Volledige versie bekijken : Opstart probleem



Kpt Gibson
25 October 2007, 14:25
Ik heb daarnet me Pc eens ff open gedaan omdat hij nogal stoffig was. Ik heb gewoon het stof dat onderaan de kast lag en wat aan de ventilator hangende met een papiertje afgeveegd. En dan de koeling die boven m'n processor staat er eens voorzichtig afgehaald maar dat zag er inorde uit en heb ik deze direct terug geplaatst.

NU als ik de pc opstart begint alles te draaien zoals ventilators en m'n grafische kaart, maar ik krijg geen beeld op m'n scherm. Ook hoor ik de processor niet :s

Weet iemand wat hier mis is en wat ik eraan kan doen. :(

Alvast bedankt

Obsessed
25 October 2007, 15:30
Voedingskabeltje van de Processorkoeler toevallig vergeten aan te sluiten??

Processor zelf kan je niet horen, aangezien deze geen mechanische delen heeft.

Kpt Gibson
25 October 2007, 15:43
De processor wordt gekoeld door een ventilator naast de koelvinnen op de CPU. Bij het opstarten hoor ik normaal een biep toon bij het opstarten. Dit gebeurd niet meer.

Obsessed
25 October 2007, 15:56
Hoor je aktiviteit van de harddisk?

Kpt Gibson
25 October 2007, 15:59
neen, ik hoor de hardeschijf niet :( enkel ventilators en DVD drives

Obsessed
25 October 2007, 16:01
Dan mss eens de kabeltjes van de harddisk lostrekken en opnieuw aansluiten.
Ook aan de kant van het Mobo.
Ander voedingskabeltje proberen eventueel.

Kpt Gibson
25 October 2007, 16:08
Heb ik eens geprobeerd. Maar er is niets veranderd. Nog altijd hetzelfde probleem :s

Obsessed
25 October 2007, 16:12
9 van de 10 zal je voeding dan stuk zijn.

Eens proberen met een andere als je zoiets hebt, of ff kunt lenen van iemand.

Kpt Gibson
25 October 2007, 16:14
oke bedankt kzal dat maar eens proberen dan

Peter.B
25 October 2007, 18:29
En dan de koeling die boven m'n processor staat er eens voorzichtig afgehaald maar dat zag er inorde uit en heb ik deze direct terug geplaatst.
hoe heb je die er afgehaald? uitgeschoten met iets?
oude koelpasta verwijderd en nieuwe opgedaan?


Bij het opstarten hoor ik normaal een biep toon bij het opstarten. Dit gebeurd niet meer.
is van uw bios.mobo stuk?

g_man
25 October 2007, 18:41
Kijk gewoon eens ALLE aansluitingen, kabels na , kijk of je grafische kaart en je geheugen nog goed in hun sloten zitten. ALs je de heatsink los hebt gehad, of de CPU nog juist in zijn socket zit (moet normaal),...zou moeten lukken dat samen met hetgeen je gedaan hebt, je voeding of mobo het heeft begeven. Gewoon eens goed nakijken :) ;)

Kpt Gibson
26 October 2007, 17:24
Ik heb iemand gebeld die er heel wat meer afweet dan ik. Die zij ook dat het wss de voeding is. Hij komt dit vanavond uittesten.

Ik hoop dat het de voeding is en niet de modo die stuk is :s

Alvast bedankt voor de hulp :)

Peter.B
26 October 2007, 18:47
hou ons op de hoogte,hé.
hopelijk ben je niet zo nerveus als uwe avatar ;)

Kpt Gibson
29 October 2007, 13:45
Hey, kben het hele weekend niet thuis geweest dus heb ek nu pas m'n pc terug. Het was inderdaad de voeding die stuk was. Hij was wat te zwak voor m'n Gforce 8600 hehe.

Een nieuwe en wat zwaardere voeding en alles is trug inorde. Nomaals dank voor de hulp :)