Volledige versie bekijken : IE geeft wel achtergrond door en FF niet



ramona r
6 September 2007, 16:03
Hallo
heb net een pagina aan mijn website toegevoegd en krijg in de mexicopagina in FireFox mijn achtergrond NIET te zien en in Internet Explorer WEL,
rara politiepet, hoe kan dit? En hoe zorg ik dat hij in FF ook te zien is.

downagain
6 September 2007, 16:37
De url naar de achtergrond klopt niet. Lijkt een lokale link te zijn.

ramona r
6 September 2007, 16:44
maar ik heb de achtergrond img geupload vanaf mijn p.c en in iE zie ik hem wel.Dat is toch vreemd.Zie jij hem wel in iE en niet in FF?

downagain
6 September 2007, 16:50
Je hebt misschien de foto wel goed geĆ¼pload, maar je link klopt niet:
file:///L|/ramona%20r%20site/Dreamweaver%20images/achtergronden/achtergronden/mexico.jpg)

Dit is een link naar een bestand op je eigen computer. Waarschijnlijk zal omwille van een verschil naar veiligheid toe, IE wel toelaten om de afbeelding lokaal te openen, en FF niet.
En kan jij alleen dus die foto maar zien in IE.

ramona r
6 September 2007, 17:36
Snap het even niet meer...ik heb mijn site op stick staan daar staat alles op en van af daar kopier ik dus naar de webspace beheer.De andere achtergronden staan in dezelfde map en die krijg ik wel te zien, wat doe ik nu fout

downagain
6 September 2007, 17:51
Nogmaals.. de afbeelding staat online, maar je link klopt niet!
Waarschijnlijk heb je de link niet relatief gemaakt tov de locatie van de site.

background-image: url(file:///L|/ramona%20r%20site/Dreamweaver%20images/achtergronden/achtergronden/mexico.jpg);

moet je aanpassen naar:

background-image: url(Dreamweaver%20images/achtergronden/achtergronden/mexico.jpg);

Pjj
6 September 2007, 19:23
Er staat echt wel dit:
<!--
body {
background-image: url(file:///L|/ramona%20r%20site/Dreamweaver%20images/achtergronden/achtergronden/mexico.jpg);
}
.style4 {color: #06195D}
.style7 {color: #000066}
-->

ramona r
8 September 2007, 00:56
ja ja ik heb het gezien.
Heb de image nog maals , op dezelfde manier, geupload naar mijn site beheer en volgens mij zie je de achtergrond nu wel.Zal toch met het uploaden te maken gehad hebben?