Volledige versie bekijken : Comprimeren en indexeren van c-schijf



crazymandance
21 September 2007, 17:43
Beste,

ik heb mijn pc opnieuw geformateerd na een virus die ik niet kon verwijderen maar nu blijkt bij de eigenschappen van mijn c-schijf de mogelijkheid om deze te indexeren en te comprimeren niet te zien of aan te vinken. Aangezien mijn c-schijf slechts 10 GB is heb ik deze echter dringend nodig want mijn c-schijf staat bijna volledig vol. Na comprimeren zou ik een groot deel plaats terug winnen weet ik uit ondervinding. Hoe kan ik deze mogelijkheid terug activeren/zichtbaar maken/ .... ?

Alvast bedankt voor de hulp !!!

dannyma
22 September 2007, 15:24
het kan zijn dat je ergens iets daar zal moeten uitvinken om dat wat jij wilt zal kunnen aanvinken komt er in mijn gedachten ;) .

Mr. Badness
23 September 2007, 01:25
Ik dacht net hetzelfde maar aangezien Crazymandance een goeie vriend van me is ben ik al eens gaan rondneuzen en helaas .... ik vind niet direct iets. Kan iemand anders hier nog hulp bieden ?

ghost
23 September 2007, 08:02
Klik op start => alle programma's=>bureau accessoires=>systeemwerkset=>schijfopruiming , als je erop klik krijg je een klein vensterke waar je uw harde schijf kunt aan duiden. Daarna krijg je nog een venster , daar ziet je hoeveel ruimte je kunt vrijmaken . Als je dan op opties klik ,kunt je nog eens een heel deel verwijderen ,om plaats temaken ,zekers bij systeemherstel.

Voor te comprimeren van uw harde schijf moet uw schijf ntfs zijn en niet fat32.
Is uw schijf ntfs? Zoja, ga dan naar verkenner klik met de rechtermuisknop op uw harde schijf en dan op eigenschappen. Dan kunt je vanonder dat aanvinken.