Volledige versie bekijken : MSVCP60.dll ontbreekt



wolfskin
21 September 2007, 21:11
Hey Minatica's,


Ik zit met een probleem, toen ik mijn PC opstarte, kreeg ik devolgende melding ' MSVCP60.dll ontbreekt.

Ik kan mijn PC niet opstarten, zelfs niet in veilige modus.
Heb op het internet gevonden dat je die file, moet copieren op een diskette en dan , de PC opstarten met de XP cd, en kiezen voor herstellen, en dan in de dos prompt deze file copieren naar system32, helaas heb ik geen diskette station! Mijn CD/DVD station wil niet werken onder die 'herstel' functie.:wall:

Kan er iemand mij helpen aub?:bow:

Wolfskin

g_man
21 September 2007, 21:31
Om op te kunnen starten van cd moet je dit ook activeren in de BIOS. Tijdens de opstart op DEL of F2 duwen (je ziet het links onderaan je scherm staan op welke toets je moet duwen en dan in de bootvolgorde, CDRom eerst zetten... dan zal je kunnen opstarten van CD. :) ;)

wolfskin
21 September 2007, 21:36
ik kan opstarten via CD, dat is geen probleem, maar na 'Herstel' te kiezen kom ik in een DOS omgeving terecht, en daar werkt dus mijn CD lezer niet.

PorkyFrost
21 September 2007, 23:41
Normaal gezien moet die daar toch werken? :damn:

Obsessed
21 September 2007, 23:45
Misschien toch maar ergens een floppydrive halen en (desgewenst tijdelijk) aansluiten.
Kost maar 6 à 7 €.
Kunt ge toch ni voor blijven sukkelen hé.:rolleyes:

Obsessed
21 September 2007, 23:51
Normaal gezien moet die daar toch werken? :damn:

Normaal is de cd-rom inderdaad ook aanwezig in de dos-omgeving.
Volgens mij bevind hij zich daar 1 of 2 driveletters hoger dan normaal.
Dus als uw cd-rom bij normaal werken bestaat als bvb D-drive, dan is dat in dos de E- of F-drive.

Dacht ik toch.:shy:

wolfskin
22 September 2007, 00:30
Heb ondertussen al van alles geprobeerd, heb ook bij een buurman een diskdrive gehaald, telkens ik die 'missing' dll file plaats, en terug opstart, krijg ik dezelfde melding, om de één of andere manier verdwijnt die file telkens.

En dat is nu echt wel miserie, volgens dat ik gelezen heb op google, is de enige manier, een volledige re-instal doen, en ik had n og net geen backup van mijn gegevens, het is juist een fresh instal van 2 dagen geleden.

Of is er iemand die nog suggesties heeft???? alle hulp is welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wolfskin

compuchrisje
22 September 2007, 00:39
Ik denk dat je hier met een dik probleem zit, die dll is noodzakelijk om windows te kunnen opstarten, maar het is nodig dat je toch minimaal in veilige modus kan opstarten. Enkel op die manier kan je een herstelactie uitvoeren. Het hoort trouwens thuis op volgende locatie
C:\windows\system32.
Je hebt een tweede pc ? (degene waar je nu op werkt?) kan je de HD van de "kapotte" aansluiten als slave op deze om zo via CD of éénder welk media het bestand in een dos-omgeving op de juiste plek te zetten.

wolfskin
22 September 2007, 00:42
heb ik ook reeds geprobeerd, met hetzelfde resultaat, telkens ik die file via een andere pc terug zet op die 'kapotte' HD, en ik steek de 'kapotte' HD terug in mijn pc is die file weg? deuh!!!
Ik heb van al mijn PC's acronis backups, maar van deze nog net niet aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Wolfskin

compuchrisje
22 September 2007, 00:58
Sorry maat, misschien is dit (http://www.eurite.com/eurite/pages/helpdesk/motief_msvcp60.php) nog een mogelijkheid?

wolfskin
22 September 2007, 01:01
aiaia, ik ga nog wat verder googlen mss vind ik nog iets... en anders wordt het bellen denk ik, of een fresh install....en dan alles kwijt.......

ALVAST BEDANKT!!!!!!!!!

Wolfskin

wolfskin
22 September 2007, 20:15
Sorry maat, misschien is dit (http://www.eurite.com/eurite/pages/helpdesk/motief_msvcp60.php) nog een mogelijkheid?

Heb eens van deze site die .dll file gedownloaded, bij deze site zijn het er 2 die je krijgt, en heb deze ook terug in system32 geplaats, en ja hoorhij starte terug op, hij gaf dan weer wel een foutmelding dat er weer een andere ontbrak, doch deze is wel aanwezig in system32.

Ik ga dit nog eens nakijken, moesten er nog mensen zijn die hier ervaring mee hebben, deel ze even mee aub.

Alvast bedankt voor de reply's

Wolfskin

Obsessed
24 September 2007, 12:02
Heb hier iets gelezen in een PC-magazine.
Je kunt uw systeembestanden (waaronder ook de standaard DLL-files) laten controleren op integriteit.

Dat doe je zo:
1. Steek uw "originele" Windows installatiecd in de cd-drive.
2. Bij "start-uitvoeren" typ je "sfc /scannow" (spatie tussen sfc en /) en klik op "OK".
Windows zal nu al uw systeembestanden controleren, en zo nodig vervangen door de originele vanuit de cabinetfiles op de cd.

Pjj
24 September 2007, 20:47
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1238139
Dit?
Wel ook niet echt een oplossing gevonden..

compuchrisje
24 September 2007, 23:31
@Miss Obsessed: een heel goeie tip, 'k weet alleen niet of het toe te passen is in versies na windows 98 SE; dààr werkte dat toen perfect.
Ik hoop dat Wolfskin het ook wil uitproberen?

Obsessed
24 September 2007, 23:37
@Miss Obsessed: een heel goeie tip, 'k weet alleen niet of het toe te passen is in versies na windows 98 SE; dààr werkte dat toen perfect.
Ik hoop dat Wolfskin het ook wil uitproberen?
Werkt wel degelijk met Win_XP hoor (heb het vandaag uitgeprobeerd - "Baat het niet, dan schaad het niet hé") Moet wel cd met dezelfde versie van Windows hebben (zelfde SP enz..).

wolfskin
25 September 2007, 16:19
Heb hier iets gelezen in een PC-magazine.
Je kunt uw systeembestanden (waaronder ook de standaard DLL-files) laten controleren op integriteit.

Dat doe je zo:
1. Steek uw "originele" Windows installatiecd in de cd-drive.
2. Bij "start-uitvoeren" typ je "sfc /scannow" (spatie tussen sfc en /) en klik op "OK".
Windows zal nu al uw systeembestanden controleren, en zo nodig vervangen door de originele vanuit de cabinetfiles op de cd.

Dat zal ik eens proberen se!!!!!!!!!!

Thanks wordt vervolgd

wolfskin
25 September 2007, 21:34
Heb het geprobeerd, maar er worden geen problemen gevonden (= ontbrekende .ddl files)
Het probleem had ik al opgelost. Het bleek spyware te zijn die altijd bepaalde ddl files deed verdwijnen. Spybot heeft deze kunnen detecteren en verwijderen.

Desalnietemin, toch bedankt Miss Obsessed voor de tip, heb dat 'tooltje' van je opgeslagen, voor het geval dat ik dat ooit nog eens tegenkom!!!!!

De andere uitteraard ook bedankt voor de reply's.

Hier mag een slotje op!


Wolfskin