Volledige versie bekijken : avira



minoe
25 September 2007, 06:07
Naar het schijnt zou avira nod32 van de troon gestoot hebben en dus nu de nr.1 zijn.Ben nu avira premium suite aan het proberen en moet zeggen dat dit
goed meevalt.Nod32 blijft natuurlijk ook wel één van mijn favorieten.Avira heeft al een paar virussen tegengehouden.Heeft ook maar liefst 5 virussen gevonden die nod32 en kaspersky nooit gevonden hebben.Iemand die ook ervaring heeft met deze.

GuntherS
25 September 2007, 08:25
Ja Avira is de laatste tijd erg goed bezig.
Heb al op verschillende sites gezien dat deze het hoogst scoort nu.
Ik ga deze ook nog eens proberen denk ik.

J.W.
25 September 2007, 21:49
Naar het schijnt zou avira nod32 van de troon gestoot hebben en dus nu de nr.1 zijn.Ben nu avira premium suite aan het proberen en moet zeggen dat dit
goed meevalt.Nod32 blijft natuurlijk ook wel één van mijn favorieten.Avira heeft al een paar virussen tegengehouden.Heeft ook maar liefst 5 virussen gevonden die nod32 en kaspersky nooit gevonden hebben.Iemand die ook ervaring heeft met deze.


Als je dit leest zal je toch iets anders moeten denken over Avira.

http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=55974&mode=threaded

DJ Inpossible
25 September 2007, 22:21
Ik ben het er mee eens dat NOD32 beter scoort in die test, maar wanneer Avira 3 x van de 4 testen in de top 3 scoort en vervolgens als nummer 8 wordt weggeschreven vind ik een beetje overdreven.

J.W.
26 September 2007, 00:40
Als je in een test 18 fouten maakt, ben je wel niet goed bezig (18 false pos).
Mogelijk zijn de 5 "virussen" die er gevonden werden bij Minoe van hetzelfde gehalte. Zo kunnen er wel bestanden of programma's vernield worden.

minoe
26 September 2007, 06:06
Als je in een test 18 fouten maakt, ben je wel niet goed bezig (18 false pos).
Mogelijk zijn de 5 "virussen" die er gevonden werden bij Minoe van hetzelfde gehalte. Zo kunnen er wel bestanden of programma's vernield worden.
Inderdaad.Als men zoveel false pos. heeft is dit toch ook geen goed teken.
Misschien zal ik ne keer eset smart security proberen.Had de resultaten hier (http://www.av-comparatives.org/)(op comparatives klikken) vandaan gehaald en zijn van augustus.Wat mij ook opvalt is dat avg slecht scoort hoewel dit dikwijls wordt aangeraden.

DJ Inpossible
26 September 2007, 10:30
Daar heb je dan wel gelijk in J.W. Dat was me nog geeneens opgevallen haha.
Daarom is het altijd slim om het logje eens kritisch te bekijken ;)

@ Minoe, je link werkt niet :P

Jule
26 September 2007, 13:35
Domme vraag van mijnen tenwege: Op deze_link (http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=55974&mode=threaded) aangebracht door J.W. staat er een grafiek met scansnelheden. Deze:
http://img146.imageshack.us/img146/4572/02pn0.jpg

Wat ik totaal niet begrijp! NOD32 scant mijn pc in een kwartiertje. Symantec (Norton) doet er meer dan een half uur over. Onecare van Microsoft was een algemene ramp met enkele (+2) uren. Mc Affee was ook binnen het uur klaar. DrWeb doet er gerust 4 uur over. Alle virusscanners trekken mijn cpu naar 100 %. Op de tabel is er weinig verschil tss Mc Affee en Microsoft. Waarom is het verschil bij mij meer dan een uur? Of met andere woorden; hoe groot is het verschil tussen scansnelheid en het geheugengebruik? Of is geheugengebruik een verkeerde verwoording van gebruikte resources?

Pjj
26 September 2007, 16:13
@ Jule: Ik heb er eigenlijk geen idee van. Maar bij NOD32 moet je bij setup wel geavanceerde heuristische detectie aanvinken, het gaat vertragen. Maar je scant wel beter ;)

minoe
1 October 2007, 11:58
Mag slotje op

PeterN
1 October 2007, 12:30
In hoeverre zijn deze testen echt te vertrouwen? Het zal er ook vanaf hangen hoe en met wat men dit alles test.


Wat mij ook opvalt is dat avg slecht scoort hoewel dit dikwijls wordt aangeraden.
Idd scoort ronduit erbarmelijk. Toch gebruik ik AVG free gedurende verschillende jaren, en nog steeds, en heb ik geen last van allerlei beestjes. Nu kan je zeggen dat als ze niet gedetecteerd worden je niet weet dat je er last van heb, maar ik verstuur en deel constant dingen met anderen die een andere virusscanner hebben en tot nu toe heeft nog niemand gereclameerd dat ik hem wat extra had gegeven;)
Voor mij is dit een bewijs dat de beste virusscanner niet kan tippen aan de manier van omgang met computers en bestanden. Virusscanners zijn slechts een hulpmiddel en comfort gemak...

Toen de kinderen jong waren mocht ik eender wat beveiligen op hun pc, na een maand zat het toch vol beestjes en andere rommel. Afsluiten van internet hielp zelfs niet want dan brachten ze het binnen via usbstick (of andere kanalen) bestandjes van vriendjes.
Gelukkig zijn ze nu al wat ouder, wat nog steeds niet wil zeggen dat ze altijd even voorzichtig zijn als het weeral eens snel moet gaan voor hun ;)

Met mijn AVG en Adaware, het enige wat ik hier heb geinstalleerd, en met het nodige gezond verstand en voorzichtigheid, kan ik hier werken op mijn pc zonder er een sport van te maken om te beveiligen. Daarnaast hou ik geen gevoelige info bij op de pc, want echte hackers hou je niet tegen. De eerste hacker die al die moeite gaat doen voor een gewone gebruiker gelijk ik, gaat teleurgesteld zijn met zijn vondsten :) Maar ik zal maar niet te hard roepen of ik heb prijs :D

Pjj
1 October 2007, 12:40
Ik draai Spywareblaster, Spybot Helper (niet teatimer), NOD32 als real-time.
Om te scannen gebruik ik Spybot, Nod32 en Ad-Aware.

En heb niet veel last van ongedierte ^^

Rosty
1 October 2007, 16:24
En ik ben eens aangeraden geweest door "Miekiemoes" om Avira te gebruiken om de infectie's in een logje waar ik aan werkte te bestrijden! Dus als Miekiemoes deze al aan raadt dan moet het zijn dat het een goede scanner is. Voor de mensen die Miekiemoes niet kennen, Miekiemoes is een zeer hoog aangeschreven persoon in de malware bestrijding en zit op zowel engelstalige als nederlandstalige site's en was/is hier ook spywareslayer.

Pjj
1 October 2007, 17:58
En ik ben eens aangeraden geweest door "Miekiemoes" om Avira te gebruiken om de infectie's in een logje waar ik aan werkte te bestrijden! Dus als Miekiemoes deze al aan raadt dan moet het zijn dat het een goede scanner is. Voor de mensen die Miekiemoes niet kennen, Miekiemoes is een zeer hoog aangeschreven persoon in de malware bestrijding en zit op zowel engelstalige als nederlandstalige site's en was/is hier ook spywareslayer.
Als Miekiemoes hem al aanraadt is het inderdaad wel een goeie!
Maar, tzijn ook wat smaken hee, de een wil zo vlug mogelijk systeem maar toch veilig, de ander wil wel wat inboeten aan snelheid als hij daardoor zeker is van een piepschoon systeem.