Volledige versie bekijken : Shift-key ingeschakeld bij opstarten



ajaxloverr
8 October 2007, 18:49
hallo,
bij mijn toshiba a100, heb ik het probleem dat bij het opstarten windows denkt dat ik de shift toets indruk.
als ik dan Schermtoetsenbord open zie ik dat de shift-keys worden ingedrukt.
kom nou niet aan met de Plaktoetsen want dat is het niet :wall:
ik heb ff gegoogled en gezien dat meer mensen last hebben van dit probleem, maar nergens is een goede oplossing. ik draai op WinXP HomeEdition SP2
btw. met Keystroke Converter versie 5 was dit probleem verholpen maar omdat de trail versie is verlopen niet meer :(.

die gene die dit probleem oplost hoort net zo veel te verdien als mr.Gates
:bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow: :bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow:

filip
8 October 2007, 19:55
Ajaxloverr, geef eens wat meer uitleg , kan je het dan verhelpen met op de shift toets te drukken of veranderd er niks als je erop drukt ?
Anders zou je het eventueel kunnen verhelpen met telkens een routine te laten draaien bij het opstarten die je toetsenbordbuffer eens leegmaakt.
En heb je het fenomeen gekregen door iets te installeren of zo of door een andere windowsversie of driver ?
Ik heb hier in alle geval nog nooit van gehoord, wel van spoken met draadloze toetsenborden die komen maar in aktie eens je in windows bent en zo kan je ook v.b. niet in de bios geraken..... maar uw probleem is nieuw voor mij.Als ik meer weet kan ik mischien helpen.

ajaxloverr
8 October 2007, 21:32
als ik er op druk kan ik via schermtoetsenbord de shift key uitschakelen anders niet :S

ajaxloverr
9 October 2007, 17:24
:cry::wall::wall::wall::cry:

delinquente
9 October 2007, 17:32
Awel, ik heb dat ook eens gehad...maar dan met enter

Heb Ccleaner & Spybot 1.4 gedraaid en het was weg:lol:

Misschien heb je wat "binnengekregen"?

ajaxloverr
9 October 2007, 18:30
nope probleem deed zich al eerder voor toen format C: gedaan en hielp nog niks:(

delinquente
9 October 2007, 20:12
Dan moet het probleem toch gewoon aan uw toetsenbord liggen?:damn:
Welke shift is het, de linkse of rechtse? Duid Windows Keyboard die beiden aan als ingedrukt?

Al eens ander toetsenbord eventjes geprobeerd?

ajaxloverr
10 October 2007, 08:32
ja ander toetsenbord is al geprobeerd maar hielp ook niet :S
en allebei de shift toetsen zijn ingedrukt:S
maar wat ook raar is normaal als je de pc opstart gaan 1 keer de lichtjes van de toetsenbord aan en uit. bij mijn laptop gebeurt dat 3 keer
:S

delinquente
10 October 2007, 11:45
Tgoooh, iets in je BIOS dan? Want ik weet dat je in je BIOS ergens kunt instellen dat tijdens de BOOT de numlock mee wordt opgestart. Misschien is er iets soortsgelijk voor de SHIFT? Kijk daar eens naar misschien

ajaxloverr
10 October 2007, 15:43
Bios al geüpdate maar hielp niks, en zoiets staat niet in die bios:(