Volledige versie bekijken : Digitale Spiegelreflex: Nikon D40 vs Canon EOS 400D



delinquente
10 October 2007, 14:36
Simpel vraagje,

wat zouden de professionelen onder jullie nemen?

De Canon neemt naar het schijnt mooiere foto's dan de Nikon, maar de Nikon heeft dan op zijn beurt veel functies! De batterij van de Nikon is onder andere ook Li-ion, vind ik op zich wel goed. En om het geheugen uit te breiden kan ik gebruik maken van SD:good:

Graag wat hulp aub:p

Beatje
10 October 2007, 23:35
Denk dat je daar lang en breed over kan babbelen denk dat dit voor een ieder verschilt..

Als de nikon meer functies heeft vraag jezelf dan af of je die ga gebruiken...
Wat het geheugen betreft ik heb hier in een canon EOS 400D een kaartje traxdata compactflash 8 GB die kaart is snel en er kunnen heeeel veel foto`s op..
De batterij van de canon nooit geen last me gehad je kan er behoorlijk lang mee doen..

Welke lens ga je gebruiken ook deze heeft met de kwaliteit van de foto te maken..
Weet je alle instellingen van je camera goed te gebruiken....voor het beste resultaat

Je kan nog zo een goede dure camera hebben als je niet weet hoe het werkt krijg je ook niet de foto kwa kleur enz die je wil..
Mooiste zou zijn als je beide camera`s eens kon uitproberen hoewel dat moeilijk zal zijn denk ik omdat veel mensen niet hun camera willen uitlenen...

Dan nog heel veel fotografen bewerken hun foto nadien..

Veel oefenen en doen..

Succes bij jouw keuze....

delinquente
11 October 2007, 00:00
Heb gelezen dat de standaardbijgeleverde lens niet zo denderend is van de Canon EOS400D, dit in tegenstelling tot de Nikon D40: hier heb ik er niks over gelezen:damn:. En goed ja, die functies; ik weet allemaal niet wat die betekenen maar ik bekijkt het natuurlijk als een extra optie é...een kwestie van je toestel niet snel beu te worden, je kan er nadien nog lekker mee prutsen.
De Canon ziet er mij inderdaad ook wel degelijk uit, het ziet er een mooi instapklaar toestel uit voor een amateur als ik:). Misschien nog een vraagje, merk je hard het verschil tussen 6 & 10 megapixels? De Nikon en Canon hebben die respectievelijk.

Ik zal anders eens proberen langst de Media Markt te gaan om wat bijkomende informatie te vragen en eens zien hoedat die beiden in mijn handen liggen.

Ik hoop dat ik tegen de zomer toch één van die toestelletjes heb gekocht, dan kan ik hier ook eens wat foto'tjes tonen. Fotografie heeft me altijd wel geboeid, ik ben altijd voor analoog geweest...maar sinds dat ik hier het forum wat heb gevolgd zien ik dat je echt prachtige foto's kan nemen met een digitaal toestel.

Dus ja, zal laten weten wat mijn uiteindelijke keuze dan geworden is.

Als er nog mensen zijn met eventueel ervaringen met één van deze toestellen of beiden, kom het hier dan aub zeggen. Kan me zeker en vast helpen:)

Beatje
11 October 2007, 01:00
De standaard lens van de canon heb ik er wel afgegooid..
In het begin geen last van maar als je wat verder ga en een zeurpiet zoals ik ben kwa kleur enz kunnen lenzen veel beter..
Van de nikon geen idee...hoe de standaard lens is..
Maar misschien wil je dan ook anders of beter als je wat verder kom?

Analoog vind ik nog altijd erg mooi en zelf die doka...
De foto van niets naar iets is toch elke keer weer een wondertje dan..

Megapixels zal best uitmaken maar merk dat hier nu niet..
Zit wel meestal buiten weet niet hoe het is in een studio moet ik nog mee aan de gang

Fotografie is inderdaad heel boeiend nooit hetzelfde en mogelijkheden alom
Veel plezier alvast ermee

eplerra
11 October 2007, 12:12
Als je over een Nikon nadenkt zou ik de D40x in beschouwing nemen eerder dan de D40, die heeft een betere electronica. Ikzelf heb een Nikon D80 met de 18-135 lens die redelijk goede resultaten geeft. Ik ben zeer tevreden met dit toestel. Natuurlijk kan je met afzonderlijke macro of portretlenzen meer specifieke thema's beter uitwerken, maar de basis blijft natuurlijk het toestel zelf (body) en daar is het wel raadzaam goed te overleggen want een dergelijke aankoop doe je niet elke dag.

delinquente
11 October 2007, 13:48
Voor die reden heb ik dus nog geen toestel gekocht, je veranderd niet elke dag van fototoestel dus ja. Eerst goed nadenken, spijtig heb ik die natuurlijk nog niet want binnen twee weken gaan ik naar Bodrum:frown:...het zal voor erna zijn. Zal eens eventjes de D40x opzoeken

edit: ik heb al één verschil gemerkt, meer megapixels :p