Volledige versie bekijken : vraagje ivm Acronis True Image



wolfskin
23 September 2007, 00:15
Hey Minatica's,

Een vraagje, kan je bij Acronis de Acronis Secure Zone 'sharen' in een netwerk? Dan moet ik enkel op mijn file server plaats reserveren voor backups van mijn PC's op mijn netwerk.

Iemand hier ervaring mee?

Greetz

Wolfskin

PeterN
23 September 2007, 12:30
Geen ervaring mee maar ik weet wel dat er twee versies zijn : een workstation versie en een server versie. Waarschijnlijk zal deze laatste meer mogelijkheden bevatten om backups te maken in een netwerk.

Acronis bevat allesinds ook in de home versie de mogelijkheid om backup's te plaatsen op 'Networked storage devices' dus veronderstel ik ook op een gedeelde hd. Maak een aparte partitie op de hd va uw file server en zet daar de images op.

Maar voor echt netwerk backups met een server, en alle comfort te hebben, zal je de serverversie moeten kopen denk ik.

wolfskin
23 September 2007, 21:26
Ik heb reeds een HD die geshared is enkel en alleen voor backups, maar heb dikwijls backups die corrupt zijn en die kan je niet 'restoren'. Volgens dat ik gelezen heb zou je dan een 'Acronis Secure Zone' moeten hebben, dan heb je die kans niet meer om corrupte backups te hebben. Het nadeel is dat je dat gedeelte van de HD niet ziet die Acronis dan reserveerd, en dus ook niet kunt sharen.

Ik zal eens rondzien voor zo'n server versie.

Toch bedankt!

PeterN
24 September 2007, 01:02
In acronis zit ook een optie om backups te controleren. Dit kan je altijd doen nadat je eentje gemaakt hebt voor de zekerheid. Erg lang duurt de controle niet.

De secure zone is natuurlijk het beste. In deze zone kan niemand komen en daardoor is je image ook beschermd tegen virussen of andere ongewenste toegang.

Blijkbaar postte ik 'workstation' versie en 'server' versie, maar het zijn drie versies;)
Home editie, workstation en server. Met de workstation kan je ook al met netwerken werken. Meer info vind je altijd op hun site zelf : http://www.acronis.com/smb/

Trial versies kan je er altijd eens downloaden en proberen, maar let op want de image terug zetten gaat meestal niet met een trial. Daarvoor moet je het pakket aankopen.

wolfskin
24 September 2007, 16:34
Heb even de trial gedownload, ik ga het eens bekijken.

Bedankt voor de tip PeterN!!!!!!!!!!!!!!:good:

Wolfskin

wolfskin
2 October 2007, 16:17
In de trial zitten idd een aantal beperkingen.

Heb nu die optie waarover je het had om je backups te verifieren eens uitgeprobeerd, en dat werkt idd goed.

Ik ga dus vanaf nu elke backup die ik maak via acronis controleren om te voorkomen dat ik slechte backups heb.

Bedankt voor de tip PeterN!!

Wolfskin

Hier mag een slotje op!