Volledige versie bekijken : probleem met geluidskaart



Kyler
24 September 2007, 18:36
Ik start na een lange afwezigheid weer op in windows vista maar hij geeft nu het bericht dat er geen geluidskaart is geinstalleerd.

In de hardwarelijst staat hij er duidelijk tussen, ik heb hem uitgeschakeld en weer ingeschakeld maar nog blijft mijn probleen bestaan:S

En nogtans, een paar maanden geleden werkte hij nog perfect!

Geen geluid, het is best wel vervelend!

dannyma
24 September 2007, 21:16
driver terug installeren als je de orginele cd of dvd hebt des te beter .
hoe doe je dat ?
klik start en klik rechts op computer en ga naar eigenschappen en ga naar apparattenbeheer klik open besturingen voor geluid , video en spelletjes klik rechts en klik op stuurprogramma bijwerken en steek indien je die hebt de drivers cd of dvd in de cd-dvd rom .

Kyler
25 September 2007, 15:11
Ik heb daar nooit een drivers cd van in handen gehad. Kan het niet zijn dat er gewoon geen update moet geinstalleerd worden voor vista? Want in mijn xp werkt alles normaal!

Wat zou ik nog kunnen proberen om dit probleem te verhelpen?

Obsessed
25 September 2007, 15:24
Afhankelijk of je een graka van ATI hebt, of een van NVIDIA (GeForce), kan je de nieuwste drivers hier (http://ati.amd.com/support/driver.html) (ATI) of hier (http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp) (NVIDIA) downloaden.

Kyler
25 September 2007, 16:01
Eum, ik kan niet echt afleiden welke ik heb. Ik heb een screentje gemaakt van de geinstalleerde audiohardware(xp). Welke update kan ik dan installeren?

Obsessed
25 September 2007, 16:12
Plaatje is onleesbaar hoor.
Kijk eens bij "Beeldschermopties"-"settings"-"geavanceerd".
Daar vind je wel ergens ieys zoals:
Radeon of Geforce ofzo ....

Kyler
25 September 2007, 16:17
Ja ik heb een geforce als beeldkaart maar heeft dit iets te maken met mijn probleem over mijn geluid?

als audioapparaat heb ik nog gevonden: Sigmatel High definition audio codec

Obsessed
25 September 2007, 20:57
Hebt gelijk hoor.
Heeft idd niks met het geluid te maken; ik zat blijkbaar op een verkeerd spoor bezig :wall:.

Ik zal het proberen goed te maken. :damn:

Obsessed
25 September 2007, 21:29
Sigmatel,,, dus heb je een Dell-systeem?? klopt dat.

In dat geval vind je de Vista-drivers hier (http://search.euro.dell.com/results.aspx?s=gen&c=nl&l=nl&cs=&k=sigmatel+hd+vista&cat=sup).
Er staan er natuurlijk meerdere op die pagina. Moet wel kijken dat je degene kiest voor uw model.
Als je er niet uitkomt, geef dan ff door welk pc-type je hebt. (ik ga ervan uit dat het een Dell-computer is hé)

Kyler
26 September 2007, 20:02
hm nee ik heb absoluut geen dell systeem...

zelf samengesteld met verschillende onderdelen!

Obsessed
26 September 2007, 21:42
Om de correcte Vista-sound-driver aan te kunnen bieden zou ik dan toch moeten weten welke Sound-kaart ingebouwd is. (Misschien op de factuur?).

Kyler
28 September 2007, 17:46
Als ik kijk bij audioapparaten vind ik alleen de sigmatel. Is dat het merk van de geluidskaart? Of waar elders kan ik mijn geludskaart vinden op mijn pc?

:shocked:

Kyler
29 September 2007, 10:45
Ok, ik heb de naam van mijn geluidskaart gevonden
het betreft: Intel 82801GB ICH7-high definition audio controller[A-1]

Kan iemand iets laten weten?

dannyma
29 September 2007, 13:09
hier met zal je probleem kunnen oplossen .

kijk hier is : http://www.realtek.com.tw/downloads/

Kyler
30 September 2007, 10:04
Ik heb dit gedownload en geinstalleerd maar ik krijg nog steeds de melding

"geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd"

wat kan ik nu doen?

delinquente
30 September 2007, 12:54
Misschien moet je in de Soundmanager de afspeelvoorkeur instellen, de output dus. Speakers of Digital Out.

*Speakers stel je standaard in als je gebruikt maakt van een Analoge uitgang, bv. groen tulpje

*Digital Output gebruik je als je een optische kabel of dergelijke gebruikt!

Desinstalleer je drivers nog eens opnieuw, check je BIOS ofdat je onboard geluidskaart en codecs aan staat. Herinstalleer je drivers opnieuw! Check dan in je systeemvak of dat je niet de melding krijgt dat er geen Audio is aangesloten. Dus zo een luidsprekertje met een streep er door

Bon chance:good:

Kyler
30 September 2007, 12:59
Misschien een domme vraag maar hoe ga je naar de soundmanager?

Hoe deinstalleer je een driver? Is dat in apparaatbeheer het desbetreffende apparaat aanklikken en dan de installatie uitschakelen?

dannyma
30 September 2007, 15:08
Misschien een domme vraag maar hoe ga je naar de soundmanager?

Hoe deinstalleer je een driver? Is dat in apparaatbeheer het desbetreffende apparaat aanklikken en dan de installatie uitschakelen?

normaal vindt je dit icoontje terug in je balk rechts .
deinstalleren van drivers gebeurd zo, klik start klik rechts op computer en ga naar eigenschappen en klik op apparaatbeheer en ga naar besturingen voor geluid en video en spelletjes en klik het kruisje open en klik rechts realtech high defenition audio en maak daar je keuze ;) .

Kyler
30 September 2007, 18:18
ok, mijn probleem is opgelost

bedankt voor de nuttige posts

dannyma
30 September 2007, 18:23
ok, mijn probleem is opgelost

bedankt voor de nuttige posts
kan je ons vertellen wat de oplossing was a.u.b :) .voor andere die er ooit mischien met geconfronteerd worden ;) .
en oja graag gedaan ;) .

delinquente
30 September 2007, 23:58
Zou het ook willen weten haha:lol:!

Kyler
1 October 2007, 16:46
verkeerde drivers:)

ik had meteen de vista driver geinstalleerd, je moet dus eerst die oude uninstallen :p en dat had ik niet gedaan

eiglijk vrij logisch maar ben content dat probleem is opgelost