Volledige versie bekijken : zeer raar probleem met wachtwoord xp



next
22 October 2007, 19:29
Ik vertrok vrijdag op een kort weekendje en besloot mijn pc gewoon op stand-by te laten staan. Ik kom terug thuis , zet mij achter de pc en start het ding op en daar komt mijn probleem : mijn xp pakt mijn paswoord niet meer voor mijn gebruikersnaam...

Nee ik ben mn pas niet vergeten , gebruik er slechts enkele in mijn dagelijks leven en heb ze voor de zekerheid dan toch maar eens alle vier gebruikt. Nee mijn caps stonden niet aan of het toetsenbord stond niet in qwerty or whatever....

Dus ik doe es ctrl alt del en pak eens administrator ipv mn gebruikersnaam , dus zonder pas ... dit werkt ook niet

Uiteindelijk besluit ik om in veilige modus op te starten om zo via mijn administrator in te loggen en nu komt nog een groter probleem : iedere keer als ik op het inlogschermkom en mijn administrator wil aanklikken om mijn pasw in te geven .... begint mijn pc terug op te starten!

Dus ... wtf :eek: !!!! als ik het admin icoontje wil aanklikken wordt het enkele seconden roze ( toeval wrs) en valt hem uit en start hij terug op....

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en vooral HOE oplossen :D. pc dringend nodig voor mn studies:shy::cry:

next
22 October 2007, 20:07
mh en nog klein probleempje , voor mijn admin moet ik dus blijkbaar toch pasw ingeven , maar voor zover ik weet heb ik nooit een pasw voor mijn admin ingesteld ( ook niet gwn 'admin) .... krijg het vermoeden dat hier maar achter zit :s

2B's
22 October 2007, 20:11
Als je wil opstarten in veilige modus, dan kun je ook kiezen voor de laatst gekende goed werkende configuratie... probeer dat eens... Is maar een gedachte die bij me opkomt.

next
22 October 2007, 20:13
ok zal eens proberen ;)

Krikkie
22 October 2007, 20:18
Heb je al geprobeerd een nieuwe account aan te maken en van daaruit te werken.
Firewall installeren en online virusscan doen bij o.a. Eset (Nod32) (http://www.eset.eu/online-scanner)
Post ook eens hier op de site een HijackThis logje.
En beveilig je pc voldoende.

Groetjes Krikkie

next
22 October 2007, 20:22
2b's dat helpt ook niet :) maar bedankt en krikkie naast mijn username en de admin kan er niemand op de pc , dus ik kan momenteel nergens gebruik van maken en niets installeren. ( zit momenteel op andere pc )

tenzij het mogelijk is om een nieuwe account aan te maken als de pc opstart en voor het login scherm verschijnt.

2B's
22 October 2007, 20:22
Krikkie, je hebt een punt maar... als je zelfs niet ingelogd geraakt als master, dan vrees ik dat je ook geen nieuwe account kunt aanmaken... of heb ik dit verkeerd voor?

2B's
22 October 2007, 20:26
Ik weet niet of je Engels goed is maar... op deze link lijkt men hetzelfde probleem voor te schotelen en op te lossen. Ik zoek nog even verder of men een Nederlandstalige uitleg geeft, dat scheelt altijd een pak in het zoeken naar de oplossing. http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

2B's
22 October 2007, 20:32
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=714256/sc=c3019b Hé he, gevonden, wordt zelfs een link naar een progje voor recovery gegeven en alles... succes!

Krikkie
22 October 2007, 20:35
Indien dar van 2B's (http://www.minatica.be/member.php?u=1338) niet werkt.
Is er een mogelijkheid om XP naast je bestaande XP te installeren, dan kan je vanuit je nieuwe XP virus- en malewarescans doen.
Ook bestaant er van o.a. Nod32 een UBS-stickversie, die moet je niet installeren en loopt vauit de stick, die kan je laten lopen als je in veilige modus kunt werken!

Groetjes Krikkie

next
22 October 2007, 20:38
Gasten bedankt ik zal het eens uitchecken

gabriel
24 October 2007, 18:43
aan Next ( ook voor alle anderen )
spijts alle goede intenties on de pc toch maar weer op te starten zonder paswoord , zal het zeer moeilijk zijn , je kan even goed je pc vertikaal klaseren ... betalen ... of 14 dagen wachten op wat ??? je kan niks doen ... windows start niet op .. dus geen asterix niks niks niks maar lees even dit de enige echte ware oplossing
http://pubs.logicalexpressions.com/pub0009/LPMArticle.asp?ID=305

compuchrisje
24 October 2007, 19:34
Mooie tip Gabriel!
Pest is dat hier ook de tip wordt gegeven om een wachtwoord-diskette aan te maken. Probleem is dat de meeste pc's niet eens een diskette-station hebben, dus vraag ik me af of het ook kan met een usb-device, externe disk of andere. Wie hierop een antwoord heeft: grààg!!

gabriel
25 October 2007, 21:11
beste chrisje
dat is inderdaad DE vraag die iedereen beantwoord wil zien ....... maar blijkbaar is enkel de " oude " diskette het enige reddings middel ...... sorry
ik heb op andere sites geweest enne raad eens ?? het antwoord was : koop een diskette station bij de kringloop winkel ............ erg ja :wall: zelfs MS geeft daar geen antwoord op : diskette of loop naar de maan :D
maar een ander idee is : een ' opstart cd of usb stick maken ' ???
en nu wat moet daar zeker op staan is de volgende vraag ??
ga naar : uitvoeren : %systemroots% repair : ok
DAAR bewaart windows uw geheim :bow::bow:
dat kan juist gepast op een .................diskette , raar maar waar :)
DAAR staan ALLE windows wachtwoorden en ook de archieven van ...
mogelijks moet je ook volgende dll's mee nemen : samsrvs.dll --- samlib.dll ----en vooral lsassrcs.dll
t'hangt verder hangt het ook af welke versie - pc /desktop - laptop - merk pc met recovey cd of wat dan ook
maak er een iso cd of usb stick en VEEL maar heel veel GELUK ;);)
indien je een lijstje met info wil laat maar horen ....... graag gedaan :) +/- 50 sites
als ik verkeerd ben laat maar horen please ? thx
en noteet mijn vorige post : this is the only way

2B's
25 October 2007, 23:11
Gabriel, bedankt voor de info. Heb ik ook weer iets uit geleerd zé. Vraag is alleen of next nu al uit de misérie is of niet?! Next.... laat eens wat van je horen.

compuchrisje
26 October 2007, 00:00
Ik héb een diskettestation hoor, usb-aansluiting, gewoon omdat ik vond dat dit makkelijk was. Ik heb enkel nog niet (hoeven) uitvissen of het wel degelijk mee in bios kan opstarten. Testje voor binnenkort weer, als de gaten in mijn geheugen 't toelaten.
Je zou het hier natuurlijk ook een nieuwe uithaal naar Microsoft kunnen noemen, maar hier zit wel een flinke contradictie in hun manier van werken. Eerst moeten alle pc-systemen draaien naar hun wensen (Vista=INSTAnt VuilnIsbak voor al je hardware) en met dit schroeven ze je terug de tijd in?

gabriel
26 October 2007, 08:35
chrisje ........... wat je daar zegt is mogelijks niet de fout van microsoft ( ben geen MS fanaat ) maar van de pc fabricanten die om allerhande redenen de prijs van een pc naar beneden willen brengen om toch maar te verkopen en ook aan de gebruiker die steeds maar meer en meer eisen stelt aan de machine en niet bereid is om ervoor dieper in de portemonaie te gaan
zo zie je maar dat vooruitgang soms achteruit gaat en ik begrijp uw standpunt :). Maar om even verder te gaan op de post ' wachtwoord ' een goed idee is om een 2e account aan te maken met beheerders rechten maar zonder paswoord dan kan je altijd in windows en kijk ook eens naar het bestand " sam " je krijgt er reeks onbegrijpelijke tekens die je niet kan lezen en zo kan ik nog uren verder vertellen , ik heb het tot mijn spijt en schande zelf ondervonden , het is maar een tip die je veel ellende kan besparen ;);)