Volledige versie bekijken : VoipCheap



josephcr
4 October 2007, 14:09
Met voipCheap is het onmogelijk een 078nr te bellen, niettegenstaande het een normaal-tarief-nr is. Heb geprobeerd via mijn dect telefoon aangesloten op een Fritzbox fon Router en eveneens via de software op de PC.
Met de Dect krijg ik een melding dat ik het nummer moet vormen volgens de internationale kode (+32...), +32 is echter al voorgeprogrameerd op de Fritsbox, en werkt prima voor allle andere prefixen. Op de PC wordt de verbinding gemaakt, dan een zeer korte bezettoon, en de verbinding wordt verbroken. Alle andere prefixen worden geaccepteerd.

Voor drie maanden heb ik mijn normale vaste lijn, €17.50/maand, laten omzetten naar discovery, €6.85/maand, om het misbruik van Belgacom door het monopolie een beentje te lichten. Voor betalende nrs berekend Belgacom met deze lijn het normale tarief/min en daar bovenop een toeslag van €0.15/min. Ik ben echt niet zinnens de prijspolitiek van Belgacom te steunen.

Kent er iemand een oplossing?

Groetjes, joseph

Jule
4 October 2007, 22:28
Vragen bij een buur die telenet telefonie klant is? :cool:

josephcr
5 October 2007, 13:17
Had ik ook al aan gedacht als noodoplossing. Eigenlijk zou het voor 078nrs niet verschillend mogen zijn van normale prefixen, zij worden toch berekend aan het normale tarief, de voorwaarden zijn identisch