Volledige versie bekijken : Laptop acer 17" as7520 of HP pavillion dv6276



Maximus
12 September 2007, 10:28
Beste raadgevers

Ik vraag jullie raad bij de keuze van aankoop laptop. Laptop moet voornamelijk dienen voor beperkte fotobewerking , officetoepassingen , opslag muziek en internet.

Bij mijn pcwinkel staat o.a de acer 17" AS7520 : *AMD Athlan 64 x2(1,7Ghz)

*2048 MB DDR II RAM *120GB HD * 17"CrystalBrite WXGA+(1440x900) * NVIDIA GEFORCE GO 7000M 256MB Dedicated RAM * Super Multi DVD-RW (+Rdouble layer) *LAN/WLAN * Geintegreerde webcam * Microsoft windows VISTA HOME PREMIUM. PRIJS : 789 euro

of de HP PAVILION DV6276 : *AMD Turion 64 X2 TL-52 (1.66Ghz) * 2048 MB DDR II RAM * 160GB HD 5400 rpm *15,4" Brightview Widescreen WXGA *NVIDIA Geforce go 7200 * DVD rw dl met lightscribe * Lan/Wlan * Microsoft windows VISTA HOME PREMIUM. PRIJS : 899 euro

Met een laptop heb ik geen ervaring maar persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar het model acer met 17" scherm. Sommige vinden een 17" scherm te onhandig als laptop ??? Kwaliteitsverschil tussen acer en HP ??? Stevigheid behuizing ??? Prijs kwaliteit verhouding ???

Alvast dank voor jullie objectieve mening. Maximus.

dannyma
12 September 2007, 11:44
ik vindt het moeilijk want ze zijn aan elkaar gewaagd maar mijn voorkeur gaat ook naar acer vanwege geintregeerd webcam wat toch handig is dan moet je zo'n ding niet meer extra aansluiten en meesleuren en nog 110 euro goedkoper .

PeterN
16 September 2007, 01:20
Acer is kwa prijs kwaliteit nog steeds prima. Niet voor niks dat ze zo'n goede verkoopscijfers hebben. Enige nadeel is de service. Daar het bedrijf op korte tijd enorm gegroeid is, heeft de service hier moeilijkheden mee. De service is dan ook niet erg goed daar ze niet in het zelfde tempo zijn mee gegroeien met de rest van het bedrijf.

carl
16 September 2007, 08:25
Zou je niet liever voor iets met een t 5200 ofzo gaan ? Die cpus vegen de vloer aan met amd en je vindt er al voor dezelfde prisjklasse

GuntherS
16 September 2007, 13:39
Is de AMD Athlon die in de Acer zit niet meer iets voor een desktop pc ipv een laptop?
Ik denk dat een Turion zuiniger is qua verbruik en dergelijke (wat de batterij ten goede komt)

Hoe dan ook, zelfs als de specs aan elkaar gelijk zouden zijn, zou ik nog voor de HP gaan. HP zit qua service en dergelijke toch echt 200% beter dan Acer. Acer noem ik meer voor de thuismarkt, voor mensen die weinig of niet met hun laptop weg gaan en constant aan de stroom kunnen hangen. Een HP wordt al vaker aangeraden wanneer je kijkt naar batterij-gebruik en dergelijke. De service van HP is echt top, ze niet voor niks marktleider geworden. Ik zeg niet dat Acer slecht is, maar als de HP in je budget ligt, zou ik alleszins niet twijfelen. Je weet maar nooit wat je aan de hand kan krijgen.

Succes met je aankoop ;)