Volledige versie bekijken : Netwerkadres



Buba
14 October 2007, 20:14
Beste allen,

Maanden lang heb ik zonder problemen gebruik kunnen maken van mijn draadloos internet. Nu heb ik mijn computer onlangs een andere plek in mijn huis gegeven, met als gevolg dat de verbinding niet meer optimaal was. Uiteindelijk kan ik nu helemaal nergens meer in huis met deze computer gebruik maken van het internet. De melding die ik telkens krijg is:

- Signaal sterkte is uitstekend;
- netwerkadres zoeken (dit blijft doorgaan, maar vindt niks)

Wanneer ik op het draadloos netwerk van de buren inlog, dan kan ik zonder problemen internetten.

De tweede computer in huis heeft dit probleem niet (is ook niks mee gebeurt).

Kan iemand mij helpen?

Thanks!

Groeten Martijn

compuchrisje
14 October 2007, 20:33
Wat kan storen in de omgeving van je router? Leidingen van electranet, een toestel, een zender-ontvanger die sterkere signalen opvangt en dus die van je router overtreft, isolatie? Mss toch maar overwegen je router zijn oude stekje terug te geven? Een hard reset kan je ook proberen (tandenstoker 10 sec lang in het kleine gaatje achteraan je router drukken) en daarna even met de kabel terug je pc afstellen op de router.

Buba
14 October 2007, 20:40
Bedankt voor de snelle reactie!

Zelfs wanneer alles op de oude plaats staat werk het niet meer. Zijn er nog andere opties dan resetten.

Zijn er verder nog mogelijkheden om het signaal te versterken? Wil namelijk graag de computer op een andere plaats zetten.

Martijn

Kokki
14 October 2007, 20:41
Heb je toevaliig iets aan de beveiliging veranderd? Of een andere netwerkkaart in gestoken?
Kijk de beveiliging eens even na.

Buba
14 October 2007, 20:52
Heb AVG en windows firewall uitgezet en krijg nog steeds geen netwerkadres. Signaal sterkte is uitstekend. Verder heb ik ook geen instellingen aangepast. De andere computer werkt helemaal top en als ik inlog op het netwerk van de buren is er helemaal niets aan de hand.

Snap er echt helemaal niets van!

Martijn

PeterN
15 October 2007, 08:09
Om het signaal te versterken zijn er in de handel extra antennes verkrijgbaar. Die kan je aan sluiten op de plaats waar nu een gewoon spriet antennetje is aangesloten. Een vb hiervan is dit: http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_BEL&cid=5&scid=33&pid=1343
Deze heb ik hier thuis ook en versterkt het signaal zodat het wat betere ontvangst biedt. Verwacht ook geen wonderen van zulke dingen ;)

Maar dit is nu uw probleem niet;) Als de pc de melding 'signaal sterkte uitstekend' zegt en toch geen verbinding krijgt heb je geen probleem met de ontvangst. Meestal wijst het erop dat je de beveiligings instellingen hebt verandert. Dit zijn de instellingen om op een beveiligd netwerk te komen.
Is het probleem niet ontstaan na het proberen bij de geburen? Dan zal je waarschijnlijk uw beveiligings instellingen hebben verandert;)
De router en de pc moeten dezelfde beveiligings instellingen hebben om connectie te kunnen maken. Je kan dat ook zien door een rescan te doen naar de beschikbare netwerken. Een beveiligd netwerk wordt meestal aangeduid door een ikoontje met een sleutel voor de connectie.

slijkdabberke
16 October 2007, 20:35
had dit probleem zaterdag ook
heb het zo opgelost
start , configuratiescherm , netwerkverbindingen , rechtsklikken op de draadloze netwerkverbinding , en dan kiezen voor eigenschappen , op het tabblad draadloze netwerken staat het onderdeel voorkeursnetwerken , verwijder hier alle netwerken behalve dat van jou , bij mij werkte het nadien wel
suc6

Spoorzoeker
18 October 2007, 07:49
Het is duidelijk een beveiligingsprobleem.
Zet al je rouoter-beveiligingen eens uit en kijk dan nog eens.

Buba
27 October 2007, 14:34
Probleem heb ik opgelost door alle andere beschikbare netwerken te verwijderen (zie ook bovenstaande reactie van Slijkdabberke). Daarnaast heb ik nu voor frequentie 3 gekozen. Zaten namelijk meerdere mensen op frequentie 11.

Bedankt voor de hulp!