Volledige versie bekijken : Scanner niet compatibel met Vista: hoe toch nog in PDF scannen?



Alviarin
1 October 2007, 18:36
Hoi,

Mijn Officejet J5780 van HP is blijkbaar dus NIET compatibel met Vista, ondanks de garantie van de winkelier dat hij dus wel was. :wall::wall::wall::wall:

Enfin, HP biedt alternatieven om te scannen via de Windows Fotogalerie en Paint, maar dat is enkel in jpeg, bmp of tiff. Ik wil mijn documenten in PDF inscannen, aangezien dit voor de bestemmelingen beter leesbaar is.

Is er scannersoftware beschikbaar die toelaat dat ik toch nog onder Vista zou kunnen scannen en opslaan in PDF formaat?

Bedankt alleszins.

J.W.
1 October 2007, 19:27
Hoi,

Mijn Officejet J5780 van HP is blijkbaar dus NIET compatibel met Vista, ondanks de garantie van de winkelier dat hij dus wel was. :wall::wall::wall::wall:

Enfin, HP biedt alternatieven om te scannen via de Windows Fotogalerie en Paint, maar dat is enkel in jpeg, bmp of tiff. Ik wil mijn documenten in PDF inscannen, aangezien dit voor de bestemmelingen beter leesbaar is.

Is er scannersoftware beschikbaar die toelaat dat ik toch nog onder Vista zou kunnen scannen en opslaan in PDF formaat?

Bedankt alleszins.

Waarom een .doc inscannen?
Men kan dat toch rechtstreeks omzetten naar .pdf met Adobe Acrobat of met OpenOffice.

Alviarin
1 October 2007, 20:19
Waarom een .doc inscannen?
Men kan dat toch rechtstreeks omzetten naar .pdf met Adobe Acrobat of met OpenOffice.

Toch niet als je enkel de papieren versie hebt? .doc bestandjes stuur ik gewoon per mail door. Als ik iets niet in elektronische vorm heb (meestal handgeschreven notities) wil ik dit inscannen en bewaren of doorsturen...in pdf.

J.W.
1 October 2007, 21:11
Hoi,

Mijn Officejet J5780 van HP is blijkbaar dus NIET compatibel met Vista, ondanks de garantie van de winkelier dat hij dus wel was. :wall::wall::wall::wall:

Enfin, HP biedt alternatieven om te scannen via de Windows Fotogalerie en Paint, maar dat is enkel in jpeg, bmp of tiff. Ik wil mijn documenten in PDF inscannen, aangezien dit voor de bestemmelingen beter leesbaar is.

Is er scannersoftware beschikbaar die toelaat dat ik toch nog onder Vista zou kunnen scannen en opslaan in PDF formaat?

Bedankt alleszins.

Ook volgens de fabrikant klaar voor Vista.


Overige technische informatie
Standaard aansluitmogelijkheden
Hi-Speed USB – compatibel met de USB 2.0 specificatie

Netwerkmogelijkheden
Geen

Standaard geheugen
64 MB

Maximum geheugen
64 MB

Compatibele besturingssystemen
Windows® 2000, Windows® XP (32-bits), Windows® XP x64 Edition, klaar voor Windows Vista™, Mac OS X (10.3, 10.4)

Pjj
1 October 2007, 21:42
Dit zijn de drivers voor Windows Vista (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=3301296&lang=nl)
---
En deze zijn voor als je Vista 64-bit hebt (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2100&lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=3301296&lang=nl)

Ik stel voor om alle HP-software die te maken heeft met je Officejet te verwijderen, en dan het eerste pack: HP OfficeJet-software en driver met volledige functionaliteit te downloaden.
Best rebooten tussen de uninstall en de install.

Alviarin
2 October 2007, 16:16
Dit zijn de drivers voor Windows Vista (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=3301296&lang=nl)
---
En deze zijn voor als je Vista 64-bit hebt (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2100&lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=3301296&lang=nl)

Ik stel voor om alle HP-software die te maken heeft met je Officejet te verwijderen, en dan het eerste pack: HP OfficeJet-software en driver met volledige functionaliteit te downloaden.
Best rebooten tussen de uninstall en de install.

Heb gedaan zoals gevraagd, maar werkt dus voor geen meter.:wall:
Ik had al eerder alles afgehaald en erop gezet met deze drivers maar niet gereboot tussenin. Heb dit nu toch opnieuw gedaan zoals je voorstelt en het werkt dus nog niet.
Ik zal de helpdesk van HP maar moeten contacteren. Hopelijk kunnen ze het oplossen of ze kunnen hun spul terugnemen....:cry::damn:

Misschien dat iemand ergens compatibele scansoftware, niet van HP heeft die het mogelijk maakt in PDF te scannen? :bow::bow::bow:

Alviarin
4 October 2007, 22:16
Joepi. Om een of andere reden heeft zich dan toch een update geïnstalleerd en werkt het naar behoren. Ik kan dus met de HP 5780 wel in PDF formaat scannen! Dus probleem gelukkig opgelost (nu nog mijn faxprobleem....)

filip
7 October 2007, 15:11
Veel oudere hardware wordt niet meer ondersteund door vista als je dan geen geluk hebt ondersteuning te krijgen door je fabricant die een nieuwe driver maakt kan je het vergeten ik heb het voor met mijn webcam en philips publiceerd zelf dat ze er geen driver meer gaan voor maken ook , dat is service vind ik , je kan dan gaan en een nieuwe kopen , niet dat dit nu de wereld kost maar de afvalberg is zo al groot genoeg dat we er zeker geen nog bruikbaar materiaal moeten bijgooien ook.