Volledige versie bekijken : Windows installer start op bij starten prog's



Nickel
15 September 2007, 11:32
Hoi

Bij mijn buur start windows installer te pas en te onpas op. Gaat hij naar internet met explorer dan start ook installer op, bij documenten idem, bij email niet,bij office ook. Je kan dus niet annuleren en dient via taakbeheer de boel af te leggen. Doe je niks dan zoekt hij 5 minuten en stopt dan vanzelf. Oplossing : windows installer deïnstalleren en opnieuw downloaden bij MS?

Systeemherstel is geprobeerd maar hij kan het nooit uitvoeren als er een bepaalde datum gekozen wordt maar mogelijks zit dit probleem ook al in dit herstelpunt.
mvrgr
Nickel

dannyma
15 September 2007, 13:46
staat er nergens en vinkje dat je moet aanvinken dat zegt niet meer tonen ?

compuchrisje
15 September 2007, 17:54
Windows installer is nodig, best niet uitschakelen dus. De reden voor het euvel is wschl dat hij elke keer een registercleaner gebruikt die niet juist is ingesteld. Dus eender welk programma hij hiervoor gebruikt, eens nagaan welke items er telkens mogen geruimd worden en welke niet.

Nickel
16 September 2007, 09:33
Ik weet dat hij een of andere registercleaner gebruik. Zal eens nagaan welke en wat er ingesteld staat.
Kan dit op te lossen zijn door windows installer opnieuw te herinstalleren?

nightraver
16 September 2007, 10:11
Volgens mij zou je ook kunnen proberen om de backup van de regcleaner terug te zetten, als hij die gemaakt heeft toch. Normaal de meeste register tools stellen bij mijnn weten altijd eerst de vraag of er een backup moet gemaakt worden.

compuchrisje
16 September 2007, 17:14
Het is al een hele poos geleden (ergens begin vorig jaar) dat ik iemand met hetzelfde probleem had. Ik heb toen idd die installer uninstalled, via de "goeie" weg, het configuratiescherm. Nu is er een hulpmiddeltje voorhanden, dat je hier (http://support.microsoft.com/kb/290301/NL/) kan vinden. Ik geef hier geen link rechtstreeks naar de download omdat je ook de info erover best eerst even leest. Na het ruimen heeft hij wel een nieuwe installer nodig, vermits het progje de manager is van microsoft-gebonden producten.