Volledige versie bekijken : Downloaden controleren



meg
9 September 2007, 14:58
Hallo,

Het is nu al een maand of 2 dat ik bij telenet op smallband terecht kom.
Als ik kijk bij telemeter zie ik dat k ongeveer 400mb per dag download, terwijl ik hoogstens 2 filmpjes van 5 minuten bekijk op youtube per dag en voor de rest niet echt veel download op een paar kleine afbeeldingen na.
ik heb een draadloze router die niet beveiligd is maar bij de instellingen zie ik dat alleen mijn eigen 2 laptops verbonden zijn met die router en er dus niemand download op mijn kosten..
nu vroeg ik me af of er misschien een programmatje bestaat waarmee je kan zien wat er zo allemaal op je pc wordt gedownload, misschien is er ergens iets op mijn pc dat vanalles zit te downloaden..

alvast bedankt.:)

Pilote
9 September 2007, 15:08
Isp Monitor eens testen==> kijk hier
(http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=366)

bleumoon
9 September 2007, 15:12
hallo meg om te beginnen zou ik eerst de router beveiligen, je kan nooit 100% zeker zijn dat er geen derden van je internet gebruik maken (of misbruik). Eens je router beveiligd is, na een week kijken of er nog zoveel download is Ga eens na welke programma's op de achtergrond draaien en verbinding nodig hebben met het internet, misschien P2P programma('s)?? is niet veel wat ik voorstel maar mischien beter dit dan niets :)) groeten bleumoon

bleumoon
9 September 2007, 15:15
Isp Monitor eens testen==> kijk hier
(http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=366)

heb ik ook staan op de pc is een goed hulpmiddeltje om je transfert in t oog te houden:good:

bleumoon

meg
9 September 2007, 16:20
ik zal dat progje zeker downloaden :)
en hoe kun je zien welke progs op de achtergrond gebruik maken van internet?
en ik heb alleen Limewire die heel af en toe eens opstaat maar zeker niet elke dag en die is altijd volledig afgesloten, of toch zover ik dat kan zien..
Heb gisteren ook virusscan en spywarescan gedaan, allebei zonder resultaat.
heb ook geprobeerd de router te beveiligen maar toen kon ik helemaal niet meer op internet:(
grtjs

bleumoon
9 September 2007, 17:16
ik had dat probleem ook in het begin dat ik geen verbinding meer had, maar heb de router toen rechtstreeks aan de pc aangesloten en zo een beveiligde verbinding gemaakt.
Nu werkt het draadloos zonder problemen.

Indien het niet lukt neem dan contact op met de supportdienst van je provider, die helpen je gerust verder.

bleumoon

Baloeke
10 September 2007, 11:05
...en ik heb alleen Limewire die heel af en toe eens opstaat maar zeker niet elke dag en die is altijd volledig afgesloten, of toch zover ik dat kan zien..

Het is denkelijk niet omdat je Limewire volledig is afgesloten, toch kunnen er bestanden 'gedeeld' worden. Je kan best eens nakijken, of die map geen bestanden bevat.

Kokki
10 September 2007, 15:22
Hier staat een handleiding hoe je je draadloos kan beveiligen: http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=7

Krikkie
10 September 2007, 17:12
Zet ook een firewall op beide pc's ! (Er zijn er genoeg goede en gratische te vinden op 't internet)
Buiten dat dit veiliger is kan je ook veel programs blokkeren dit anders steeds toegang tot het internet zoeken en daar heb je nu geen kijk op.
Het hangt er vanaf wat je allemaal geïnstalleerd hebt en draait op je pc.
Limeware kan ook een grote verbruiker zijn, een firewall kan beletten dat hij steeds het internet opzoekt en alleen toestaan wanneer jij dat wil.
Eens ingesteld heb je zo goed als geen hinder meer van een firewall.
Let wel dat je hem goed instelt, niet zo maar alles toegang tot het internet verschaffen, alleen wat echt nodig is (en dat is eerst wel eens even zoeken).

Naar je uitleg zou ik toch mijn draadloze router beveiligen, het is niet omdat hij alleen jouw twee pc aangeeft dat er op een ander tijdstip geen derde gebruiker kan opzitten.
Mijn router geeft alleen de gebruikers van het moment weer, waarschijnlijk de jouwe ook.

Om mijn up- en download in het oog te houden gebruik ik de Telemeter (je kan ook online gaan kijken, maar dat is veel omslachtiger).
Een voordeel is van de Telemeter is dat hij ook komt zeggen wanneer je mail hebt.
Zie hier (http://www.telemeter.be/): http://www.telemeter.be/

Groetjes Krikkie

spruit
10 September 2007, 17:31
Het is denkelijk niet omdat je Limewire volledig is afgesloten, toch kunnen er bestanden 'gedeeld' worden. Je kan best eens nakijken, of die map geen bestanden bevat.

ik denk ook eerder dat hier het probleem zit ;-)

ghost
10 September 2007, 19:34
Als je nie wilt sharen , open limewire , ga dan naar extra =>opties , aan de linkerkant dubbelklik je op uploaden . Juist daaronder klik je op standaard , aan de rechterkant zet je uw schuifbalk helemaal naar links , daaronder vink je dat vakje uit "sta gedeeltelijk delen toe " . Klik dan terug links juist onder standaard op slots , die twee vakken zet je op 0 . Ga dan terug naar links en klik vanboven op delen, en zie dat daar alles leeg is . Ga dan terug naar links en klik vanonder op geavanceerd =>voorkeuren , en zet daar niks .Dan klik je op activeren en op ok . Als je dan limewire afsluit , dan ga je naar onder waar uw klokje staat op uw taakbalk , als je daar dat limewire pictogram nog ziet , dan klik je met de rechtermuisknop erop en dan op exit . Dan kan er niks meer gedownload of geupload worden . Dus denk er aan altijd daar eens kijken , voor limewire helemaal uit tezetten. Vraagje heb je ook een webcam ? Want dat verbruik ook al redelijk veel megabyte.

compuchrisje
10 September 2007, 23:00
Een hebbelijkheidje van Limewire en nog andere shareprogramma's is, dat als je geen mappen meer deelt, je ook zelden nog iets als download voorgeschoteld krijgt. Dus als die Limewire niet echt noodzakelijk is om te overleven, zou ik die er compleet uit bonjouren.

nightraver
10 September 2007, 23:03
Ik gebruik ook al eens limewire, ik heb niks veranderd aan share instellingen dus ik zal wel sharen, maar eens mijn download binnen limewire dicht en ook onderaan in taakbalk op icoontje dicht. nog nooit probs gehad