Volledige versie bekijken : kicked from site



beestjen
18 October 2007, 19:38
probleempje:
als ik naar bepaalde site ga, krijg ik fout 403 te zien. Heb wat rondgesnuffeld en denk dat dit komt omdat ik waarschijnlijk gekicked ben van die site. Er is aan mijn oren gekomen dat je dit kan oplossen, maar hoe?
Men zegt dat je je systeem ip-adres moet veranderen. Hoe doet men dit? Zou iemand mij dit stap voor stap kunne uitleggen?
Mercikes:)

Mosquitos
18 October 2007, 20:20
probleempje:
als ik naar bepaalde site ga, krijg ik fout 403 te zien. Heb wat rondgesnuffeld en denk dat dit komt omdat ik waarschijnlijk gekicked ben van die site. Er is aan mijn oren gekomen dat je dit kan oplossen, maar hoe?
Men zegt dat je je systeem ip-adres moet veranderen. Hoe doet men dit? Zou iemand mij dit stap voor stap kunne uitleggen?
Mercikes:)

Denk niet dat je veel reacties ga krijgen hoor op deze vraag omdat je stout bent geweest :D
Maar denk niet dat het veel zal uitmaken als je uw ip-adres ga veranderen.
Ik heb bv telenet en heb regelmatig een ander ip-adres.
Ze zijn wel slimmer nu dat ze uw bannen op iets anders :)
Bv uw mac-adres misschien...

compuchrisje
18 October 2007, 21:43
Deze vraag is hier inderdaad al een paar tientallen keren over 't scherm gekomen. Als ik naar een bepaalde site ga, en ik raak er niet op, betekent dat voor mij enkel dat hun server plat ligt. Komt het omdat je gekickt bent, heeft dat een reden. Vermits je bij de meeste sites met iet of wat standing, meestal eerst een verwittiging krijgt, zal het dus wel een grondige reden hebben dat je nu geweerd wordt.
Gebeurt de ban op Mac-adres, is er een mooie oplossing: nieuwe pc kopen.

alBildjiekiyya
18 October 2007, 23:24
Denk niet dat je veel reacties ga krijgen hoor op deze vraag omdat je stout bent geweest :D
Maar denk niet dat het veel zal uitmaken als je uw ip-adres ga veranderen.
Ik heb bv telenet en heb regelmatig een ander ip-adres.
Ze zijn wel slimmer nu dat ze uw bannen op iets anders :)
Bv uw mac-adres misschien...

Kan men via MAC-adres bannen??? Waarom gebeurt dit dan niet vaker als men proxy gebruikt? Wat is het nadeel van bannen via MAC-adres?


Grtz,

I.

Obsessed
18 October 2007, 23:39
Beste oplossing is (om dit te voorkomen dus)

"Pas u aan aan de regels van de bezochte site, en respecteer de inzet van de personen die hun tijd voor die sites opofferen"

PeterN
19 October 2007, 09:02
'fout 403' wil niet noodzakelijk zeggen dat je gebanned bent. Het is zoals CompuChrisje al vermelde ook mogelijk dat het aan de server ligt. Krijg via een andere pc op een ander plaats (bv bij geburen) ook die fout...

Het bannen van iemand op een site kan gebeuren via verschillende manieren. Maar waterdicht zijn deze methodes nooit.
Bannen door de gebruiker zijn registratie te verwijderen is makkelijk te omzeilen door terug te registreren. Bij registratie moet men een login en email opgeven. Ook deze twee dingen kan men bannen. Een andere nick (login) en via een ander geldig emailadres opnieuw registreren is dan een mogelijkheid.
Daarnaast heb je nog het ip adres en het mac adres dat men weet. Een ip of mac adres bannen wil zeggen dat je een nieuw ip en(of)mac adres moet zien te bekomen.
Een nieuw ip adres is meestal niet zo moeilijk. Enkel zorgen dat je bij bepaalde providers lang genoeg (enkele uren tot dag) uw verbinding verbreekt met de modem. De geldigheid van uw ip kan bv 24uur zijn. Is je modem niet meer te vinden binnen deze tijd zal men een nieuw ip geven aan de modem als hij terug on is.
Mac adres is een uniek adres dat iedere netwerk hardware mee krijgt. Dit is eigenlijk de manier om iedere netwerk toegang te identificeren als uniek persoon. Het is ook via het mac adres dat er een ip wordt toegekent, dus verander je het mac adres zal je zo wie zo een ander ip krijgen.
Let hierbij op dat je herkent wordt door het www door het laatste apparaat dat de koppeling maakt met het www. Heb je bv een router staan, kan je zoveel uw pc ip of mac adres veranderen als je wil, het zal het ip en mac adres van de router zijn dat je identificeert.
Een mac adres kan je ook veranderen, maar is wat moeilijker te veranderen. Dit mag je evenwel niet zomaar veranderen want ben je toevallig samen op het netwerk met iemand die hetzelfde mac adres heeft , dan heb je problemen. Vandaar dat wereldwijd ieder een uniek mac adres heeft. Verander je het mac adres, schrijf dan altijd eerst het orginele op, zodat je het terug kan zetten. Dus let op met het veranderen van mac adres als je niet weet wat je bezig bent, je kan immers meer slecht dan goed doen ;)

Voor de rest is het zoals al aangehaald: om alles in goede banen te leiden op een server worden er regels opgesteld, net als overal in het dagelijks leven er regels zijn. Hou je je aan de regels, dan is er geen probleem. Zo niet is er een bestraffing.
Het is niet zo dat je via een pc in je huiskamer anoniem op het www zit en je alles mag en kan. Men is veel minder anoniem dan men denkt. Dit vals gevoel doet dan ook velen denken dat ze meer kunnen en mogen ;)