Volledige versie bekijken : formateren harde schijf



nojs
11 September 2007, 22:15
ik heb 2 harde schijven. Eéntje heb ik volledig toegekent aan linux.
Maar nu lijdt ik aan een enorm plaats tekort in windows en die
extra 250 GB zou erg welkom zijn en ik heb dus besloten om linux
weg te doen.
Hoe kan ik vanuit windows die harde schijf formateren. Maar ik weet
niet hoe ze noemt want linux bezit die harde schijf en windows vindt die
dus niet.

coopman
11 September 2007, 22:32
kun je niet formatteren via de linux cd ofzo ?

nojs
11 September 2007, 22:33
Ik zou moeten kunnen formateren vanuit windows. Ik ben namelijk aan het downloaden.
Een gratis spel van 1.7 GB en zou dat nu niet graag annuleren.

slicky
12 September 2007, 07:53
lukt dat niet via systeembeheer:wtf:
ga eens naar configuratiescherm--systeembeheer--computerbeheer
en klik daar op schijfbeheer
normaal kun je daar uw partities zien
verwijder die partitie van linux en formatteer die opnieuw:good:

suc6

fews
12 September 2007, 07:54
Ik zou moeten kunnen formateren vanuit windows. Ik ben namelijk aan het downloaden.
Een gratis spel van 1.7 GB en zou dat nu niet graag annuleren.

rechtsklikken op deze computer => beheren(manage in het engels) => schijfbeheer => daar zou je de schijf moeten zien en kun je formateren.


edit: Slicky was mij juist voor

mvg
FEWS

Baloeke
12 September 2007, 14:37
Of probeer eens met de freeware versie van partition magic (http://www.soft32.com/download_151.html)

GuntherS
12 September 2007, 15:03
Ik denk ook dat het met een extern programma zal moeten gebeuren.
Windows kan namelijk standaard geen Linux-schijven zien.

Met partition magic zou het normaal moeten lukken ofwel toch via de live cd vrees ik :)

compuchrisje
12 September 2007, 18:41
Ik denk, (Jelle!!! help als ik niet juist ben), dat je best bent met de Linux partition manager. Partition Magic is ook windows gebaseerd en zal waarschijnlijk die schijf ook niet herkennen.

GuntherS
12 September 2007, 19:12
Ik denk, (Jelle!!! help als ik niet juist ben), dat je best bent met de Linux partition manager. Partition Magic is ook windows gebaseerd en zal waarschijnlijk die schijf ook niet herkennen.

Toch wel hoor. Toen ik experimenteerde met Linux deed ik ook alles via Partition Magic in Windows. :) Maar ik denk wel dat je de volledige versie nodig zal hebben van Partition Magic want volgens mij kan je geen schijven wijzigen in de trial versie. Ik kan ook fout zijn..

slicky
13 September 2007, 08:11
Toch wel hoor. Toen ik experimenteerde met Linux deed ik ook alles via Partition Magic in Windows. :) Maar ik denk wel dat je de volledige versie nodig zal hebben van Partition Magic want volgens mij kan je geen schijven wijzigen in de trial versie. Ik kan ook fout zijn..
windows kan die inderdaad zien in computerbehher
zoals hierboven al vermeld is,daar kan je dus ook die partities verwijderen en opnieuw formatteren (denk ik) heb dat wel nog niet geprobeerd:p
de onbekende partitie's zijn van linux die hier op mijn pc geïstalleerd is

dannyma
13 September 2007, 11:14
Toch wel hoor. Toen ik experimenteerde met Linux deed ik ook alles via Partition Magic in Windows. :) Maar ik denk wel dat je de volledige versie nodig zal hebben van Partition Magic want volgens mij kan je geen schijven wijzigen in de trial versie. Ik kan ook fout zijn..
je bent niet fout want je zit juist met trial kan je niet alles uitvoeren daarom is het toch trial .
hij zal moeten gaan voor volledige versie die toch al wat kost .

Baloeke
13 September 2007, 18:38
Het was maar te proberen he, met die trial van partition magic. Ik heb hier weer iets bijgeleerd

dannyma
15 September 2007, 14:13
Het was maar te proberen he, met die trial van partition magic. Ik heb hier weer iets bijgeleerd
nu hoop dat ik er ook niet naast zit hey baloeke ;) :D :lol:.