Volledige versie bekijken : veilige modus valt uit



Nancken
20 October 2007, 15:03
ik had na het installeren van itunes en een ipod problemen met opstarten van pc, hij startte steeds op met blauw scherm en bij schijfcontrole bleef hij hangen(hij gaf ook aan dat ik een ongeldige cluster had en een fout in found.001). dus ik moest de schijfcontrole afbreken, ik heb daarna alles van itunes en ipod verwijderd van mijn pc, maar het probleem bleef. ik heb toen opgestart in veilige modus, maar die doet het niet, dus ging ik naar msconfig en dan naar boot.ini en vinkte daar safeboot aan en herstattre weer de pc, maar nu komt veilige modus heel effe tevoorschijn en direkt erna sluit hij pc meteen af. ik heb ook op f8 geduwd voor opstarten normaal maar dat lukt ook niet meer, hij blijft opstarten in veilige modus en valt meteen weer uit. weet iemand hoe ik dit oplos?

Obsessed
20 October 2007, 21:11
Lijkt me meer een probleem met de bootsector van je harddisk.

In vele gevallen waarbij Windows niet meer kon opgestart worden, of de pc bleef heropstarten, kreeg ik de systemen terug aan de praat door een systeemcontrole door BartPE uit te laten voeren.
Misschien zo eens een bootdisk aanmaken (uitleg hier (http://www.nu2.nu/pebuilder/)).

Aangezien je nog op dit Forum geraakt heb je toch nog andere pc ter beschikking.