Volledige versie bekijken : Dual boot vista xp



Moller
13 September 2007, 20:38
Hoi,
Ik heb een pc hier met Windows Vista op. Ik wil er een paar programma's op installeren voor school. Nu blijkt dat deze programma's niet werken op Vista. Ik had gedacht om nu een dual boot te maken, omdat als ik vista eraf gooi, naar het schijnt de garantie van mijn medion pc vervalt. Hoe dan ook, ik probeerde gisteren xp naast mijn vista te installeren. Ik maakte een partitie aan voor xp en startte de installatie. Nadat de computer opnieuw opstartte tijdens de installatie, bleef hij hangen bij: "Druk op een toets om de computer via de cd op te starten". Hier blijft hij hangen.

Kan iemand mij helpen?


Alvast bedankt.

dannyma
13 September 2007, 21:42
waarom zou je garantie verlopen ? ik dacht dat pas je garantie verloopt als je intern iets verandert omdat je dan de zegel die ze aanbrengen verbreekt .
alleen als je de originele cd of dvd hebt waar je als het mis gaat toch je vista er terug mooi kunt opzetten zou ik niet weten waarom ze je garantie stoppen .

Moller
13 September 2007, 21:51
Dus ik kan in principe gewoon mijn vista eraf gooien en xp erop zetten? Moest er ooit iets misgaan met mijn pc, zou ik zonder probleem nog garantie krijgen op mn onderdelen?

dannyma
13 September 2007, 21:59
garantie zit op de hardware en niet op de software dacht ik maar mischien dat iemand dat kan verifieren want 100 % ben ik niet zeker maar bijna .

compuchrisje
13 September 2007, 23:47
Normaal gezien blijft je windowslicensie geldig. Je zou gemakkelijk de dual boot kunnen doen, als je de installatie DVD van Vista hebt. Met een recovery ga je terug naar de originele configuratie en kan je flink wat problemen gaan krijgen.
Als je bij de dual-installatie problemen krijgt, kan je nog altijd met je computer terecht bij medion, maar wees dan niet verrast dat alles terug staat zoals je hem had gekocht.

filip
14 September 2007, 14:48
Moller dat draait perfect ik heb dit zo gedaan een HD bijgestoken en dualboot XP en Vista , en wat die garantie betreft is dat geen probleem ik maakte bij een vorige pc eens gans mijn partitie om zeep met Ghost die versie kon die grote schijven niet aan en ik kreeg zelfs garantie op de installatiesoftware na een dag kon ik hem gaan halen in de staat als nieuw.Dat is pas garantie he. Het enige wat ik spijtig vind dat als je HD kapot draait dat je dan die partitie met de installatie kwijt bent dat was bij deze toch het geval , je kan natuurlijk van nul starten maar de soft die erbij geleverd wordt is toch niet mis vind ik dus een mirror maken is de enige oplossing om na enkele jaren geen problemen te hebben als je in panne valt.;)

Moller
14 September 2007, 17:22
Oké bedankt ;) kga nu dus mijn vista eraf gooie, mn xp installe, en daarna mn vista installe.

Heeft er iemand een goed programma waarmee ik ervoor kan zorge da mn vista (na mn installatie) net etzelfde is als nu? Maw: dat mn bestande, instellinge, etc behoud ??

Baloeke
14 September 2007, 20:04
Voor te beginnen moet je er zeker van zijn dat je al je drivers vind van je grafische kaart, geluidskaart, ... Everest Home (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=409) kan je hierbij helpen.
Kijk ook eens op deze les (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=65). Hierin staat veel info over welke documenten je best veilig kan stellen.
Moest je problemen hebben om windows te installeren kan je best deze topic (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=22)eens doornemen