Volledige versie bekijken : photoshop op ubuntu??



slicky
5 October 2007, 16:42
;)jips

ik wou ff weten of je op ubuntu ook photoshop kunt installeren:wtf:
die nieuwe CS3 slorpt hier nogal veel geheugen en denk dat die misschien vlotter zou draaien op ubuntu:p

alvast bedankt :good:

compuchrisje
5 October 2007, 21:33
Photoshop is een op windows gebaseerde applicatie. The Gimp is een parallel lopend progje dat wél met Ubuntu overweg kan. Het heeft niet meteen àlle mogelijkheden van CS3 maar het is wel volledig gratis.

Snakey
5 October 2007, 23:51
Er bestaat geen native versie van Photoshop voor GNU/Linux, je kan er wel de Windows versie laten op draaien via wine (of derivaten ervan zoals CrossOver).

slicky
6 October 2007, 10:42
Er bestaat geen native versie van Photoshop voor GNU/Linux, je kan er wel de Windows versie laten op draaien via wine (of derivaten ervan zoals CrossOver).


bedankt,kga dat eens proberen;)

broske
11 October 2007, 18:36
Gimp is een prima gratis alternatief voor photoshop alleen is het even wennen in het begin maar zo is het met alles. Gimp kan je zowel op een windows pc als op een linux pc draaien, de nieuwe versie 2.4 is bijna klaar en deze is ook gratis :) en gratis wil niet zeggen dat het niets waard is. integendeel!

slicky
15 October 2007, 07:54
Er bestaat geen native versie van Photoshop voor GNU/Linux, je kan er wel de Windows versie laten op draaien via wine (of derivaten ervan zoals CrossOver).

jips

het is gelukt hoor om de CS te installeren:D
ik werk toch liever met de CS dan met Gimp;)
http://img516.imageshack.us/img516/4957/schermafdruknd3.th.png (http://img516.imageshack.us/my.php?image=schermafdruknd3.png)

hier kun je zien welke progs je ermee kan installeren
http://frankscorner.org/index.php?p=graphics

kan misschien nog van pas komen:good:

Jule
1 November 2007, 16:04
OK. Ik heb Wine HQ geïnstalleerd onder Mandriva 2008. Geen enkel probleem ondervonden om office 2000 en photoshop 7.0 te installeren. Maar als ik begin te werken met een office programma of photoshop, loopt alles binnen de twee minuten vast. Op een gegeven moment kan ik niks meer doen en het hele venster wordt grijs. (Kleur gaat weg). Er rest me niks anders meer dan Ctrl q en terminate. Wat is hiervan de oorzaak? Thanks!!

compuchrisje
2 November 2007, 00:04
Die nieuwe Gimp IS trouwens nu uit!

Jule
2 November 2007, 01:24
Die nieuwe Gimp IS trouwens nu uit!
Schrijft u reeds lesjes ervoor? :evil: :D :p

compuchrisje
2 November 2007, 15:39
Nee? ging jij dat dan niet doen? Je hebt 4 OS'en dus moet je nie eens virtueel gaan! Ik kijk er alvast naar uit!

broske
2 November 2007, 19:59
zoiets ook goed?

de filter die ik gebruikt heb
Filters --> Vervorming -->Iwarp

<object height="355" width="425">

<embed src="http://www.youtube.com/v/AV-rON6OJHs&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object>

Jule
2 November 2007, 22:53
Nee? ging jij dat dan niet doen? Je hebt 4 OS'en dus moet je nie eens virtueel gaan! Ik kijk er alvast naar uit!Yep! Eén pc die miserie geeft voor vier. Er rest me dus geen tijd om lesjes aan te maken. :D :p Trouwens, gimp kan u installeren onder windows, u hoeft dus niet eens virtueel te gaan. Dank bij voorbaat!! :evil: :devil: :D :p
@ Broske: wat er bij u staat, kan ik momenteel niet zien. Ik zal waarschijnlijk nog iets moeten downloaden. Ik ben hier nu in Ubunto. Eéntje van die vier OS'en. Die ik nu opgestart heb gekregen met behulp van de instalatie-cd. Ie deed het al niet meer. :wall:

broske
2 November 2007, 23:05
de flash plug-in heb je daarvoor nodig dacht ik, die kan je via toevoegen/verwijderen installeren.

compuchrisje
2 November 2007, 23:14
Weer pech Jule, ik kon oorspronkelijk Feisty Fawn (Ubuntu versie 7.04 of zoiets) niet installeren. Dus Ubuntu 386 er maar opgezet en vandaag upgrade die zichzelf zonder meer maar naar die Feisty! Véél meer mogelijkheden dus weer. Alleen kan ik niks vertellen over Photoshop, want zo rijk ben ik nu ook niet, vandaar al die freeware bij onze downloads. The Gimp heb ik nog niet geprobeerd, ben gewoon nog aan 't snuffelen tussendoor.

Jule
2 November 2007, 23:29
de flash plug-in heb je daarvoor nodig dacht ik, die kan je via toevoegen/verwijderen installeren.
Mmmm; ik vind het nog niet. Maar ik zal nog even zoeken alvorens uw advies te vragen. Thanks!!

Jule
6 November 2007, 02:03
Flash plugin gevonden en geinstalleerd. Broske, hetgeen u toont, is een mooi showtje, maar veel kan ik daar niet uit leren. :D :p :lol: Als ik ooit de tijd vindt, zal ik gimp eens van nader bij bekijken. Thanks!