Volledige versie bekijken : Router tussen modem en pc werkt niet.



Nijntje666
16 September 2007, 18:13
Beste pc techneuten:),
Ik heb hier een probleem thuis met de kabel.
Wanneer ik de modem direct op mijn vader zn pc zet ( staat beneden ) doet hij het goed, zoals het moet. Wanneer we er een router tussen zetten van Netgear, krijgen we nu een hoopje problemen. Het internet werkt dan niet. De pc beneden heeft het stuurprogramma Windows Vista. Boven; die van mij heeft XP Home Ed. We hebben al die kleine stappen gedaan van modem uitzetten dan router uitdoen enz. maar het blijft zich niet correct gedragen.
Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden op dit probleem.
B.v.d. Joost

PeterN
17 September 2007, 00:57
Normaal mag het geen probleem geven om een router tssen de pc en modem te plaatsen. heb je de router juist ingesteld? Wat zijn de problemen en welk type router is het juist? Heb je draadloos of bekabeld netwerk

Nijntje666
17 September 2007, 19:20
We hebben een bekabeld systeem. De router is dus een Netgear WGR614 V7 met 54mbps. Tussen modem en pc direct is geen probleem, doet perfect dus iets met die instellingen zal het wel liggen. Maar volgens ons is hij goed ingesteld.

PeterN
17 September 2007, 20:06
Hardware:
- Sluit de kabel die komt van uw modem aan op de aparte Wan poort van de router.
- De kabels die komen van de twee pc's sluit je aan op de 4 poorts switch van de router.
Welke van de 4 aansluitingen die naast elkaar staan, maakt niet uit.

Software:
- Om een router te installeren moet je geen software installeren ;)

Settings:
- Reset de router naar fabrieksinstellingen. Dit doe je door met een tandenstoker achteraan de router, in het reset gaatje, op het knopje een 10 tal seconden te drukken totdat het testledje brandt.
- Kijk als je Wan ledje op de router flikkerd.
- Start beide pc's en kijk als lampjes van de poorten waarop je de pc's hebt aangesloten flikkeren.
- Kijk nu eerst als beide pc's een geldig ip hebben gekregen. Doe op de pc zoals hier staat : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094 punt 1. Beide pc's zouden in een ip moeten hebben startend met 192.168.....
- Probeer de connectie met de router te checken. Dat doe je door te pingen naar het router ip. Het router ip vind je bij het vorige onder 'dns server'. Hoe je moet pingen staat hier : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094 punt 5
- Als dit werkt kan je ook direct van de ene pc naar de andere pc eens pingen.

Als dit alles werkt is de locale zijde inorde.
Dan moet je enkel de settings van de router nakijken. Een oudere versie vind je hier : ftp://downloads.netgear.com/files/wgr614_ref_manual.pdf
Maar laat maar iets weten als je hulp nodig hebt of tot hoever je geraakt;)

Opmerking: als je telenet hebt en nog een oud abonnement heb je maar recht op 1 ip adres. Door de router tssin te plaatsen zal de provider u een nieuw ipadres moeten geven aan de router tewijl je maar recht hebt op 1 adres. Oplossing is de modem uit trekken voor minimum een dik uur en terug insteken dan.

Succes ;)