Volledige versie bekijken : pc start 2maal op en is traag



johan k
25 September 2007, 11:26
Hallo,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog problemen had .
Als ik opstart dan doet hij dat in twee keer , dus hij begint op te starten maar van het moment dat het venster van windows vershijnt met het bekende melodietje dan valt de pc weer uit en begint opnieuw op te starten
Dan duurt het ook best wel lang eer hij is opgestart ( een minuut of vijf tot zeven)
OOk als ik een site probeer te openen duurt best wel lang
Of een bestand op de pc zelf opene duurt langer dan een week geleden
Kan iemand mij helpen of zeggen wat ik hier moet plaatsen om geholpen te worden
Ik zal alvast gegevens van mijn pc hier plaatsen
Dank alvast, Johan k

Jelle
29 September 2007, 13:16
Ik heb de hoop code die je postte even verwijderd, want die werkte hier toch niet. Het rapport dat dat systeeminfo programma genereert, plaats je best ergens online op een webpagina als je die wilt tonen.

Er stond op dat je Windows XP SP2 gebruikt, dat is dus al ok. Heb je alle laatste Windows Updates?
Heb je al eens je pc opgekuist (met bv. CCleaner (http://www.ccleaner.com/))? Defragmenteer hem ook eens. Dit laatste wordt vaak onderschat, maar na ettelijke maanden intensief gebruik, kan dit je pc opnieuw flink versnellen.

Hoe is het probleem begonnen? Heel opeens (eventueel een virus of spyware dan) of vertraagde hij gewoon stilaan met de tijd (kuis hem dan op en defragmenteer hem eens zoals ik hierboven zei)?

johan k
2 October 2007, 20:37
hallo

Sorry Jelle dat ik niet eerder gereageerd heb , maar heb ondertussen een logje geplaatst op hijack this forum
Juisterr heft me daar geholpen
Het probleem kwam van een antivirus programma
, Aluria security , dat had ik op mijn pc geinstalleerd al een hele tijd , het was nochtans een betaalde versie maar ik heb daar al meer problemen mee gehad en heb het nu definiteief verwijderd en AVG geinstalleerd
Mijn pc is nu alweer een stuk sneller en hoop dat dat ook zo blijft
In ieder geval bedankt voor de hulp
En ja dat code geval was de verkeerde die ik had doorgestuurd , sorry
Voor mij mag dit hier worden gesloten