Volledige versie bekijken : Ms Project 2003



filip
30 September 2007, 13:20
Standaard wordt de Ms Project geleverd met 4 kalenders.
De Standard Calendar, Base Holiday Calendar,24 Hours en de Night Shift calendar.
Je kan dan manueel ziekte en verlof ingeven of aanpassingen doen vertrekkende
van deze kalenders.
Maar de tekortkomingen zoals ploegsystemen die een cyclus aflopen
zouden een huzarenwerkje zijn om deze manueel in te voeren.
Vandaar schreef ik een routine die alle kalenders kan aanmaken.
Ik kan onmogelijk alle bestaande ploegsystemen aanmaken er zijn er rond de 32 :
2ploegen ,3 ploegen,4....5 voorwaarts of achterwaarts draaiend ,weekendwerk, ploegen van
11 uur per shift...enkel nachtwerk noem maar op....het zou immens groot worden dat bestand.
Vandaar heb ik deze enkel verrijkt met het 4 ploegensysteem en de dagploeg.
4 Ploegensysteem ( PLoeg A - PLoeg B - PLoeg C - PLoeg D) deze ploegen beginnen
hun cyclus ( Nacht,Namiddag,Vroegen) telkens op maandag met 7 dagen verschil
en loopt tot het jaar 2020 ( wie heeft dan nog hoofdpijn ).
Deze is te vinden op: http://users.telenet.be/simcity/Basis_project.mpp
De code voor zelf andere kalenders aan te maken zit er nog niet bij
ik moet nog enkele wegen blokkeren voor
het geval er verkeerde data zou ingevoerd worden.
Niettegenstaande indien er iemand een specifieke kalender zou willen
deze direct gegenereerd kan worden geef anders maar een seintje.

Jule
30 September 2007, 14:30
En nu nog de uitleg hoe te gebruiken en hoe u zoiets aanmaakt? Een mpp-bestand wordt niet standaard door mijn pc herkent als zijnde een office-object ... :D :p Thanks!

filip
30 September 2007, 23:32
Jule,

Project is een onderdeel van de Ms Office.
Excel, Word, Powerpoint, Project, Publisher, Outlook, Access, Frontpage, Infopath ...
behoren allemaal tot die grote familie als je Excel niet installeert zal een
xls ook niet herkend worden mpp is gewoon de extentie van Ms Project.
Hier (http://www.microsoft.com/netherlands/office/project2003/default.aspx) kan je het 60 dagen proberen jule.

Jule
1 October 2007, 23:11
Da's voor later. Dit pc'tje zit reeds aardig vol en mijn pc-boer zijn vrouw ook. Daarom besteed ie meer tijd aan de nodige kinderkamer dan aan mijne nieuw gevraagde pc ... :D :p

compuchrisje
1 October 2007, 23:25
Ook voor later hier, blijkbaar is het een nieuwe toepassing die toegevoegd is aan Office 12 en pas vanaf januari 2008 uit beta-fase zal komen. Ik denk dat je bovendien de volle pot moet ophoesten, want ik betwijfel het of het in een Student-versie of in Single installaties zal te gebruiken zijn. Zonde voor al het werk, filip, maar wij zijn er even niets mee.

filip
3 October 2007, 00:08
Hey chrisje , bestaat al heel lang hoor maar is denkelijk enkel bekend binnen bedrijfsmilieu je kan er erg gemakkelijk alle lopende projecten mee opvolgen t.t.z. je ziet er de toestand waarin ze zich op een bepaald ogenblik zouden moeten bevinden.
Elke medewerker is ingevoerd in zijn bepaalde werkregime bepaalde taken worden toegekend aan specifieke mensen en ngl. deze afwezig zijn, ziekte of verlof veranderd steeds het verloop van de uit te voeren taken... bepaalde taken moeten uitgevoerd zijn vooraleer andere kunnen aanvangen, daar word allemaal rekening mee gehouden dus als het om grote projecten gaat heb je steeds een duidelijk overzicht iets wat dan manueel niet meer mogelijk is. Dan zie je op voorhand waar je gaat moeten ingrijpen dus meer medewerkers inschakelen om niet vast te lopen of toch nog tijdig alles klaar te krijgen.Indien je maar met 5 mensen rekening moet houden is dit programma overbodig en een tijdrovende bezigheid natuurlijk.
Tik eens in bij google ms project 98 dan krijg je het volgende:
Resultaten 1 - 10 van circa 43.800.000 voor ms project 98
Het bestaat al een heel tijdje daarvoor ook.
Groetjes...
Er mag een slotje op dan.

Jule
3 October 2007, 23:20
Dank u wel voor deze uitleg. Daar ik tot nu toe slechts Compuchrisje en Siegy wil aannemen als werknemer, mits een verdubbling van hun huidig loon, zal ik MS Project niet direct kunnen benutten. :D :p Bedankt voor de uitleg! Zo weet een mens weer beter hoe de wereld in elkaar zit.