Volledige versie bekijken : intternet werkt niet



minoe
20 October 2007, 20:24
Bij mijn zus werkte plots internet niet meer.Zijn twee pc's die in verbinding staan met elkaar met een hub.De één voor de dochter en de ander voor de moeder.Heb de modem eens rechtstreeks op de pc van moeder aangesloten(zonder hub)maar nog altijd geen internetverbinding.Alle lampjes van de modem branden.Aangezien ik van deze niet zo veel verstand heb dan maar eens de belgacom support gebeld.Men wist ook niet direct de oplossing.Dan geprobeerd met een nieuwe verbinding te maken maar dan ene waar men telkens gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven als men verbinding met internet wil.Zo lukt het.Iemand een oplossing voor dit probleem.Zou willen dat men altijd verbonden is.

Kokki
21 October 2007, 11:44
Heb je de mogelijkheid om eens een andere modem te proberen?

minoe
21 October 2007, 12:40
Heb je de mogelijkheid om eens een andere modem te proberen?
Niet direkt.Tenzij de mijne.Gaat dit dan geen problemen voor mij

Kokki
21 October 2007, 17:51
Heb jij adsl?
Welke modem heb jij en welke hebben zij?
Als je geen settings verandert is er normaalgezien geen probleem.

minoe
21 October 2007, 20:29
Heb adsl.Denk dat haar modem een speedtouch 530 is en de mijne een speedtouch 510

Kokki
21 October 2007, 21:25
Een ethernet? Dan kan je zonder problemen wisselen. Je settings laat je gewoon even staan. Dan surfen ze wel via jou abo, maar als het maar voor even is, dan kan dat wel geen kwaad.

minoe
23 October 2007, 16:09
Kan iemand ne keer beschrijven hoe ik juist tewerk ga voor instellen netwerkverbindingen met hub.Heb dit nooit eerder gedaan.Misschien heeft dochterlief een paar instellingen verandert.Wie weet.Daarom zou ik opnieuw willen beginnen.De hoofd pc is die van mijn zus.

minoe
24 October 2007, 20:16
Heb een printscreen op papier gekregen van mijn zus met de juiste foutmelding
http://img160.imageshack.us/img160/843/scannen2hi5.jpg

compuchrisje
24 October 2007, 22:09
Ofwel zijn die inloggegevens gewist of corrupt geraakt door een andere reden.
Kijk eens of hiermee (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=40)iets kan gedaan krijgen? Ik hoop dat je ook de nieuwe inloggegevens ergens duidelijk hebt genoteerd, die zal je nodig hebben.
Zet ook een vinkje bij: wachtwoord opslaan, dan zou dat telkens inloggen ook niet meer mogen gebeuren.

PeterN
25 October 2007, 08:04
Dit is een foutmelding van outlook email. Het is normaal dat ze deze foutmelding krijgt als ze geen aansluiting heeft met internet.
Of bedoel je dat ze geen email meer heeft maar wel nog kan surfen;)

minoe
25 October 2007, 16:47
Dit is een foutmelding van outlook email. Het is normaal dat ze deze foutmelding krijgt als ze geen aansluiting heeft met internet.
Of bedoel je dat ze geen email meer heeft maar wel nog kan surfen;)
Ze kan niet op het internet en dus geen e-mails ontvangen ook.

Baloeke
25 October 2007, 17:11
Is de internet verbinding niet tijdelijk afgesloten?
Probeer eens telefonisch contact te leggen met de klantendienst van de internet maatschappij

minoe
25 October 2007, 18:43
Probleem vooorlopig kunnen oplossen door nieuwe verbinding te maken en telkens met gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen.
http://img90.imageshack.us/img90/9391/capturediq5.jpg
Als ik voor 'permanente breedbandverbinding' kies dan heeft men aan dat deze al geconfigureerd is.Echter heeft men dan geen toegang tot internet

minoe
1 November 2007, 00:31
Heb horen zeggen dat het waarschijnlijk aan de modem ligt die zijn instellingen kwijt is.Iemand een idee hoe ik deze terug kan instellen.Naar het schijnt zou ik de codes opnieuw moeten instellen of zoiets.Is een speedtouch 530.

PeterN
1 November 2007, 13:44
In de speedtouch moet je idd de account gegevens instellen wil je aansluiting hebben.
Hoe je dat alles kan instellen staat in de handleiding.
Zie http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_510_nl_R40.pdf vooral puntje 1.3 en 1.4 ;)

minoe
1 November 2007, 14:10
Gaan we eens proberen één dezer dagen

minoe
5 November 2007, 09:05
Probleem is opgelost.Mijn zus heeft ondertss iemand van pc winkel gebeld en probleem verholpen.Wat er nu juist mis was weet mijn zus niet.Jammer,want had dit graag opgelost met de hulp van jullie.Enfin.Mag slotje op