Volledige versie bekijken : BIOS niet meer toegankelijk



gromper
26 September 2007, 08:07
Hallo,

sedert enige tijd geraak ik niet meer in mijn BIOS.Als de computer opstart en ik druk op DEL om in de setup te gaan verschijnt er een zwart scherm met knipperende cursor en kan men niets met het toetsenbord invullen,de comp reageert niet meer.Voor de rest functioneert de computer normaal,hij is alleen nogal vervuild daarom zou ik graag XP opnieuw willen installeren maar ik kan niet booten via mijn recovery cd daar ik niet in de cmos setup geraak.Booten via bootdisk lukt ook niet ook niet met de 6 microsoft Boot cd's.Mijn BIOS string is : 02/04/2005-nVidia-nforce-6A61AM4CC-00 Phoenix Award Bios V 6.00.PG 5.0 .
Iemand een oplossing voor dit probleem,alvast bedankt allemaal...

fews
26 September 2007, 09:00
Hallo,

sedert enige tijd geraak ik niet meer in mijn BIOS.Als de computer opstart en ik druk op DEL om in de setup te gaan verschijnt er een zwart scherm met knipperende cursor en kan men niets met het toetsenbord invullen,de comp reageert niet meer.Voor de rest functioneert de computer normaal,hij is alleen nogal vervuild daarom zou ik graag XP opnieuw willen installeren maar ik kan niet booten via mijn recovery cd daar ik niet in de cmos setup geraak.Booten via bootdisk lukt ook niet ook niet met de 6 microsoft Boot cd's.Mijn BIOS string is : 02/04/2005-nVidia-nforce-6A61AM4CC-00 Phoenix Award Bios V 6.00.PG 5.0 .
Iemand een oplossing voor dit probleem,alvast bedankt allemaal...

heb je al eens geprobeerd om eerst een "clear cmos" uit te voeren?
Dit doe je door de batterij op je moederbord te verwijderen (minstens 10 sec)
en/of door de jumper op je moederbord eens te verplaatsen ( om de juiste jumper te vinden zal je in de handleiding van je moederbord moeten kijken, meestal bevindt deze zich in de buurt van de batterij en staat er bij CLEAR CMOS
daarna terug opstarten en kijken of je in de BIOS geraakt.

mvg
FEWS

gromper
26 September 2007, 14:29
Helaas heb ik ook reeds geprobeerd,zelfs een programma doorgejaagd om het te clearen

g_man
26 September 2007, 15:41
Ik zou zeggen, probeer eens opnieuw te flashen,..maar je weet dat dit gevaren inhoudt. :) ;)

gabriel
28 September 2007, 16:49
als je iets meer wil weten nopens uw bios neem een hier een kijkje
http://bioscentral.com/

Spoorzoeker
4 October 2007, 10:07
Heb je in het verleden soms al eens je BIOS geflashed ?.
Zo ja, dan is dat waarschijnlijk verkeerd gegaan.

Inderdaad opnieuw proberen te flashen.

gromper
17 October 2007, 20:53
idd,heb de BIOS geflasht in 2006 en sindsdien geen probleem gehad met ps dus ook niet in het BIOS gaan kijken.Ik heb nu de hele boel omzeild met een opstartdiskette om XP terug te installeren dus hoef ik niet meer in het BIOS te gaan.Ik heb de flash van toen niet meer en ook mijn backup van toen is weg,maar heb andere pc besteld daar deze toch reeds 5 jaar oud is en nu is deze maar voor de kids, werkt terug prima alleen is het BIOS niet meer toegankelijk wat niet echt zo'n ramp is...Alleszins bedankt :good: allemaal voor jullie reakties.