Volledige versie bekijken : Goed merk laptops?



Alasse
19 September 2007, 16:15
Hey,

Mijn laptop van Fujitsu Siemens is ondertussen 3,5 jaar oud en begint behoorlijk koppig te worden. Beetje sneu, want hij was behoorlijk duur, maar zo gaan die dingen. Nu dacht ik uit te kijken om een nieuwe te kopen, enig probleem: ik ken nu is zo goed als niets van computers. Laat staan van de verschillende merken enzo. Als je dan naar een computerwinkel gaat, raden ze je altijd iets anders aan, dus dacht ik maar eens even op een aantal fora te gaan horen :)

Ik heb zo eens even opgeschreven wat mijn "computergebruik" is, om te kunnen zien wat ik nodig had: een laptop die veel tegelijk kan draaien (gewone programma's, geen zeven spelletjes ofzo), een normaal opslagvolume is goed, maar wel met een degelijke (géén hypergeweldige) grafische kaart om spelletjes zoals civ e.d. te spelen. Verder een gewoon scherm (15,4"?) en niet te zwaar.

Nu had ik een artikel gevonden in de pc-magazine over studentnotebooks, en daar kwam een laptop van "Nelson" zeer goed uit. Ik kan echter helemaal geen andere reviews vinden van dit merk, dus als jullie even jullie mening zouden kunnen geven? Andere suggesties zijn ook altijd welkom! Hieronder de specificaties van het model

- 15.4" WXGA Glare
- Intel Core2Duo T7200 2.0Ghz
- ATI Mobility Radeon X1600
- 2GB DDR 2 667 memory
- 120GB S-ATA Harddisk
- Webcam - E-Sata - Bluetooth V2.0
- DVDRW - 3 in 1 cardreader
- WLan 802.11abg - Gigabit LAN
- 1x IEEE1394 - 5x USB - Audio
- 1x PCMCIA - 1x Express Card
- Microsoft Vista Home Premium
- Bullguard 7 Antivirus 1 jaar
- Nero OEM Suite - Power DVD 5
- Microsoft Office Student License

De prijs zou om en bij de 1100 EUR zijn. Ook geen idee of dat een goeie prijs is, maar mijn oude kost het dubbele dus dat leek me wel zeer redelijk...