Volledige versie bekijken : aanpassing bestaand systeem



goodpitcher
27 September 2007, 21:01
hey allemaal

ik heb een gewone desktop en 2 laptop's die allemaal werken met een draadloos netwerk,mijn probleem is dat ik een software pakket heb die voor mijn werk heel belangerijk is en ook de map mijn dokumenten waar vanalles op staat.het lastige is als ik op mijn desktop heb gewerkt met mijn programma en ik wil later voort werken op mijn laptop dat ik alles telkens weer moet overzetten en dat is zeeeer lastig,
mijn vraag: is er een oplossing zodat ik als ik een (het speelt geen rol welke ) pc opzet met mijn programma kan werken zonder dat ik alles telkens moet overzetten en kopieren,gewoon zogezegd moet inloggen en hupsakee werken maar zonder al dat overzetgedoe:good:

bedankt

goodpitcher

Jule
27 September 2007, 21:45
Laat uw desktop dienst doen als server? Jammer genoeg moet deze dan altijd aan staan als u met uw laptop wil werken. Hoe u zoiets best doet, zal er iemand anders antwoord moeten geven. Zover reikt mijn kennis niet. :D :p

goodpitcher
1 October 2007, 21:18
hey bedankt voor je reactie jule,het is wel jammer dat je de enige bent tot hiertoe
goodpitcher

sykke
1 October 2007, 21:46
Denk dat je dat kanmet een thuisnetwerkje te maken en bepaalde bestanden te delen.
Was hier overlaatst een topic over zal even zoeken want mijn kennis over hoe je dat doet is te beperkt

compuchrisje
1 October 2007, 22:53
Ook met bestanden delen moeten betrokken pc's toch aanstaan? Dacht ik toch. Heb het zelf ook nog niet toegepast, omdat op mijn oudje een ander besturingssysteem staat, niet te lezen door windows (wà zou dà zijn... raadsel)

goodpitcher
4 October 2007, 17:00
Kan Dat Bv Geen Kwaad Dat Je Dan Je Pc 24 Uur Op 24 Laat Op Staangoodpitcher

Jule
4 October 2007, 22:20
Euh, ik denk het niet. De minatica-server draait toch ook dag en nacht? :eek:

goodpitcher
4 October 2007, 22:40
dat klopt maar volgens mij is er een verschil tussen een server en een simpel desktop pctje

Jule
6 October 2007, 14:52
Da klopt. Maar een desktop pc-tje laten dienst doen als lichte server in een thuisnetwerk vormt geen probleem. Maar een server gebruiken als desktop pc ... :lol: :D :p
Om u gerust te stellen: deze pc van nu meer dan zes jaar oud heeft verleden jaar nog een hele week aan één stuk aangelegen. Ik deed aan filmbewerking. Om één dvd aan te maken heeft ie twee dagen aan stuk werk gehad. (cpu 100 %) Zonder het voorbereidend werk te mee te rekenen ... Gevolg: één weekje heeft ie dag en nacht aangelegen. Werkte nog altijd perfect daarna (ik had onecare toen nog niet geïnstalleerd. :lol:), zonder te rebooten. Als uw desktop pc dus in goede conditie is, mag dit dus geen probleem opleveren. :p

goodpitcher
6 October 2007, 21:03
allee dan ben ik gerust want hij is maar 2 jaar oud
en zo hard moet hij ook niet werken zoals dat van u jule

goodpitcher
9 October 2007, 21:16
alles is opgelost hier mag een slotje op
goodpitcher