Volledige versie bekijken : Ik weet niet of ik hier goed ben...



Natazja
4 October 2007, 21:18
Ik ben doorgestuurd door Juisterr...zie : http://www.minatica.be/showthread.php?t=48879

Ik had de volgende problemen en bij Hijack e.d. kan t niet opgelost worden...

Ik heb sinds 2 weken geleden de pc geformateerd en opnieuw geinstalleerd..
En nu sinds een paar dagen geeft hij enkele problemen..waar onder :
Windows firewall die zichzelf uitschakelt en die ik dan niet meer opnieuw kan aanzetten, echter nadat ik de pc opnieuw opgestart heb..doet de firewall t wel weer.
Ook loopt regelmatig mijn internet explorer vast terwijl ik amper wat aan het doen ben.
Dit geldt ook als ik van schijf C naar schijf D of E gaat en andersom...dan slaat alles zomaar vast..zelfs nadat ik pas de pc heb aangezet.
Tevens kan ik geen systeem herstel doen..
Ik heb met ad-aware gescant en met spybot..tevens met windows defender en avg anti-spyware. Geen problemen.
Ook heb ik met Norton gescant..en ook die geeft geen problemen..
Iemand nog ideeen ???

Obsessed
4 October 2007, 21:31
Misschien defect geheugenlatje?

Natazja
4 October 2007, 21:42
Ik heb geen idee... hoe kan ik dat zien??
Ik heb 2 geheugenlatjes van 512mb erin zitten en hij geeft bij die test waarvan ik die link in de post gezet heb aan dat de memorysize 1024 is..

http://img181.imageshack.us/img181/5426/resultatenan1.th.jpg (http://img181.imageshack.us/my.php?image=resultatenan1.jpg)

dannyma
4 October 2007, 21:44
heb je al registerscan gedaan ?

Natazja
4 October 2007, 21:45
Euh nee ... waar of hoe kan ik dat doen ??

Obsessed
4 October 2007, 23:17
Misschien defect geheugenlatje?

Je haalt 1 van de 2 geheugenlatjes uit de pc (kortste bij de processor laten zitten), en start de computer zo op.
Kunt een tijdje uitproberen of de problemen zich nog voordoen
Is het euvel opgelost dan is het uitgebouwde latje defect.
Blijft het probleem bestaan, of zelfs erger, vervang dan door het eerder verwijderde geheugenlatje, en probeer opnieuw.

Het is maar een mogelijkheid hé.
Baat het niet, dan schaad het niet ;).

g_man
5 October 2007, 06:50
Je haalt 1 van de 2 geheugenlatjes uit de pc (kortste bij de processor laten zitten), en start de computer zo op.
Kunt een tijdje uitproberen of de problemen zich nog voordoen
Is het euvel opgelost dan is het uitgebouwde latje defect.
Blijft het probleem bestaan, of zelfs erger, vervang dan door het eerder verwijderde geheugenlatje, en probeer opnieuw.

Het is maar een mogelijkheid hé.
Baat het niet, dan schaad het niet ;).

Testen van geheugen houdt veel meer in dan enkel eens eruit halen en eens verwisselen...;) Als je niet test met MEMTEST86+ zal je het nooit weten...

Natazja
5 October 2007, 07:56
Oke ik zal eens google raadplagen over die memtest86+... ik hou jullie op de hoogte....

dannyma
5 October 2007, 07:56
hier de link naar free registerscanner de naam tweaknow : http://www.download.com/TweakNow-RegCleaner/3000-2094_4-10262639.html of als het daar niet lukt hier dan : http://nl.swoopshare.com/file/7dda47ab401e816a6c5e989eeb1e0d71/RegCleaner?tags=RegCleaner&lang=nl

gabriel
5 October 2007, 09:54
een goede manier om prob op te lossen is de foutcode te noteren met deze kan je dan hetzij via ms of een andere zoekmachine meer info vinden hierover
en zoal g_man zegt : het is moeilijk de voordeur te herstellen als je aan de achterdeur zoekt je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

Natazja
5 October 2007, 10:34
een goede manier om prob op te lossen is de foutcode te noteren met deze kan je dan hetzij via ms of een andere zoekmachine meer info vinden hierover
en zoal g_man zegt : het is moeilijk de voordeur te herstellen als je aan de achterdeur zoekt je begrijpt wel wat ik bedoel ;)


Ik krijg helemaal geen foutmeldingen...das t vage dus.
Het loopt gewoon zomaar in enen vast als ik wat aanklik.
En de ene keer gaat dat dus sneller met vastlopen als een andere keer..


@ Dannyma...thx voor de link...ik ga hem gebruiken en dan kijken.

@ g_man : die memtest86+ is een beetje ingewikkeld hahaha.. kan veel met de pc maar dit gaat me nog ffies boven mijn pet..ik zal daarmee even wachten tot t vriendje er is zondag..dan kan die me vast ermee helpen..

Obsessed
5 October 2007, 15:53
Testen van geheugen houdt veel meer in dan enkel eens eruit halen en eens verwisselen...;) Als je niet test met MEMTEST86+ zal je het nooit weten...
Luister, G_man, alle respect voor uw ervaring, maar als ge Memtest wilt gebruiken zoals het voorzien is, met iet ofwat RAM aan boord, dan ben je toch wel ff bezig. Of niet mss??

Persoonlijk vindt ik, als er 2 geheugenlatjes aan boord zijn, dat een fysieke test sneller is dan softwarematig.
Geef toe dat de manier die ik aangeef, bij defect geheugen (is natuurlijk niet zeker) degelijk uitsluitsel geeft over al dan niet defecte geheugenmodules.

(Beschouw dit niet als een terechtwijzing, maar leer mij mijn fouten erkennen)

ps, houdt er rekenig mee dat dit lopend probleem reeds werd onderzocht door Luisterr, in het Hijackthis-forum, met respect voor onze collega-Minaticaer (Niet dat ik mijzelf daar al bijtel hoor, maar ik wil wel leren van mijn fouten)

g_man
5 October 2007, 16:41
Luister, G_man, alle respect voor uw ervaring, maar als ge Memtest wilt gebruiken zoals het voorzien is, met iet ofwat RAM aan boord, dan ben je toch wel ff bezig. Of niet mss??

Persoonlijk vindt ik, als er 2 geheugenlatjes aan boord zijn, dat een fysieke test sneller is dan softwarematig.
Geef toe dat de manier die ik aangeef, bij defect geheugen (is natuurlijk niet zeker) degelijk uitsluitsel geeft over al dan niet defecte geheugenmodules.

(Beschouw dit niet als een terechtwijzing, maar leer mij mijn fouten erkennen)

ps, houdt er rekenig mee dat dit lopend probleem reeds werd onderzocht door Luisterr, in het Hijackthis-forum, met respect voor onze collega-Minaticaer (Niet dat ik mijzelf daar al bijtel hoor, maar ik wil wel leren van mijn fouten)

Kijk, zoals ik al zei is het geheugen op zich een héél complex gebeuren.
Het kan zijn dat een latje zodanig defect is dat je het onmiddellijk merkt wanneer je ermee opstart of wanneer je er net niet mee opstart. In de POST kan je dat vrij snel merken, heb je 1024Mb aan boord en zie je maar bv. 512, dan weet je dat je een defecte geheugenmodule hebt.
Anderzijds kan bv. maar één chip op je latje defect zijn, dat zal je pas merken wanneer je controller die chip gaat aanspreken om data te laten verwerken. Je dat wordt corrupt, je hebt verlies, je programma loopot vast, ...er kunnen duizend en één dingen aan vast hangen... maar deze zal je pas enkel merken wanneer je een speciaal programma gebruikt om je RAM te testen.
En idd, het is zo dat dit vrij lang duurt. Een single pass zal in een klein uurtje gedaan zijn, maar best is, als je toch achter fouten zoekt, deze meerdere passes te laten doen en dit kan je makkelijk laten doen wanneer jij slaapt. 's Morgens zal je zien of er iets mis is of niet.
Het kan zijn dat je het programma start en dat er vrijwel onmiddellijk fouten verschijnen, soms duurt het enkele uren voordat je ze ziet. Heb je na een uur of 8 géén fouten, kan je vrijwel 99,9% zeker zijn dat je RAM OK is. :) ;)

@ TS: Wat betreft het gebruik... download het programmatje en als je wilt dat het snel gaat, download dan de .ISO-file en brandt die op CD...laat de PC van CD booten en laat het programma lopen... ;) ;)

Obsessed
5 October 2007, 16:47
Kijk, zoals ik al zei is het geheugen op zich een héél complex gebeuren.
Het kan zijn dat een latje zodanig defect is dat je het onmiddellijk merkt wanneer je ermee opstart of wanneer je er net niet mee opstart. In de POST kan je dat vrij snel merken, heb je 1024Mb aan boord en zie je maar bv. 512, dan weet je dat je een defecte geheugenmodule hebt.
Anderzijds kan bv. maar één chip op je latje defect zijn, dat zal je pas merken wanneer je controller die chip gaat aanspreken om data te laten verwerken. Je dat wordt corrupt, je hebt verlies, je programma loopot vast, ...er kunnen duizend en één dingen aan vast hangen... maar deze zal je pas enkel merken wanneer je een speciaal programma gebruikt om je RAM te testen.
En idd, het is zo dat dit vrij lang duurt. Een single pass zal in een klein uurtje gedaan zijn, maar best is, als je toch achter fouten zoekt, deze meerdere passes te laten doen en dit kan je makkelijk laten doen wanneer jij slaapt. 's Morgens zal je zien of er iets mis is of niet.
Het kan zijn dat je het programma start en dat er vrijwel onmiddellijk fouten verschijnen, soms duurt het enkele uren voordat je ze ziet. Heb je na een uur of 8 géén fouten, kan je vrijwel 99,9% zeker zijn dat je RAM OK is. :) ;)

@ TS: Wat betreft het gebruik... download het programmatje en als je wilt dat het snel gaat, download dan de .ISO-file en brandt die op CD...laat de PC van CD booten en laat het programma lopen... ;) ;)


OK,,, zoals Ali_G zou zeggen:::: "Respect !" ;)

delinquente
5 October 2007, 17:10
Misschien ook eens met Orthos proberen om het geheugen te stressen?

Natazja
6 October 2007, 11:59
@ g_man.. ik ga t morgen proberen. Ben vandaag niet thuis..
Ik laat t weten hoe t is gegaan...

@ deliquente : ik zal eerst dat proggie van g_man uitproberen en anders daarna eens op zoek gaan naar Orthos..

Natazja
7 October 2007, 11:51
Ik heb vannacht die memtest86+ laten draaien..
Hij heeft 9 uur gedraait en geen 1 error gevonden.
Ik had geprobeerd via de mob een printje te maken maar das slecht te zien..
Hij gaf aan:

Walltime: 9.28
Cached: 1024 M
Rsvd mem: 104k
Mem Map: e820-Std
Cache: on
ECC - off
Test - Std
Pass - 4
Errors - 0
ECC -
Errs -

Passs Complete, no errors - press Esc to exit.


Dus t lijkt me dan dat er met t geheugen niks mis is ?? :rolleyes:

g_man
7 October 2007, 19:53
idd...geheugen is 100% OK ...dat is dus uitgesloten. :)

Natazja
7 October 2007, 20:00
Oke thxx... ;)

Natazja
19 October 2007, 00:45
hier mag een slotje op...
Heb inmiddels nog maar een Format C uitgevoerd..
En nu ben ik momenteel van t vastlopen verlost..
Thxx allemaal voor t meedenken ;)