Volledige versie bekijken : Linksys WRT54G probleem!



een_zotteken
10 September 2007, 15:12
Hallo!

Al veel gelezen hier maar nog nooit gepost maar voor alles is een eerste keer è! En met dit probleem zie ik echt geen uitweg meer.

Het zit namelijk zo. Ik ben verbonden via een netgear adapter op een gewone pc. Mijn verbinding is hier perfect. Nu heb ik een laptop gekocht en in de winkel hebben ze mij daar een Linksys Wireless-G Broadband Router (type WRT54G ver.7) bij verkocht. Vanaf het begin waren hier eigenlijk problemen mee. Eerst was de verbinding niet stabiel maar nu is er helemaal geen verbinding meer. Ik kan echter niks meer bedenken hoe dit komt. De winkel zelf blijkt het ook al niet te weten :rolleyes:. Nu heb ik de router er gewoon vantussen genomen en werkt het internet weer maar zet ik hem ertussen kan ik via de gewone pc ook al niet meer op internet. Soms krijg ik wel het bericht dat er verbinding is maar ik geraak nergens op. Soms krijg ik dan weer te lezen dat 1 van de netwerkkabels mogelijk niet aangesloten is. Wat wel het geval is.

Kan iemand mij misschien eerst en vooral eens stap voor stap uitleggen hoe ik dit het beste installeer en eventueel hoe ik de router moet configureren?

Alvast bedankt en hopelijk komt er rap een oplossing want ik ben bijna gek hihi... :)

Ohja btw... De gewone pc is xp en de laptop is vista ;)

Kokki
10 September 2007, 15:21
Telenet of adsl? Welke modem?
Installeren doe je best door een pc of laptop te verbinden met de router via een kabel. Mss kan je best eerst de router resetten. Wellicht staat er ergens wel een knopje dat je gedurende eentiental seconden moet indrukken. Dan naar de webinterface surfen. Iets van 192.168.2.1 of 192.168.1.1.
Login staat normaalgezien in je handleiding.
Nu kan je het draadloze gedeelte gaan instellen. http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=7

een_zotteken
10 September 2007, 16:33
Telenet.
Ik heb dat al een paar keer gedaan gereset maar niks :wall:

compuchrisje
10 September 2007, 16:42
Ik herken dit maar al te goed, met net dezelfde router. Wat ik toen heb gedaan? Zowat alles ongeveer. Het probleem is gebleven, maar in verminderde frekwentie. Bij de easylink installatie CD zit een hulpprogje, dat je ook op hun site kan ophalen. Dit verwittigt je als je er wéér es uitligt en helpt je terug online te komen. Trouwens eens online had ik geen problemen met surfen.
Wat de reden kan zijn? Als je een telenetpakket hebt, TV aan en 't is van dattem, dus 't zou bij Telenet liggen, wat ze nooit willen toegeven natuurlijk. Maar je zou het wel es kunnen checken, of het bij jou ook het geval is. De Easylink is nu verhuisd naar degene waarvoor hij hier tijdelijk is opgesteld. Nu staat hier een Belkin, met hetzelfde probleem, dus vandaar dat mijn vermoeden van het opeisen van TV van kabelbreedte parten speelt.

een_zotteken
10 September 2007, 17:17
Ze hebben hier een pakket ja maar met tv of zonder het probleem blijft (n) K'vind het wel erg van de winkel dat zijzelf geen oplossing aanbieden. Niet willen of niet kunnen dat laat ik in het midden maar wij zitten er toch maar weer mee :frown:

boneless
10 September 2007, 17:21
probeer eens de firmware te updaten van de router. wil nog wel eens helpen!

een_zotteken
11 September 2007, 12:36
Dat hebben die van de winkel geprobeert maar dat was het blijkbaar ook niet :wtf:

Nu heb ik gisteren via een topcom adapter de laptop rechtstreeks aangesloten in het stopcontact en ook daar kreeg ik geen verbinding. Aan wat kan dat dan liggen?? :damn:

PeterN
11 September 2007, 14:24
Wat abonnement heb je bij telenet? Als je maar recht heb op 1 ip adres zal je niet zomaar de ene hardware kunnen aansluiten en dan de andere. Je mac adres van je hardware is verschillend en je gaat dus bij iedere wissel een ander ip aanvragen. Heb je maar recht op 1 ip zal je de modem een tijd moeten uittrekken eer je terug recht heb op een nieuw ip ;)

een_zotteken
12 September 2007, 14:30
Nee dat kan het ook niet zijn want de eerste dag ging alles zoals het hoorde... Voor ff toch.

Nu is er toch nog iets in actie geschoten. Nu werkt de laptop maar werkt het internet op de vaste pc niet :damn: Waarom weet ik niet. Ik heb alles nog maar eens gereset enzo en ineens kreeg ik bij netwerken in de lijst van de laptop linksys dus daar kan ik verbinding met maken. Nu nog de vaste pc in orde krijgen maar ik heb schrik dat ik weer iets verander dat alles dan weer omzeep is lol. Pff computers!!!:wall:

compuchrisje
12 September 2007, 18:49
Terwijl het werkt, maak een netwerkdiskette aan, of een netwerkinstallatiebestand of USB-stick. Hiervoor start je in je configuratiescherm - Netwerlverbindingen - thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen. Volg de wizard, vul in waar het gevraagd wordt. Bij één van de laatste schermen kan je kiezen om een Netwerkinstallatiediskette te maken. Dat wordt opgeslagen in één exe-bestand, dat je op elke aan te sluiten computer moet installeren.

een_zotteken
25 September 2007, 14:01
Sorry voor de late reactie maar druk druk druk dus nog niet echt de tijd gehad om alles rustig te bekijken.

Uiteindelijk hebben de mannen van Telenet het probleem opgelost. Ze moesten langskomen om een 2de digicorder te installeren en terwijl ff het probleem voorgelegd.

Ik weet niet of de oplossing die zij gebruikt hebben de juiste is maar het werkt alleszinds. Ze hebben ipv via een netwerk te werken wifi geplaatst. De router ging echt niet door die Vista heen. Maar waarom weet ik nog altijd niet :) Nuja het was ook mijn pc niet dus heb ik het maar laten begaan! Ik doe alleen maar m'n best è hihi...

Alleszinds bedankt voor de antwoorden en deze topic mag dus gesloten worden ;)