Volledige versie bekijken : Probleem met Philips Wifi router



Rockographic
25 September 2007, 18:51
Beste,

ik heb een probleem als ik draadloos verbinding wil maken met mijn laptop,
ik kan wel verbinding maken met mij router, maar niet met internet.

Ik ben hier terrecht gekomen via een vriend die mij dit (http://www.minatica.be/showthread.php?t=17593)
topic gaf om mijn router juist intestellen voor extern bureaublad.
Maar ik snap niet goed wat men bedoelt met (2X, doe ik toch) invullen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze 2 vragen.
Alvast bedankt!

Kokki
25 September 2007, 19:27
Wellicht bedoelen ze de interne en externe poort.

Rockographic
25 September 2007, 19:39
:damn: maar hoe stel ikd an in dat ik wel verbinding krijg met internet?

Kokki
25 September 2007, 19:55
Geraak je op het internet als je via een kabel surft?
Kijk ook eens in de router naar je adsl parameters. Die staan daar ergens, bij status of zo

Rockographic
25 September 2007, 20:18
Jep via de kabel kan ik op internet

PeterN
26 September 2007, 00:48
Kan je wat meer uitleg geven ;)
Heb je telenet of adsl? Bij adsl moet je naar de instellingen van de router gaan en daar uw account gegevens invullen. Heb je telenet... wat abonnement?
Licht het lampje van Wan op?

Rockographic
26 September 2007, 06:29
Ik heb belgacom adsl, het lampje licht en in het netwerkcentrum (windows vista) geeft hij dat ik wel verbinding kan maken met de router maar niet met internet (allee locale verbinding).
wat moet ik dan allemaal invullen bij mijn router, waar kan ik mijn account gegevens vinden?

Alvast bedankt

PeterN
26 September 2007, 09:42
Ik ben nog vergeten te vragen naar het juiste type router dat je hebt. Is het eentje met ingebouwde adsl modem?

Probeer eerst eens naar de instellingen van de router te surfen. Als dat werkt ben je daadwerkelijk ook zeker dat de verbinding pc-router inorde is (dan blijft enkel de verbinding router-modem-adsl over)
Om naar de instellingen van de router te surfen doe een ipconfig (zie http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094 puntje 1) Normaal moet je van de router een geldig ip hebben gekregen in de range van 192.168.x.x Bij DHCP-server staat het ip adres van je router (waarschijnlijk iets in de aard van 192.168.2.1, maar kan ook anders zijn)
Open nu internet explorer en druk op stop. Vul bovenaan in de adresbalk nu gewoon het ipadres van de router in. Je internet explorer zou nu naar de ingebouwde site van de router moeten surfen. Nadat je inlogt (zie handleiding van je router router voor de standaard inlog naam en paswoord) kom je in de settings van de router.

Rockographic
26 September 2007, 18:25
Ik heb een PHILIPS SNA65000/18 router
Als ik ingelogd ben op mijn router, hoe kan ik die dan instellen zodat ik wel verbinding kan maken met mijn internet via wlan want via kabel kan ik dat wel en dat is net dezelfde router

Kokki
26 September 2007, 19:49
Staat het wireless aan? Bij de philips kan je dat ook af zetten.
Staat er beveiliging op? Zo ja, kijk die dan eens na.

Rockographic
26 September 2007, 20:43
Goh hoe bedoel je afzetten, wnt ik kan wel draadloos verbinding maken met mijn router.

Kokki
26 September 2007, 21:04
Dan zal het draadloze gedeelte wel op staan.
Als je draadloos in de setup van de router geraakt, dan is die verbinding ok.
Je kan eens proberen om de router even zonder stroom te zetten, mss dat daar iets scheelt.

Rockographic
26 September 2007, 21:14
Ik kan draadloos geen verbinding maken met de router, maar draadloos is ingeschakeld staat er op de router
en als ik rechts vanonder met mijn muis over het internet icoontje ga (de 2 beelschermpjes) zeg hij "verbinding: alleen locaal"

Kokki
26 September 2007, 21:18
Ah ok. Wat voor een ip-adres krijg je?
Bij xp is dat start uitvoeren cmd ipconfig /all.
Staat in de router het wireless aan?
Zet ook eens alle beveiliging af (als die er is). Dus geen MAC-adressen, geen WEP-of WPA keys.
Lukt het dan?

Rockographic
26 September 2007, 21:20
Ik heb vista :?
wireless staat aan normaal gezien
beveiliging staat af

Kokki
26 September 2007, 21:23
Als je de beschikbare draadloze netwerken ziet, staat de jouwe er tussen?
Vista heb ik zelf nog niet, maar daar werkt dat blijkbaar ook nog zo
Ipconfig has survived into Windows Vista and in order to access the utility all you have to do is type "cmd" in the Search Box under the Vista Start Menu and press Ctrl + Shift + Enter in order to launch the command prompt administrative privileges. If you enter the "ipconfig" command, the utility will display all the Windows Vista IP configuration information.
http://news.softpedia.com/news/Ipconfig-IP-Configuration-in-Windows-Vista-55975.shtml

PeterN
27 September 2007, 12:13
Je bent vanalles door elkaar aan het slaan. Werk systematisch en geef feedback als die dingen werken;).

1) Praten we over deze modem/router?

2)Steek een kabel van pc naar router en probeer naar instellingen router te surfen. Dit doe je zo:
Om naar de instellingen van de router te surfen doe een ipconfig (zie http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094 puntje 1) Kijk bij lanverbindingen en niet bij draadloze verbindingen !
Normaal moet je van de router een geldig ip hebben gekregen in de range van 192.168.x.x Bij DHCP-server staat het ip adres van je router (waarschijnlijk iets in de aard van 192.168.2.1, maar kan ook anders zijn)
Open nu internet explorer en druk op stop. Vul bovenaan in de adresbalk nu gewoon het ipadres van de router in. Je internet explorer zou nu naar de ingebouwde site van de router moeten surfen. Nadat je inlogt (zie handleiding van je router router voor de standaard inlog naam en paswoord) kom je in de settings van de router.

Vragen:
- kom je zo in de instellingen van de router?
- Wat is het ip dat uw pc heeft gekregen?
- Wat is het ip van uw router?

3)Als je nu verbinding met je router hebt en in de settings van de router zit doe volgende:
- Kies aan de linkerkant menu van de router settings 'advanced settings' 'wireless' en zorg dat deze op 'enable' staat.
- Kies aan de linkerkant menu van de router settings 'advanced settings' 'CHANNEL and SSID ' en zorg dat bij 'wireless network name' je een naam invult bv 'Rockographic' en dat je 'broadcast network name' op 'enable' zet.
- Kies aan de linkerkant menu van de router settings 'advanced settings' 'access control' en zorg dat daar 'mac filtering' disabled staat.
- Kies aan de linkerkant menu van de router settings 'advanced settings' en ga de andere poties af zoals 'WEP','WPA', ... en zorg dat al deze beveiligingen op 'disable staan.
!!! vergeet niet telkens je iets verandert ook deze settingen te saven ;)
Nu sluit je alles, maar de kabel laat je zitten tss router en pc.

Vraag:
-Kan je surfen nu? (dit zal dus nu over de kabel gaan)

4)Verwijder de kabel en start pc eventueel opnieuw op. Gebruik het scan programma dat op uw pc staat van uw draadloos kaartje/stick... Doe een scan.

Vragen:
- Zie je bij beschikbare draadloze netwerken nu het netwerk met de gekozen naam staan? (bv 'Rockographic')
- Kan je verbinding maken nu en op het internet?
- Doe gelijk in deze post bij puntje 1 weer een ipconfig, maar dus nu zonder kabel verbinding en post eens wat bij draadloze verbinding daar staat.

Succes;)