Volledige versie bekijken : systeemfout lsass.exe



wolfskin
1 October 2007, 17:51
Hey minatica's,

Ik krijg op een pc van me devolgende foutmelding waardoor ik XP niet meer kan opstarten.

'lsass.exe - systeemfout'

en

'Het opgegeven kopiebestand heeft niet de juiste indeling. De eerste MZ ontbreekt'.

Wat moet ik doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt!

Wolfskin

Obsessed
3 October 2007, 15:36
Start --> uitvoeren --> typ: sfc /scannow --> OK

lsass.exe is nl een systeembestand van Windows (controleert de gegevens van de gebruikers ofzoiets).
Door het bovenstaande uit te voeren wordt de integriteit van uw systeembestanden gecontrolleerd. Bij een "slecht" bestand zal u gevraagd worden om de Windows-CD in te leggen, en zal het origineel worden teruggezet.

Obsessed
3 October 2007, 15:50
Het bestand Lsass.exe is dus een systeemfile, en bevind zich in de Windows\System32 folder.

Nu bestaat er blijkbaar ook Isass.exe (begint met de letter I ipv L, wat niet opvalt door gebruik van hoofdletter), en dat zou een Trojan (virus) zijn. Misschien eerst eens een fatsoenlijke virusscan runnen vooralleer mijn vorige post te proberen.

wolfskin
3 October 2007, 16:25
Start --> uitvoeren --> typ: sfc /scannow --> OK

lsass.exe is nl een systeembestand van Windows (controleert de gegevens van de gebruikers ofzoiets).
Door het bovenstaande uit te voeren wordt de integriteit van uw systeembestanden gecontrolleerd. Bij een "slecht" bestand zal u gevraagd worden om de Windows-CD in te leggen, en zal het origineel worden teruggezet.


Deze had ik reeds van jou gekregen in een vorig topicje van mij, maar deze vind weer niets (MAAR TOCH BEDANKT HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Heb dan maar (weer) alles terug opnieuw geinstalleerd (3de keer), mijn virusscanner (AVG) vindt niets, Spybot vindt ook niets Ad Aware vindt ook niets.

Mischien is er iemand die de reden weet waarom dit voorvalt, ik snap er niets van.

Greetz

Wolfskin

gabriel
3 October 2007, 19:05
lijkt me volkomen normaal Lsass.exe enne Svchost.exe hebben iets te maken met de ' services ' , ergens heb je een service die niet goed werkt of uitgeschakeld is
je hebt beiden nodig om de pc goed te laten werken ( = services )
als je wil weten welke ' diensten ' er lopen : cmd...... netstat -ano>autocon.txt