Volledige versie bekijken : muziekbestand niet inladen



eplerra
13 September 2007, 14:43
Ik heb van een oude PC de daar opgeslagen muziek (wma-bestanden) via een externe harde schijf gekopieerd op mijn nieuwe PC. Ik kan de muziek wel beluisteren, maar ik kan deze nummers niet op een CD's branden en ik kan deze muziek ook niet inladen in een videobewerkingsprogramma (Adobe premiere elements 2). Ik krijg de melding dat de muziek geencrypteerd is en niet kan ingeladen / op CD gebrand worden. Ik wil wel vermijden om alle CD's opnieuw te moeten "rippen".
Is er iemand die hiermee raad weet?

dannyma
13 September 2007, 16:50
en vraagje gaat het nog via de externe hd ?

eplerra
13 September 2007, 19:17
Spijtig genoeg is daar alles gewist, de HD diende enkel als "doorgeefluik".

compuchrisje
13 September 2007, 22:29
Waarschijnlijk haalt je mediaplayer dan alle gegevens van het net. De gegevens die het heeft bijeengezocht van die CD's om je playlist op te maken. Als je die bestanden in wma hebt, kan je die met bv Nero toch gewoon branden op een cd, als audio of zelfs als mp3.
Er is ook een verschil tussen bewerken met een videoprog, dus ik vraag me af wat de bedoeling was met die Adobe.
Probeer het eens met Winamp, je hoeft het niet meteen als je standaardspeler in te stellen, maar gewoon via rechtermuisknop, openen met en winamp aanduiden.

Jule
13 September 2007, 22:51
Ik herken dit probleem, helaas. Dit komt voor bij muziek die geript is geweest via mediaplayer. Indien de mediaplayer nog de oude WMA codecs gebruikte kan u de muziek converteren met deze download. (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=296) Bij de nieuwe wma-codec zal u hem niet kunnen converteren. Deze codec is reeds gekraakt, maar om op een legale manier uw muziek te converteren?? Daar vrees ik voor. (En ik ken de minder legale manier ook niet. :shy:)

eplerra
14 September 2007, 14:28
In Adobe premiere elements bewerk en monteer ik de filmclips die met de mini DV camera zijn opgenomen (reizen, familiefeetjes..) en daar hoort meestal nog een streepje muziek bij. Daarom voeg ik er muziek uit mijn media bibliotheek aan toe. Bij het inladen van de muziekfiles wordt deze waarschijnlijk geconverteerd en daar loopt het vast, althans bij sommige bestanden.

[quote=compuchrisje;343062]
Er is ook een verschil tussen bewerken met een videoprog, dus ik vraag me af wat de bedoeling was met die Adobe.