Volledige versie bekijken : Upgraden medion pc (aldi)



Cammo
19 September 2007, 16:57
Is het mogelijk om een upgrade te doen bij een aldi PC? Graag zou ik een andere videokaart steken, en een extra latje geheugen (totaal dan op 2024)?

Als dit mogelijk is kan dan iemand mij in de richting sturen over welke videokaart en welk geheugen?

Thx:)

Pilote
19 September 2007, 17:45
Graag hadden wij wat meer gegevens betreffende de pc.
Moederbord, processor enz...

Cammo
19 September 2007, 22:50
ik ken er niet zoveel van dus heb ik even de site bezocht...

http://www.medion.de/md8822/be_nl/flash.html

Obsessed
20 September 2007, 12:21
Voor zover mijn ervaring reikt kan je zonder problemen een andere videokaart steken in een Medion-Pc.

Extra geheugen mag zeker geen probleem zijn, aangezien er nog 1 slot vrij is volgens de Tech Specs op de website. Het is echter wel zo dat er in dit geval een Core 2 Duo processor in het systeem zit. In principe is het dan best om uw werkgeheugen in evenwicht te houden, dwz bvb 2 latjes van 512 Mb (wat volgens mij het geval is bij de basisconfiguratie). Op 3 slotjes kan dat dus moeilijk hé.

Cammo
20 September 2007, 14:30
Dus ik kan normaal zonder problemen een beter videocard steken,.. en het geheugen hou ik best hetzelfde dus best 2 nieuwe latjes van 1024,.. of 1 van 2048..

Als dit correct is kan iemand dan mij misschien vertellen waar ik op moet letten,.. mijn voorige pc was AMD, en daar had ik bv DDR3 geheugen.. of zijn alle pentium latjes hetzelfde..?

De videokaart is een gewone AGP-kaart toch of is dit iets anders?

Alvast bedankt ;)

Obsessed
20 September 2007, 16:26
Meer dan waarschijnlijk gaat het hier om een PCI-Express kaart ipv AGP.

Het geheugen is DDR2 533Mhz. Die Mhz is niet zo zeer van belang zolang je maar niet lager gaat. Daarmee bedoel ik dat je gerust 667 of zelfs 800Mhz geheugen mag plaatsen, omdat dat "backwards compatible" is.

Inderdaad best 2 dezelfde geheugenlatjes plaatsen (vb 2 X 1024Mb). Dit omdat de 2 processorkernen tegelijk 2 geheugenmodules kunnen aanspreken.
Absolute voorkeur gaat naar zogenaamd "Twin-geheugen" hetwelk per paar wordt verkocht.