip (onboard)?

jules
7 September 2007, 10:10
ik denk grafische chip

dannyma
7 September 2007, 11:10
hij bedoelt of je het beeld krijgt rechtsteeks van de printplaat die in je comuter steekt of dat je met de tijd iemand een externe er heeft bij gestoken .( staat meestal vertikaal geinstaleerd op de printplaat in de comupter ) en is heel gemakkelijk los te maken met een schroefje of soms zelfs niet en kan er gewoon afgehaald worden.
kijk is na of het kabeltje waar je scherm met verbonden is wel goed opgeschroeft zit en indien verbeteren . ( is meestal dikke kabel waar blauw speciaal plug aan zit om te kunnen verbinden en verbind zich met twee schroefjes .

jules
7 September 2007, 17:39
Halo dannyma en g-man
ik heb al mijn kabels eens uitgetrokken en weer goed ingestoken en ..................alles werkt weer normaal.
Vanharte bedankt voor de hulp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!