Volledige versie bekijken : HD Upscaling



delinquente
16 September 2007, 17:16
Hey allemaal,

Heb hier gisteren een koopje kunnen doen bij de Kr*fel (:D). Totale uitverkoop en zag nog een DVD-speler Samsung 1080P7 staan:evil:. Heb die dan maar gekocht omdat die Full-HD Upscaling heeft. Kan dat momenteel nog niet testen want heb hier nog geen kabel voor om dat op mijn LCD-monitor aan te sluiten. Heb in een vorig topic dankzij G_Man een kabel aangekocht (die nog steeds moet geleverd moet worden), het gaat hier over de "component to VGA". Daar ik mijn vorige DVD-speler nu toch niet meer nodig heb heb ik die kabel nu ook niet meer van gebruik En zou dan liefst mijn nieuwe Samsung willen aansluiten via "HDMI to DVI" (heb op mijn monitor alleen nog maar VGA over dus normaal moet dat met een verloopstukje wel lukken zeker? DVI-VGA).

Mijn vraag is, zal ik nu naar HD kunnen upscalen met die kabel die nu onderweg is-> Component to VGA? Of is dat alleen maar mogelijk met HDMI?
Full HD zal het waarschijnlijk niet worden want de Samsung 226BW heeft maar een native resolutie van 1680*1050 (16:10). Dan misschien nog een vraagje. Zou dat geen problemen geven daar mijn monitor 16:10 beeldverhouding heeft en de DVD-speler 16:9?

Dank bij voorbaat:good:

strikerfox
16 September 2007, 20:19
dat zou normaal geen probleem zijn,ik heb ook dat toestel de samsung dvd-1080p7 bij mij thuis staan en werkt perfect,bij mij is het aangesloten op een flat screen van samsung full hd via hdmi kabel , beeld van dvd naar tv is perfect.wilt je van je dvd speler een vrijezone speler maken kan dat ook.

doe het volgende:
switch on with NOdisck inserted(dus opstaren zonder dvd
op uw tv scherm zie je staan in de linker boven hoek van uw tv, NO DISCK
druk op de afstandsbediening van uw dvd speler REPEAT(niet de toets repeat a-b)dan ziet ge uw regio code staan 2 op uw tv scherm, druk dan op de afstand bediening 57538 gevolgt met het nummer 9
dan de dvd in stand by plaatsen(afleggen) dan terug de dvd speler aanleggen,en klaar is kees je dvd speler kan nu al de zon'es afspelen,
vergeet niet uw dvd speler te veranderen als je dvd wilt afspelen zone1 b.v.b naar ntsc
want die zal waarschijkijk wel op pal staan,dat kan je wijzigen in de menu van de afstands bediening van uw dvd speler

succes. guido

delinquente
16 September 2007, 21:56
eeuhm op het moment kan ik dat allemaal nog niet testen:damn:, zal iets voor morgen moeten zijn. maar je spreekt hier over de zones? Het verschil bij mij is ook wel dat ik geen LCD TV heb maar LCD monitor, dus de beeldverhoudingen zijn hier respectievelijk 16:9 & 16:10. hopelijk is morgen mijn kabeltje er, dan kan ik iets meer zeggen over dat upscalen, merci alvast morgen checken:good: