Volledige versie bekijken : Wachtwoord inloggen vista



rickske
23 September 2007, 10:10
Hallo,

Als beheerder van mijn laptob kan ik niet inloggen met mijn wachtwoord,het instellen van het wachtwoord (met cijfers en letters) lukt wel maar wanneer ik me aanmeld en mijn wachtwoord opgeef worden de cijfers geblokkeerd,maar wanneer ik de cijfers unlock lukt het nog niet en geeft windows aan dat het wachtwoord niet goed is.

Ik heb het ook al eens geprobeerd met alleen letters en dat lukt ook niet.

Wanneer ik dan mijn wachtwoord wil verrander dan log ik via mijn vrouw haar account in(voorlopig zonder ww. beveiliging)en kan ik mijn wachtwoord verranderen nadat ik mijn eerste wachtwoord heb gewijzigd dat hier dan zonder een probleem gaat.

Wie weet er hier raad?

Baloeke
23 September 2007, 10:26
Druk je wel op de juiste toescombinatie om je nummerieke gegevens in te geven?
Ik dacht dat het met de shift-toets was.

rickske
23 September 2007, 10:58
Ja,want alleen met letters lukt het ook niet,nu is het wachtwoord van 4 dezelfde letters.

Baloeke
23 September 2007, 11:05
Staat je vrouw ook als admin op je pc aangeduid? Als je hebt gekozen voor beperkte rechten, zal je via haar account je paswoord niet kunnen veranderen.

rickske
23 September 2007, 11:30
Mijn vrouw heeft beperkte rechten,maar als ze dan een andere account wil beheren gaat dit via de mijn admin account dat beveiligd is met mijn wachtwoord en hier lukt het dan wel mijn wachtwoord in typen wat dus bij het inloggen niet lukt.

downagain
23 September 2007, 12:15
Misschien ligt het probleem bij de toetsenbord instelling. Misschien staat het bij je vrouw ingesteld op 'azerty' en standaard op 'querty'.

Probeer is een paswoord met 4 keer 'e' of zo.

rickske
23 September 2007, 12:40
Ik dacht ook al dat dit het probleem zou kunnen zijn maar beide toetsenborden zijn azerty ingesteld.

rickske
26 September 2007, 17:41
Weet er echt niemand hier raad?

compuchrisje
26 September 2007, 22:59
Ik probeer hier te volgen, want het klinkt nogal ingewikkeld. Je spreekt over beide toetsenborden, dus ik veronderstel dat het ook om 2 pc's gaat? Wat Baloeke bedoelde hogerop is, dat je met je numeriek klavier nooit je wachtwoord mag of kan instellen. Je gebruikt hiervoor enkel je letterklavier. Om cijfers te tikken gebruik je dus de hoofdletter of Shift-toets.
Bovendien kan er maar één administrator ingesteld worden, de andere accounts kan die persoon (jij of je vrouw) rechten toekennen, zelfs tot volledig beheerder, maar met beperkingen.

rickske
27 September 2007, 18:12
Met beide toetsenborden bedoel ik mijn gebruikers account als volledige beheerder en dat van mijn vrouw als beheerder met beperkte rechten.

Ook heb ik via de shift toets of de hoofdlettertoets het wachtwoord ingesteld en dat lukt dus wel,echter wanneer ik wil inloggen op mijn account geeft windows op dat het wachtwoord niet goed is terwijl ik weet dat ik het perfect intyp.