Volledige versie bekijken : soms slecht beeld



wolfskin
23 October 2007, 14:39
Beste minatica's,

Als ik sommige backup's van mijn films afspeel op mijn mediacenter, heb ik slecht beeld, dwz vierkant geblokt beeld. Het rare is dat ik het niet heb bij alle backup's.

Heb de laatste driver van mijn graka geinstalleerd, met helaas hetzelfde resultaat.:wall:

Heeft er iemand nog een tip om me wat vooruit te helpen??

Thanks

Wolfskin

Peter.B
23 October 2007, 17:28
met welk een programma maak je die backup's?
waarschijnlijk compresseer je die film te veel.

wolfskin
23 October 2007, 17:39
ik gebruik DVD shrink, zo min mogelijk compressie, in de meeste gevallen niets! Bij de film waarbij ik het heb gemerkt was er niets gecompressed.

Peter.B
23 October 2007, 18:20
dan zie je rechts in dvd shrink 100% staan?
dan kan 'k u niet verder helpen.
als het over avi bestanden zou gaan,dan kan je bepaalde codec's tekort hebben.maar nu weet 'k het niet.
eens proberen met een ander backup programma,misschiens.

wolfskin
23 October 2007, 18:31
dan zie je rechts in dvd shrink 100% staan?
....

Yup!
Jammer, ik snap er niets van, het is van de éne dag op de andere gebeurd. Van te voren alles perfect, en nu ineens niet meer:wall:

Maar toch bedankt voor je reply's dipsy!!!!!!!!!!!!

Wolfskin

Peter.B
23 October 2007, 19:31
heb je al eens geprobeert op een andere dvdspeler?buren,vrienden.
heb je uwe pc al eens opgekuist? regcleaner,easycleaner en ccleaner.
eens dvd shrink opnieuw installeren.
gebruik een dvd rw,dan is die niet voor de vuilbak.

Obsessed
23 October 2007, 19:35
Hoe lang is de speelduur van betrokken film?
Mogelijk teveel gecompressed (of shrinked) om op 4.7 DVD te passen?

wolfskin
23 October 2007, 19:49
heb je al eens geprobeert op een andere dvdspeler?buren,vrienden.
heb je uwe pc al eens opgekuist? regcleaner,easycleaner en ccleaner.
eens dvd shrink opnieuw installeren.
gebruik een dvd rw,dan is die niet voor de vuilbak.


Yup alles al eens geprobeerd, heb via een andere PC in mijn netwerk de DVD's geshrinkt op de HD, met hetzelfde resultaat, de ene wel en de andere slecht.

@ Miss Obsessed, zoals reeds in het begin vermeld, zelfs films zonder compressie hebben het ook...:D

Obsessed
23 October 2007, 20:17
@ Miss Obsessed, zoals reeds in het begin vermeld, zelfs films zonder compressie hebben het ook...:D

Oeps :shy:, wou precies iets te snel zijn om proberen te helpen. :p

Obsessed
23 October 2007, 20:22
Uitleg verwijderd .... was slecht bezig .
Was aan't verwarren met een andere post.

Sorry.

Obsessed
23 October 2007, 20:25
Gaat het om back-ups van originelen?

wolfskin
23 October 2007, 20:57
Uitleg verwijderd .... was slecht bezig .
Was aan't verwarren met een andere post.

Sorry.

speelt geen rol, de bedoeling was goed hé!!!!!!;)

wolfskin
23 October 2007, 22:58
ja, backups tesamen met de orginele, in de meeste gevallen doet het de orginele niet goed meer. Er zijn backups die het nog wel goed doen.

Heb net alle mogelijke codecs geinstalleerd, maar helaas, nog altijd geblokt beeld.

Obsessed
23 October 2007, 23:21
Normaal wil dat "geblokt beeld" zeggen dat de resolutie van betrokken film te laag is.
Maar door het feit dat bij sommige back-ups helemaal niet werd "geshrinked" begrijp ik niet goed hoe dit kan.

Heb je nog een van die films die je eerder met DVDShrink hebt gedaan?
Zoja, probeer dan eens een "gewone" copy met een gewoon brandprogramma.

De originelen hebben toch 'normale' weergave hé :rolleyes:?

wolfskin
23 October 2007, 23:24
wat bedoel je met 'normale weergave'

Obsessed
23 October 2007, 23:24
wat bedoel je met 'normale weergave'

Géén blokjes.

wolfskin
23 October 2007, 23:26
nope, sommige orginele hebben blokjes....

wolfskin
23 October 2007, 23:28
het rare is dat er orginel zijn die goed werken en die slecht werken, en er zijn backups die goed werken en slecht werken.

Waar moet ge nu gaan zoeken hé

Obsessed
23 October 2007, 23:29
nope, sommige orginele hebben blokjes....

Kan hier ff niet meer volgen :eek:.
Als de originelen al blokjes hebben, dan kan de back-up zeker niet beter zijn hé :wtf:.

wolfskin
23 October 2007, 23:32
kweet dat het ingewikkeld is, maar toen ik van de orginele, backups maakte, waren de orginele goed, en ook de backups. Maar ineens, begin deze week, heb ik blokjes op tal van orginel en backups..

snap je? euhm

Obsessed
23 October 2007, 23:37
En op andere PC's of DVD-players geven de betrokken films hetzelfde probleem??

Zoniet, dan is er gewoonweg één van de geïnstalleerde codecs corrupt of beschadigd.
Dan zou ik teruggaan met systeemherstel tot een datum wanneer het probleem zich nog niet voordeed.

Als het enkel met een bepaalde player is, dan mss eens kijken of er nieuwe Firmware te vinden is, en die installeren,,,, of... is het probleem mss begonnen NA zo'n update??

wolfskin
23 October 2007, 23:48
Als ik een backup of orginele op een andere pc afspeel, geen probleem. Het is enkel als ik zo één wil afspelen op mijn HTPC (home theatre PC) die is aangesloten op een LCD TV.

Via systeemherstel heb ik ook reeds geprobeerd, maar deze gaat niet ver genoeg terug.

Wij kijken altijd films vanaf de harde schijf waar ze opstaan. Bijna nooit via de DVD lezer. dus ivm firmware, daar kan het ook niet aanliggen.

Obsessed
23 October 2007, 23:57
Kan je daarop de K-Lite codec pack (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=402) niet eens (opnieuw als hij er al moest opstaan) installeren?

Dan zouden de codecs moeten in orde zijn.

wolfskin
24 October 2007, 16:32
Heb ik ook al gedaan, zelfde resultaat.

Vandaag ga ik power dvd nog eens opnieuw installeren, dat heb ik nog niet gedaan. Hopelijk is het dan terug in orde.

strikerfox
24 October 2007, 17:13
shrink is ouden brol, kopieer eens met 1clickdvd copy (pro)pas op het is wel shareware, je kan er denk ik 2of3films mee kopieren, je moet ook anydvd van slysoft.com instaleren anders kan je geen beveiligde dvd's kopieren,die werkt voor 15 dagen deze is nodig om de beveiliging te omzeilen,en je zult geen problemen meer hebben,zelfs bij het comprimeren!

thats all,

wolfskin
24 October 2007, 17:24
Heb net Power dvd opnieuw geinstalleerd, helaas zelfde resultaat....pffffff


@ strikerfox, zal het eens proberen. Maar ik heb dit probleem ook met de orginele films die ik heb.

Obsessed
24 October 2007, 21:58
Sry Wolfskin.

Zou niet weten met welke tip ik je nog zou kunnen verderhelpen.
Mss HijackThis logje eens plaatsen ofzo??

Hoop dat iemand anders je kan helpen.

wolfskin
24 October 2007, 22:22
10000000000 x bedankt voor je reply's Miss Obsessed!!!!!!

Ik blijf verder zoeken, heb net via een andere HTPC dezelfde films geprobeerd, en deze hebben een goede weergave, het ligt dus 100% zeker aan mijn HTPC. Ik ga uitkijken voor een nieuwe graka, het kan niet anders dan daar aanliggen volgens mij. Voor de rest heb ik alle codecs, power dvd, driver graka, enz... verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ik zou het ook niet meer weten.

Toch bedankt hoor!!!!!!!!!!

Wolfskin

Peter.B
25 October 2007, 05:53
voor je een nieuwe graka koopt,kan je eerst eens proberen met een andere en zien of het probleem is opgelost.

wolfskin
25 October 2007, 18:28
voor je een nieuwe graka koopt,kan je eerst eens proberen met een andere en zien of het probleem is opgelost.


Dat zou ik ook eventueel kunnen doen ja.... maar ik heb enkel nog een 7800 GT en een 8800 GTS liggen, en de voeding van mijn HTPCke kan dit absoluut niet trekken, is maar een voedingske van 235 W:wall: