Volledige versie bekijken : Mac 10.4 op interne 2e hdd...



Robert_R
8 October 2007, 09:38
Hee mensen,

Ik kwam op het idee om Mac 10.4 op mijn pc te zetten, maar ik kwam op het volgende probleem terecht...
Ik kan de eerste hdd partitioneren zodat op de ene windows xp zit en de andere Mac dan weet ik zeker dat je kan switchen tussen partities.. Maar ik wil een 2e hdd inbouwen en daar mac opzetten...
Nu kwam ik op de vraag weet iemand welke bootmanager tussen verschillende hardeschijven kan zoeken Én Mac kan vinden...?

Mvg Robert

GuntherS
8 October 2007, 10:14
Hoi Robert,

Misschien weet je het nog niet maar Mac OS op een gewone PC installeren is illegaal. Het werkt ook maar op een handjevol PC's aangezien het besturingssysteem ontwikkeld is voor bepaalde hardware. Virtueel draaien is ook een oplossing maar ook dit is illegaal.
Als je het toch van plan bent om te draaien, moet je beschikken over een hele sterke PC met veel RAM-geheugen en zelfs dan zal het nog niet werken zoals het moet.

Hier op Minatica houdt men rekening met de wetgevingen dus we mogen je hier niet mee helpen ;)

Robert_R
8 October 2007, 13:08
Oké nooit geweten.. Bedankt voor de informatie ik zal erover denken;)

mvg Robert!!

Snakey
8 October 2007, 21:46
Inderdaad, als je osx wilt gebruiken, moet je een geldige licentie hebben. Deze krijg je bij iedere mac, niet bij een pc. In principe kan je osx verwijderen van een mac en de licentie gebruiken voor die pc. Maar de gebruikersovereenkomst zelf geldt enkel voor mac hardware.