Volledige versie bekijken : Draadloos netwerk frustraties...



fujitsi
24 September 2007, 21:47
Beste,

Aangezien ik morgen mijn eigen pc ga gaan halen(, en mijn pa het niet ziet zitten om gaten te boren in het plafond :p) zouden wij opnieuw een draadloos netwerkje installeren bij ons thuis.

Wij beschikken momenteel over een SMC Barricade G (SMC7804WBRA ofzoiets).

Het probleem: net zoals vroeger, is de snelheid héél instabiel. (Tijdens online spelletjes gaat dat van <100 ms tot 500+ (ligt aan ons, niet aan server) en af en toe valt de verbinding gewoon uit.

Ook vind ik op de site van SMC (http://www.smc.com), via products, onze "ding" niet terug. Als ik daarentegen via support naar driver updates zoek, vind ik wel updates.

Meer nog, nadat ik vanavond voor het eerst de adslrouter weer aansloot, werkte alles (bijna) perfect. (2 keer gedisconnect in paar uur tijd)
Toen iets later mijn broer, nadat de pc was afgesloten, ook op het internet wou, was het voor mij niet meer mogelijk om op gelijk welke manier verbinding te maken met het internet. (Zelf met het netwerk lukte niet)

Ook misschien handig om te weten: De draad vanuit het telefoonstopcontact (laat ik het maar zo noemen, ik weet de echte naam niet) loopt direct naar de router (aangezien dit ook een adsl modem is zou dit het probleem niet mogen zijn) dan via lan poort 1 gaat er een kabel naar onze pc.
Daarom vind ik het ook al raar dat er soms instabiliteit is op het netwerk, omdat het puur een verbinding met draad is.

In het kort: hoe zorg ik ervoor dat de verbinding (zowel met draad en later zonder) stabiel wordt, en dat ook blijft na het afsluiten en later heropstarten van de pc.

Hartelijk dank,

IcefoxXx

Obsessed
24 September 2007, 23:22
Heb je wel overal adsl-splitters steken?
Met overal bedoel ik in elk telefoonstopcontact (zoals je het zo prachtig noemt :cool:). Ook al zijn ze niet in gebruik.

PeterN
25 September 2007, 01:24
De SMC7804WBRB EU is op de SMC site te vinden bij de downloads met firmware, manual en datasheets ;)
Probeer alles stap voor stap om het probleem te lokaliseren. De verbinding met kabel naar een pc zou perfect moeten werken. Ook de snelheid is hierbij maximaal en stabiel. Als dit al problemen geeft moet je eens nagaan hoever je van de centrale afligt. Met ADSL is meestal een te grote afstand de oorzaak van slechte verbinding en verliezen van de connectie (of eventueel fouten waardoor herhaling gebeurd en de snelheid omlaag gaat) Enigste mogelijkheid in dat geval is de snelheid van uw adsl laten omlaag zetten:(

fujitsi
25 September 2007, 22:41
Bedankt voor de replies.

Ik denk ten zeerste dat het niet ligt aan de internetverbinding zelf, omdat we met de modem daarvoor gee enkel probleem hadden.

Nu, tijdens het afhalen van mijn pc, heeft mijn moeder ook een nieuwe router gekocht. Alles goed, maar wel alleen beneden, op deze pc. Deze pc hier is dus met draad aangesloten op de router.

Het probleem ligt dus boven, bij mijn pc (die in tegenstelling tot deze, Vista draait). Ik kan op geen enkele manier verbinding maken met het draadloze netwerk; hij vindt het gewoon niet. Zelf met Network Magic, een programma dat een kennis van mij had aangeraden, lukt het niet.

Nog iemand andere ideeën?

Bedankt,

IcefoxXx

PorkyFrost
25 September 2007, 22:43
Je kan ook dLan gebruiken, in mijn kamer heb ik ook 'n rotslecht draadloos signaal, ik gebruik dLan van Devolo. Dat is internet via 't stroomnetwerk en ik heb er 0,0 problemen mee. Je hebt ook PowerLan van TopCom, hetzelfde principe, ander merk.

PeterN
26 September 2007, 00:36
Draadloos een goede verbinding krijgen hangt af van verschillende factoren. Woon je in een modern huis met veel beton en dus betonijzer, dan kan je al problemen krijgen.
De plaatsing van de router en de afstand: als je router links onder op gelijkvloers staat en je pc rechtsboven op de bovenverdieping is niet alleen de afstand groot maar ook de hindernissen. Het plafond dat normaal bv 30 cm dik is wordt onder een hoek van 45 graden ineens al 43cm dik. Zelfde geld voor muren en andere hindernissen.

Probeer de router dichter bij de pc te zetten. Het netwerk zou je toch moeten zien, weliswaar mss met slechte verbinding...