Volledige versie bekijken : bizar router probleem



Killerclown
7 September 2007, 20:31
Ik heb hier een bizar probleem met een router? Misschien dat iemand er iets meer van weet of mij eventueel kan helpen.

Als router gebruik ik D-link 604. Ik gebruik nu ongeveer een jaar dit soort router. Na ongeveer een half jaar, kon ik ineens niet meer op het internet. Het probleem lag blijkbaar bij de router. Deze was nog in garantie en in de firma konden ze ook geen reden vinden waarom em niet werkte. Soit, ik kreeg een nieuwe en het probleem was opgelost. Nu ongeveer weer een half jaar later, weer het zelfde probleem met een totaal nieuwe router van hetzelfde merk. Ineens geen internetverbinding meer. Probleem bij de router? Nochtans branden alle lampjes zoals het moet en resetten lost het probleem niet op.
Het lijkt mij nogal bizar dat telkens na een goe half jaar diene router kapot is.
Verslijten die dingen zo snel? Dat kan toch niet.

Heeft iemand een gelijkaardig probleem al es meegemaakt of heeft iemand een idee wat ik kan doen of wat een mogelijke oorzaak kan zijn? Alle ideeen zijn welkom.

Alvast dank.

ghost
7 September 2007, 20:41
Brand uw lichtje van uw netwerkkaart nog (dus achter uw pc)? Want ik had hetzelfde aan de hand , en wat bleek telkens als we de pc achteruit stootte , duwde we ons netwerkkaart los .

Killerclown
7 September 2007, 20:53
Lichtje van de netwerkkaart werkt perfect. Nochtans als ik de router terug aansluit (werk nu met een reserve) dan krijg ik geen internetconnectie. Ik geraak ook via IE niet op de pagina van de router zelf. Het is iets bizar. En het is raar dat het telkens na een goed half jaar is. Toeval of niet?

compuchrisje
7 September 2007, 21:48
Best mogelijk dat het toch niet de router, maar het netwerkkaartje is? Pruts eens ééntje van een maat of buurman erin en probeer het daarmee. Als het daaraan ligt, ligt de onkost al flink wat lager. Kijk ook of je drivers van je internetapparaten up to date zijn, dat kan je zien bij de leveranciers ervan of via deze site (http://www.driverguide.com/). Je moet hier wel een account aanmaken en nee knikken tegen alles wat ze ernaast aanbieden. Zolang je maar weet of alles nog bij de pinken is. Noteer wat daar gemeld wordt als zijnde bejaard en dan op zoek naar de nieuwste.

PeterN
8 September 2007, 01:22
Om zeker te zijn dat het uw router is kan je hem er eens tssuit gooien. Rechtstreeks die pc op de modem. Werkt de pc dan wel ben je zeker dat het probleem bij de router ligt;)

Killerclown
9 September 2007, 20:05
De netwerkkaart geeft geen problemen. Wanneer ik rechtstreeks (zonder router) het internet aansluit, dan werkt alles perfect. Steek ik er terug de router tussen, dan is het gedaan met internetten.
De instellingen van de router zijn ook allemaal up to date en de laatste software (of hoe zeg ik dat) is ook geinstalleerd.
Nog iemand een idee wat het kan zijn?
Toch raar dat telkens na een half jaar de router om zeep is. Kan al beginnen aftellen wanneer ik mijn volgende router moet kopen :-s

PeterN
10 September 2007, 10:25
De test rechtstreeks werkt wel. Met de router ertss niet. Hieruit mag je wel concluderen dat de router het probleem is ;)
Als je zeker bent dat de instellingen juist zijn en het werkt niet , dan zal hij de geest hebben gegeven. Reden: gewoon 2 keer pech. Een router gaat echt wel langer mee hoor ;)

Om de router verder te testen, kan je allesinds eens surfen naar de instellingen van de router. Gaat dat nog? Wat zegt de status pagina bij de instellingen? Is internet 'connected'?
Krijgt je pc een geldig ip? Probeer eens een andere kabel tss router en pc. Ligt het probleem tss router en pc (lokaal gedeelte) of is het probleem aan de kant van internet (globaal gedeelte) of aan beide kanten?

Killerclown
10 September 2007, 11:39
Naar de instellingen van de router kan ik niet surfen. Dat lukt niet meer. Vorige keer ging dat ook niet meer.
De kabels heb ik ook al eens verandert maar dat levert niks op. Zowel niet tussen pc en router als tussen router en de buitenwereld.
Volgens mij ligt ook het probleem bij de router. Nochtans alle lampjes branden zoals het moet maar toch zit er geen leven in.

Ik hoop dat deze router langer meegaat. Ik ga mij in ieder geval al een reserve halen voor als het probleem zich nog es voordoet want ik vertrouw die dingen niet meer. Het is nu mijn 3de router op 1 jaar tijd.

Fakke_Berto
13 September 2007, 18:50
Hoeveel garantie zit er op die router? Als je niet eens in je configscherm geraakt van je router en je kabeltje tussen je pc en je router is in orde, ga er dan maar eens mee terug naar de winkel en vraag of ze hem even willen uittesten. Ik heb een ijzersterk vermoeden dat hij naar de routerhemel is. Ik heb eens net hetzelfde gehad.
Gr.

Killerclown
13 September 2007, 20:18
Garantie op de router? 1 jaar. En dat jaar is nu net om. Mijn vorige was nog in garantie maar deze niet meer.
De routerhemel wordt goed gevuld door mij :wall:

PeterN
14 September 2007, 09:04
Eigenlijk is het niet juist dat de garantie verder loopt als je een nieuwe krijgt. Als je een nieuwe router krijgt zou het jaar van garantie terug moeten beginnen te lopen maar als ze dat willen doen is weer een andere zaak.
Wel is er een garantie 'op herstelling' die ook een minimum tijd loopt, ongeacht de aankoop datum.

Krikkie
14 September 2007, 12:50
Op alle elektrische toestellen is men verplicht twee jaar garantie te geven (dit is bepaald door wet), dus je router is nog in garantie als je hem in België hebt gekocht!
Indien de winkelier er op wijst dat je garantie verstreken is, gewoon er terug op wijzen dat in België de garantie op elektrische toestellen en elektronica minimum twee jaar is!
Indien je je router aangekocht hebt bij een betrouwbare zaak gaan die er zeker geen probleem van maken, men kan (indien het in een pc-winkel is) gemakkelijk je router even testen (neem ook je kabels mee, de kans is klein maar het kan nog ook aan een slechte kabel of contact liggen).

Groetjes Krikkie

Killerclown
11 October 2007, 12:06
Sorry voor de late reactie hierop.
In de winkel zeggen ze dat de garantie is verlopen, dus pech voor mij.
Aan de kabels ligt het probleem niet want ik heb al getest met andere kabels.
Tis da stom bakske da ni mer werkt. :wall:
Kben eens curieus of ik binnen dit een een paar maand weer ne router heb die niet meer werkt. Dan ga ik mij echt vragen beginnen stellen.

Fakke_Berto
12 October 2007, 18:07
Als je dan toch een andere moet kopen, neem deze keer dan ene van een ander merk. Dan ben je tenminste gerust.

Killerclown
14 October 2007, 10:59
Ik ga da doen denk ik, ne keer een ander merk nemen. Welk merk raden jullie aan? Wat is een goeie, betrouwbare, niet te dure router?

Thanx

PeterN
14 October 2007, 12:09
Bekende merken voor routers zijn merken als SMC, Belkin, Linksys, DLink, ...

Dus je ziet, je moet wat geluk ook hebben ;)

eventure
14 October 2007, 13:51
Ik ben heel content van m'n Netgear en raad u dan ook een netgear aan!

Killerclown
19 October 2007, 21:00
Thanx. Ja, Dlink heb ik mijn twijfels bij na wat ik meegemaakt heb.
Misschien es een van de andere proberen.

eventure
19 October 2007, 21:15
Linksys heb ik ook slechte ervaringen mee, dat raad ik dan ook af...

ADSLFreak
19 October 2007, 21:38
Krijg je een IP address van die router?

Als je router volgens het boekje 192.168.1.1 als ip management address heeft, dan kan je een vast ip address aan je PC netwerk kaart geven van 192.168.1.2 met subnet mask 255.255.255.0.

Doe eerst een ping op je pc naar 127.0.0.1 dan weet je dat je TCP stack (SW PC) in orde is.
Dan doe je een ping naar 192.168.1.2, als deze ook lukt dan is je netwerk kaart ook in orde.
Dan ping je naar 192.168.1.1 (Of het ip address van de router staat in handleiding).

Het is belangrijk dat je subnet mask goed staat anders gaat je ping nooit lukken.

En als dat niet lukt dan heb je pech gehad met die router vrees ik ..

my 50 cents

ADSLFreak
19 October 2007, 21:40
PS: Ik heb nen topcom staan al 3 jaar en geen enkel probleem, installatie ging als een fluitje van een cent, zelfs ik slaagde erin -;)

my other 50 cents

Spoorzoeker
20 October 2007, 00:09
ALs je niet naar de instellingen van de router kunt surfen, verwijder dan eens de kabel tussen je router en je modem.
Dan moet je als het goed is wel in je router kunnen komen.