Volledige versie bekijken : Computer herstart constant



Bartmen
16 October 2007, 19:42
Hello

Een kameraad van mij zit met het probleem dat wanneer hij zijn computer opstart, deze telkens weer uitvalt, en dit op hetzelfde moment. Dus ik veronderstel dat het een virus is.
Eerst dacht ik dat het aan de koeling lag, want hij zei dat hij een gek geluid gehoord had, maar dat was nu over. Het kan er sowieos niet aan liggen, want als ik de computer tien minuten laat openstaan in BIOS gebeurt er niets, dus het moet wel een virus zijn.
Iemand hier raad mee?

slicky
17 October 2007, 09:18
kun je opstarten in veilige modus??
zoja
kijk eens bij start-alle programmas--opstarten
staat er daar iets raar tussen zoals reboot?
of voer msconfig uit en kijk eens wat er allemaal opstart;)

gabriel
17 October 2007, 16:08
openstaan in BIOS gebeurt er niets, dus het moet wel een virus zijn.

als je nu al weet dat het een virus is waarom dan geen scanner laten lopen ?? :frown:

Bartmen
22 October 2007, 12:23
openstaan in BIOS gebeurt er niets, dus het moet wel een virus zijn.

als je nu al weet dat het een virus is waarom dan geen scanner laten lopen ?? :frown:

Omdat Windows niet opgestart geraakte... enkel tot het logo, en net op het moment dat hij naar bureaublad overging, viel deze uit

danielspijkerma
22 October 2007, 12:33
Omdat Windows niet opgestart geraakte... enkel tot het logo, en net op het moment dat hij naar bureaublad overging, viel deze uit


probeer is een ander Ram geheugen

strikerfox
22 October 2007, 12:46
De oplossing is simpel, de tijd die je er in steekt om de fout /of virus te verwijderen heb je uw pc al geformateerd,bij het formateren altijd je partitie(s) verwijderen,want er kan zich een virus schuilhouden in je (boot)opstart.

Nu noch een tip die blijkbaar mensen niet willen geloven is maakt een back-up van uw systeem wanneer je pc volledig in orde is, zo vermijd je veel werk+problemen.

Bartmen
25 October 2007, 00:30
De oplossing is simpel, de tijd die je er in steekt om de fout /of virus te verwijderen heb je uw pc al geformateerd,bij het formateren altijd je partitie(s) verwijderen,want er kan zich een virus schuilhouden in je (boot)opstart.

Nu noch een tip die blijkbaar mensen niet willen geloven is maakt een back-up van uw systeem wanneer je pc volledig in orde is, zo vermijd je veel werk+problemen.

jep dat zei ik hem ook al...
anyway, de computer is geformateerd, opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren.
Die backup, het is iets dat nog veel mensen moeten leren; maar wie niet horen wil, moet maar voelen