Volledige versie bekijken : hoe clamav en firestarter installeren



minoe
12 October 2007, 06:32
Heb onderstaande link al geprobeerd maar zie deze bij toepassingen dan nergens staan

http://nl.flossmanuals.net/VLC/InstallingUbuntu
Normaal is het niet nodig zegt men om een av te installeren maar werk met een boot samen met xp en naar het schijnt is het dan wel beter

Snakey
13 October 2007, 16:09
ClamAV en Firestarter zijn beiden te vinden in synaptic.
De link die je gebruikt is voor vlc, een media player.

minoe
13 October 2007, 19:11
ClamAV en Firestarter zijn beiden te vinden in synaptic.
De link die je gebruikt is voor vlc, een media player.
Heb daar ook gezocht(synaptic) en gevonden maar blijkbaar loopt er iets mis.Als je via synaptic zoekt hoe ga je dan juist precies tewerk om deze te installeren.Alles loopt blijkbaar gesmeerd volgens zien maar kan dan nergens clamav en firestarter terugvinden(normaal bij toepassingen terug te vinden denk ik toch)

minoe
14 October 2007, 10:41
Firestarter heb ik kunnen installeren maar clamav wil niet lukken.Zou het kunnen dat het is omdat hij niet up to date is ?Heb dan de recenste clamav maar gedownload.Maar begrijp er dus geen snars van hoe je dit dan moet installeren.Heb gewoon een map met x aantal bestanden.Setup zit er dus niet bij(logisch voor linux denk ik).Hoe ga ik juist tewerk om via die map clamav te installeren.

Snakey
21 October 2007, 18:57
Voor clamav moet je ook de clamav-daemon installeren, dan zal hij normaal automatisch opstarten.