Volledige versie bekijken : script lettertype



vrnmmn
17 October 2007, 16:37
Ik heb ooit een zeer oude pc type 280 gehad.
Daarop stond een lettertype dat helemaal het handschrift benaderde zoals we dat destijds leerden in de lagere school.
Er waren daar bvb "lussen" aan de letters l,b enz.enz...

Nu is mijn vraag: heeft iemand dat lettertype nog?Kan ik het ergens vinden?Kan ik dat eventueel invoeren in mijn pc configuratie?

Ik meen dat het een vorm van "script" is maar dan wel echt benaderend handschrift.

nb script mt bold benadert dit type enigszins maar voldoet niet.

Met dank.

foxofinfinety
17 October 2007, 16:56
ik denk dat ik dat wel heb zal ff kijken

J.W.
17 October 2007, 17:49
Zoek eens op handwriting en fonts

foxofinfinety
17 October 2007, 18:27
niet nodig ik heb er een hij heet "blackadder ict standaard"
normaal zit die er niet tussen maar ik heb office pro daar zitten meer front bij
als iemand hem wil moet je hem ff downloaden van mediafire
http://www.mediafire.com/?3v2yxgv2xy3
want .ttf kan je niet als bijlage toevoegen ik weet niet zeker of het die is die je zoekt maar anders kan je kijken op http://simplythebest.net/fonts/index.html<o></o> kan deze zijn
http://simplythebest.net/fonts/fonts/adine_kirnberg.html die je zoekt
<o></o>

vrnmmn
29 October 2007, 12:22
Hoe kan ik in Vista de lettergroote .12 fixeren.(standaard staat die op .10 ingesteld maar dat is te klein. Ik wens niet steeds de grootte opnieuw op .12 te veranderen. Dat(.12) zou ik standaard willen hebben.
Dank voor reactie

foxofinfinety
29 October 2007, 15:38
daar zoek ik ook al naar mare is dat lettertype goed?

vrnmmn
29 October 2007, 19:53
Het script letterype dat ik ooit zag en nog zoek is indedaad NIET datgene waarheen u me thans stuurt.

Uiteraard veel dank vor uw reactie en goeie poging tot hulp.

De .12 blijf ik dus ook nog zoeken.(Hoe fixeer ik .12?)

boneless
30 October 2007, 01:01
1001 gratis fonts (http://www.1001freefonts.com/handwriting-fonts.htm)...

mensen, typ toch eens in google (http://www.google.com/search?hl=nl&q=free+fonts+handwriting&btnG=Zoeken&lr=) als je iets zoekt...

vrnmmn
1 November 2007, 12:19
Ik vond hier Dorchester script. OK...Maar hoe fixeer ik grootte: .12?
Mijn Vista geeft altijd .10 aan als standaardgrootte en dat vind ik te klein.

Dank

boneless
1 November 2007, 18:34
Waar bedoel je? Als standaard tekst in je hele Vista? Of in Word? En als je Word bedoelt, welke versie gebruik je.

vrnmmn
4 November 2007, 14:14
Beste,

Ik wil teksten maken in word in de lettergrootte .12.
Ik werk met nieuwe Vista PC en bijpassende word/excel....
Nu staat .10 als standaardgrootte. Dat is me iets te klein.

Ik wil dus dat ik niet steeds manueel .12 moet kiezen als ik teksten wil aanmaken.

Dank voor reactie.

Baloeke
4 November 2007, 14:37
Ga er vanuit dat je de office versie hebt 2007. In de help van office 2007 vondt ik dit.




De sjabloon Normal.dotm wijzigen

<!--csasset id="" date="2006-07-26" number="1"--><!--cstransform awsenduserweb_O12.xsl date 2006-09-06 --><!--csautotext date 2006-09-12 number --><!--csglossary date 2006-09-19 number --><!--csglobalstrings date 2006-09-05 number --><!-- defs in --><!-- META NAME="lcid" CONTENT="1043" -->Wanneer u Microsoft Office Word 2007 start, wordt Normal.dotm automatisch geopend. Deze sjabloon bevat standaardstijlen en aanpassingen die bepalen hoe uw document eruit ziet.
De sjabloon Normal.dotm wijzigen

Alle aangebrachte wijzigingen in Normal.dotm worden toegepast op de documenten die u daarna maakt.

Klik op de Microsoft Office-knop http://office.microsoft.com/global/images/default.aspx?AssetID=ZA100771021043 en klik op Openen.
Ga op een van de volgende manieren te werk:
In Microsoft Windows Vista: Klik op Sjablonen en dubbelklik op het bestand Normal.dotm om het te openen.
In Microsoft Windows XP of Microsoft Windows Server 2003: Klik op Sjablonen naast Bestandsnaam.
Als er geen sjablonen worden vermeld in het dialoogvenster Openen, klikt u op het pijltje naast het vak Bestandstype en vervolgens klikt u op Alle Word-sjablonen.
Controleer of u met de standaardsjabloon werkt: in de titelbalk van Word moet Normal.dotm worden weergegeven.
Breng de gewenste wijzigingen aan voor de lettertypen, marges, afstanden en andere instellingen. U kunt dezelfde opdrachten en functies gebruiken als voor het wijzigen van andere documenten, maar u moet u wel bedenken dat alle door u aangebrachte wijzigingen in Normal.dotm worden toegepast op de documenten die u daarna maakt.
Wanneer u klaar bent, klikt u op de Microsoft Office-knop http://office.microsoft.com/global/images/default.aspx?AssetID=ZA100771021043 en vervolgens klikt u op Opslaan.Opmerking Als u Normal.dotm een andere naam geeft, of als het bestand beschadigd raakt of wordt verplaatst, wordt in Word automatisch een nieuwe versie gemaakt (met de oorspronkelijke standaardinstellingen) zodra u Word de volgende keer start. De nieuwe versie bevat echter niet de wijzigingen die u hebt gemaakt in de versie die u hebt verplaatst of waaraan u een andere naam hebt gegeven.
Hopelijk heb je hier wat aan<META content=2006-01-06 name=CreationDate><!--@@FEEDBACKWIZ@@-->

vrnmmn
5 November 2007, 16:22
Ik bedoel: teksten maken in word.
Ik werk met offie 2003.
Ik kan wel manueel telkens .10 wijzigen in .12 opdat de tekst iets groter zou worden, maar ik wil dat ik constant .12 lettergrootte heb om te typen.
Dank voor reactie

vrnmmn
5 November 2007, 16:26
Sorry,
Ik heb 1 reactie (Baloeke) overgeslagen. Ik test die nu uit.
Allen van harte bedankt.

vrnmmn
6 November 2007, 17:03
Ik bedoel: teksten makenin word, lettergrootte .12 gefixeerd. Dus altijd opnieuw .12 zonder manuele tussenkomst.

vrnmmn
6 November 2007, 17:04
Lukt niet wat ik bij baloeke vond.
Jammer

J.W.
6 November 2007, 21:05
Ik bedoel: teksten makenin word, lettergrootte .12 gefixeerd. Dus altijd opnieuw .12 zonder manuele tussenkomst.


In Word XP (misschien is dit ook voor 2003)

Menubalk - Opmaak - Lettertype - Tabblad Lettertype - Punten - 12 aanklikken - Linksonder op de knop "Standaard" klikken" - De vraag met ja beantwoorden - OK

Baloeke
7 November 2007, 15:24
Kijk eens in de help van jouw versie van office om de sajbloon van normaal.dot? te wijzigen.

J.W.
7 November 2007, 19:21
Kijk eens in de help van jouw versie van office om de sajbloon van normaal.dot? te wijzigen.

Waarom moet daar een sjabloon voor gemaakt worden?
Dat is toch nergens voor nodig.

Baloeke
8 November 2007, 11:36
Waarom moet daar een sjabloon voor gemaakt worden?
Dat is toch nergens voor nodig.
Toch wel, dit is je basis voor een word document te maken.

J.W.
8 November 2007, 14:08
Toch wel, dit is je basis voor een word document te maken.

Het is de basis om een "specifiek" Word document te maken.
Men moet vanuit Word dit sjabloon dan wel iedere keer opstarten.
Als je dan gewoon Word opent krijg je nog steeds tekengrootte 10.

vrnmmn vraagt om in gelijk welk Word document steeds tekengrootte 12 te hebben. Dat kan enkel als men de standaard tekengrootte insteld op 12.

Baloeke
8 November 2007, 14:12
Het is mogelijk om het standaard document te wijzigen.
Niet aleen de lettergrote maar ook het lettertype, stijl, tekstkleur,...
Daarom kan het sjabloon worden gewijzigd.

compuchrisje
8 November 2007, 19:59
Het beste is om je normal.dot nooit te laten wijzigen, geef de nieuwe dot gewoon een nieuwe naam, dan heb je een nieuw sjabloon gewoon en stel dit in als basis. Ik heb ook mijn voorkeurs lettertypen en die instelling komt gewoon in voege vanaf het openen van word.

vrnmmn
19 November 2007, 15:03
Graag voor hele vista en word (office 2003 en tevens voor e-mail.)
Hartelijke dank voor elke poging tot oplossing.