Volledige versie bekijken : gebruikersaccount xp



DKF
25 September 2007, 16:24
Deze computer wordt door 2 personen gebruikt, maar er was maar 1 account. Dus ik heb een eigen accountje gemaakt, maar nu kan die andere persoon niet meer op zijn account. M.a.w. stel dat er een voorheen een account was genaamd 'x'. Die werd door 2 personen gebruikt, maar beide personen wilde privacy, dus persoon y maakt account y aan. Maar sindsdien kan account y niet meer gebruikt worden en staat zelfs niet in (start -> configuratiescherm -> gebruikersaccount). Kan ik die gegevens die op account y staan nog terughalen of kan ik die hele account (met wachtwoord beveiligd) terughalen.

mvg,
dkf

bjorntje
25 September 2007, 17:22
Ik versta uw probleem niet helemaal maar kun je zo niet verder geraken:

start>uitvoeren>control userpasswords2

Daar kun je ook veel instellen over uw accounts

grtjes bjorn

DKF
27 September 2007, 16:43
kijk: normaal is er op de computer maar 1 gebruikersaccount die door ons allen werd gebruikt, die heette: DKF bijvoorbeeld en die was met een wachtwoord beveiligd. Daarna heb ik een nieuwe account gemaakt, die heet: admin en is ook met wachtwoord beveiligd. Maar nu kan ik alleen op de account admin inloggen, account dkf is spoorloos verdwenen, ook niet terug te vinden met commando userpasswords2 of door simpelweg via configuratiescherm -> gebruikersaccount. Nergens te vinden, er staat belangrijke data op die niet geraadpleegd kan worden met deze account.
HELP!

gabriel
29 September 2007, 16:53
je hebt niet gezegd welke xp je hebt : pro of home maar dit kan je mogelijks helpen
http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/xphome-user.html#De%20verborgen%20Administrator

peterus
1 October 2007, 13:56
Je kan eens opstarten in veilige modus dan kan je zien of de account nog aanwezig is.Indien ja log je in via deze account en kan je aan u gegevens.