Volledige versie bekijken : Problemen... BIOS flash: ja of neen.



alBildjiekiyya
23 September 2007, 15:37
Gegroet,

ik had laatst een paar problemen met mijn XP (hij zwakte telkens meer af: typisch Microsoft), en heb dus ubuntu ernaast geïnstalleerd. Om een verhaal kort te maken: ik heb na wat zelf knoeien mijn XP onopzettelijk vernietigd en hopeloos terug geïnstalleerd, maar ik heb wat problemen. Ik heb nog alle bestanden, maar:
- Er is geen geluid op mijn XP (wel op mijn Ubuntu)
- Mijn scherm is niet meer vloeiend als ik bvb. naar beneden scroll. Dan verspringt als het ware mijn blad in stukken (ik krijg er hoofdpijn van).
- Windows beveiliginscentrum springt elke keer open (ik had hem eerder noo-ooit gebruikt). Heb hem geprobeerd te verwijderen via uitvoeren: mmc > toevoegen:services > security center > uitschakelen/stoppen. Het lukt wel, maar na opstarten vliegt hij terug als een gek in mijn icoontjes met tig van pop-ups.
- Ik krijg melding van een zekere VIA, waarvan ik een stuk of 3 pop-ups moet sluiten en een wizard moet ontwijken.
- Ik heb extra RAM aangeschaft en mijn XP heeft nog nooit zo traag gewerkt na de installatie wat betreft opstart en openen van een sessie en intern bepaalde bestanden werken.

Met andere woorden: miserie, miserie en nog eens miserie.

Ik heb wat opgezocht op minatica, google en help van Microsoft en wat betreft het scherm dat niet vloeiend overgaat als ik scrol, daar zou een BIOS update de geschikte oplossing voor zijn.

http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=76

Raden de experts mij dit aan en hebben ze ook nog wat te zeggen over mijn andere (niet persoonlijke) problemen?


Grtz,

I.

PorkyFrost
23 September 2007, 15:39
Euhm dit lijkt mij zeer sterk op driver problemen..
Zijn alle juiste drivers geïnstalleerd?
Die VIA zal je chipset zijn, het geluid dat in stukken gaat is normaal zo als 'r geen videodrivers geïnstalleerd zijn.. (buiten die basis van microsoft..).

alBildjiekiyya
23 September 2007, 16:15
Euhm dit lijkt mij zeer sterk op driver problemen..
Zijn alle juiste drivers geïnstalleerd?
Die VIA zal je chipset zijn, het geluid dat in stukken gaat is normaal zo als 'r geen videodrivers geïnstalleerd zijn.. (buiten die basis van microsoft..).

Ohja, het is het beeld dat in stukken gaat niet het geluid, ik heb op mijn XP totaal geen geluid. Krijg melding van een probleem met de geluidsapparaat als ik iets probeer af te spelen. En bij het inloggen krijg ik melding van VIA/S3G UniChrome Pro IGP (pop-ups).

Waar kan ik die drivers vinden? Mijn moederbord is type AMI met de naam ASRock K8Upgrade-VM800. Moet ik nu op de site van AMI of die van ASRock of die van VIA gaan zoeken voor de juiste driver?


Groet,

I.

PorkyFrost
23 September 2007, 16:25
Zo te zien had 'k mij zwaar mistypt daar '-_- ik verwijs naar videodrivers maar typ geluid.. het beeld dat in stukken gaat is dus iets met de videodrivers.
Welke videokaart zit erin?

PorkyFrost
23 September 2007, 16:27
Jouw moederbord:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K8Upgrade-VM800
Bios & Drivers:
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K8Upgrade-VM800&s

alBildjiekiyya
23 September 2007, 16:30
Zo te zien had 'k mij zwaar mistypt daar '-_- ik verwijs naar videodrivers maar typ geluid.. het beeld dat in stukken gaat is dus iets met de videodrivers.
Welke videokaart zit erin?

Ja, ik begin ook hoofdpijn te krijgen enzo :wtf:. Ik was bezig over geluidskaart maar tijpte de videokaart....

Aywayz, het type is VIA/S3G UniChrome Pro.

PorkyFrost
23 September 2007, 17:03
Klinkt als 'n onboard, dus download de correcte drivers in de link van 't vorige bericht.

alBildjiekiyya
23 September 2007, 17:24
Klinkt als 'n onboard, dus download de correcte drivers in de link van 't vorige bericht.

Ja, inderdaad een onboard, maar ik had je vorige berichtje niet gezien door het springen van het scherm (tijdens het scrollen).

Wat betreft de link.

Ik zie één VIA staan (bij drivers), dus die zal voor mij zijn. Maar wat betekend VGA? Misschien heb ik die ook nodig (aangezien mijn geluid letterlijk op niets trekt)?

----------
Update: Ik heb de 4in1 geïnstalleerd en het beeld 'kraakt' nog steeds bij het scrollen. Heb ik de verkeerde dan gedownload? Er stond toch maar één VIA?


Grtz,

I.

PorkyFrost
23 September 2007, 17:32
VGA = Grafische Kaart/Chip ; dus die driver heb je nodig.
Download & installeer ook de audiodriver.
Zéker te downloaden & installeren:
Media audio driver ver:UDA046_build02
USB 2.0 driver 2.52
VGA driver ver:16.94.42.03

alBildjiekiyya
23 September 2007, 17:50
Media audio driver ver:UDA046_build02
USB 2.0 driver 2.52
VGA driver ver:16.94.42.03

Hm, die VGA geeft bij mij een error. Ik zocht het bestand waartoe het geschreven werd heb het niet echt direct gevonden.

> http://img216.imageshack.us/img216/6573/errorfg3.jpg

De USB werd volgens mij succesvol geïnsalleerd (geen errors) en de Media Audio driver... het geluid is top! http://www.minatica.be/styles/lagoon/buttons/post_thanks.gif +t daarvoor! Alleen nog dat gekraak in mijn scherm... :,-(


Grtz,

I.

compuchrisje
23 September 2007, 17:53
Je kan enkele extra progjes uittesten, die de situatie van je systeem weergeven, zodat je nagenoeg weet wààr wàt te zoeken: Belarc, WinAudit, DriverMagician, Drivermax kan je bv in onze downloads terugvinden. Wat specifiek jouw pc aangaat, dàt zoek je best op de site van je merkproduct. Dan kan je zeker niks fouts ophalen.
'k Hoop dat je 't alsnog in orde krijgt, voordat je helemààl scheel begint te kijken.

alBildjiekiyya
23 September 2007, 19:14
..., ik geraak er echt niet aan uit.

Ik heb die VIA (4 in 1) gedownload en alsook die VGA, en ik weet echt niet hoe ik verder moet. De computer zegt: 'nieuwe hardware gevonden' ... en daarna weer een nieuwe pop-up 'VIA/S3G UniChrome Pro IGP'... en dan gaat een wizard open en nog wat van die gele pop-ups.

In de wizard heb ik het via de updates van Microsoft geprobeerd en het lukt het niet en ook heb ik met eigen locatie de map VGA aangegeven, zonder effect. Wat betreft de 4in1 VIA setup, die kan ik niet aanduiden in de wizard en ook niet als ik een map daarvoor aanmaak.

Drivermax gaat ook moeilijk met een lijst van ik weet niet hoeveel drivers en als ik naar beneden ga met de bar dan breken ze in elkaar.

Dus compleet samengevat:

1) VGA installeren geeft een foutmelding.
2) VIA installeren gaat naadloos maar de installatie (de mappen) heeft geen effect en soms laat die zelfs geen installatie (mappen) zien.

Ik vermoed echter dat ik in een pijnlijke vicieuze cirkel terechtgekomen ben.


Groet,

I.

PorkyFrost
23 September 2007, 20:53
Goh die error kan vanalles betekenen..
Ik zal er ff op zoeken voor 'n driver van je vga.

alBildjiekiyya
23 September 2007, 21:03
Goh die error kan vanalles betekenen..
Ik zal er ff op zoeken voor 'n driver van je vga.

Hola, het is in orde, ik weet zelf niet hoe.

Ik heb zonet een Driver VGA gedownload van een andere site na veel zoeken en lezen met gekraakte schermen telkens als ik scroll. Maar tijdens de installatie is die vastgelopen, dus heb ik de CTRL ALT DEl gedaan en stopgezet en computer terug opgestart en daar is mijn PC ook vastgelopen, dus nog snel even het reset knopje indrukken en 'normaal opstarten' kiezen, is het scherm terug zoals normaal.

Scroll, scroll, scroll...


Grtz,

I.

PorkyFrost
23 September 2007, 21:10
Alles is dus in orde?
Moest er nog iets zijn:
http://driveragent.com/?PHPSESSID=g0rg824bohhr4in36meh68jha5
hier kan je altijd 's zoeken.

alBildjiekiyya
23 September 2007, 21:32
Alles is dus in orde?
Moest er nog iets zijn:
http://driveragent.com/?PHPSESSID=g0rg824bohhr4in36meh68jha5
hier kan je altijd 's zoeken.

Jep, het was met die programma dat ik beetje bij beetje mijn weg begon te vinden.

Ik zit nu gewoon nog met die beveiliginscentrum die ik "voorgoed" weg wil hebben. Geen tips and tricks?

Oja, ik zit ook met een heel hardnekkig bestand die ik noch met Killbox, noch met Unlucker kwijt kan. Het is een doodnormaal bestand genaamd 'inkomende bestanden' onder mijn documenten. Helemaal leeg, maar toch als ik in ergens in de buurt kom, panikeert explorer en sluit hij die scherm af. Zou een hijackthis-logje iets kunnen opleveren, of raad je mij iets anders aan?

Of anders open ik een nieuw topic.


Groet,

I.

PorkyFrost
23 September 2007, 22:45
Goh anders kan je 't bestand gwn verbergen zodat je 't niet meer ziet.
Rechtermuisknop -> eigenschappen -> verbergen.
Je beveiligingscentrum, je kan bij AV & Firewall aanvinken dat je ze zelf controleert dacht 'k dan krijg je er geen meldingen meer van, de automatische updates kan je uitzetten naar wens.

alBildjiekiyya
24 September 2007, 00:43
Goh anders kan je 't bestand gwn verbergen zodat je 't niet meer ziet.
Rechtermuisknop -> eigenschappen -> verbergen.
Je beveiligingscentrum, je kan bij AV & Firewall aanvinken dat je ze zelf controleert dacht 'k dan krijg je er geen meldingen meer van, de automatische updates kan je uitzetten naar wens.

Probleem is dat ik dan echt heel snel moet zijn, want zodra ik op die map klik (of voor eigenschappen klik) dan stopt XP de actie 'voor mijn eigen bestwil'.

De FireWall heb ik uit staan, maar telkens als ik inlog dan krijg ik de melding dat ik mogelijk gevaar loop omdat de FireWall niet uitstaat (een pop-up van beveiliginscentrum). Maar vóór de installatie (eergisteren) had ik die icoontje nooit. Ik had hem wel, maar had hem op de een of andere wijze van mijn PC afgehaald (alleen Avast draait Full).


Groet,

I.

compuchrisje
24 September 2007, 01:03
Een HJT-logje is nooit verloren tijd, wie weet, helpt het je naar een oplossing. Wel even melden dat je even geduld moet hebben, we draaien daar op halve kracht op 't moment.
Al gedacht aan een andere firewall ipv die van microsoft?

alBildjiekiyya
24 September 2007, 02:27
Een HJT-logje is nooit verloren tijd, wie weet, helpt het je naar een oplossing. Wel even melden dat je even geduld moet hebben, we draaien daar op halve kracht op 't moment.
Al gedacht aan een andere firewall ipv die van microsoft?

Ik dacht aan comodo, want ik wil bepaalde programma's blokkeren en met wachtwoord beveiligen. Maar normaal gezien gebruik ik geen Firewall, heel de PC draait hier op gewoon op Avast Antivirus...

yvansoftware
24 September 2007, 13:07
Hoe kraakt je scherm eigenlijk? Maak er eens een filpje met fraps ofzo van, upload het op bv. Google Video, dan kunnen we het is zien...

Vriendelijke groet,
YvanSoftware

PorkyFrost
24 September 2007, 16:49
Dat is al opgelost yvan.. ik ken het probleem,
het is gewoon dat als je bv op 'n internetpagina naar beneden scrollt het in stukken gaat ipv vloeiend.

maigel
28 September 2007, 18:30
het scherm dat verspringt heb ik elke keer dat ik m'n pc format, dan installeer ik gewoon men video drivers (nvidia) en voila gefixt

btw: ik merk ook dat voordat deze drivers geinstalleerd zijn m'n pc'tje toch iets trager loopt, dit kan bij jou mss ook het probleem zijn dat je pc trager is

PorkyFrost
29 September 2007, 23:23
Beetje laat hé maigel, het is al opgelost ;)