Volledige versie bekijken : Map verwijderen op harde schijf



nicos
18 October 2007, 15:15
Mijn windows staat op mijn harde schijf C: Daarnaast heb ik een aparte harde schijf om mijn foto's en andere documenten op te zetten, nl. E:
Daarin staat een map die ik via windows verkenner niet kan verwijderen (kan het opgegeven bestand niet vinden):wall:
Via windows start > bureau-acc. > Opdrachtprompt raak ik in een soort 'DOS' waar ik het volgende van weet :(a)

Er staat C:\Documents and Settings\mijnnaam>
Aangezien ik naar de harde schijf E: moet gaan, voer ik in E: (enter)
Dan verschijnt E:\>
Ik vervolledig de regel door er dir na te typen en ik verkrijg E:\>dir (en ik enter)
Dan verschijnen alle hoofdmappen van mijn schijf E:
Ik kan ook eens kijken wat in die map staat en geef in E:\dir(spatie)naam v/d map
Daarin zitten nog 4 submappen, waarvan ik bij verkenner er maar 2 kan zien. De 2 mappen die ik verkenner niet zie, maar via Opdrachtprompt wel, zijn zo genaamd. De ene heeft de naam"." en de andere ".."

Kan ik via de opdrachtprompt (vanaf E:\dir) die ene (lege) map en de 4 (ook lege) onderliggende submappen verwijderen, maar hoe? Aangezien ik met XP werk, kan ik nergens anders in mijn 'oude dos' gaan. (Die ik nog een heel klein beetje ken van WIN98 > bijna vorig PC-leven)

Hartelijk dank bij voorbaat !:good:

xtofke
18 October 2007, 15:32
Die "." en ".." die je via de commandshell ziet staan voor de huidige directory (.) en de parent directory (..) en kan je niet wegkrijgen.
Als je een 'gewone' map wil verwijderen maar dit niet lukt kan je mss proberen met dit tooltje (http://ccollomb.free.fr/unlocker/) te installeren.

Het helpt bij

Cannot delete file: Access is denied
There has been a sharing violation.
The source or destination file may be in use.
The file is in use by another program or user.
Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use.

Obsessed
18 October 2007, 16:15
Kan je niet "gewoon" deleten vanuit de dosprompt (start - uitvoeren - "cmd"+enter).

Als je daar bvb de folder "E:\>TEST" samen met zijn subfolders wil verwijderen doe je zo:

"CD E:" (enter) --> kom je op de E-Drive
Daarna vanaf E:\>"DEL TEST" (enter)