Volledige versie bekijken : kabel en draadloos samen gebruiken



Maximus
27 October 2007, 13:52
Hallo

Ik werk met een kabelaansluiting( kabelmodem type SB4200E-CN) telenet voor internet voor mijn vast pc.
Aangezien ik sedert enkele weken ook over een laptop geschik overweeg ik om draadloos te werken in de toekomst.
Voor het ogenblik ontvang ik een zwak signaal van een draadloos en kan ik vrij vlot surfen op het net.Dit heb ik toevallig ontdekt en ik ben niet van plan om zo verder te werken.

Ik zou het liefst verder werken met kabel op vaste en draadloos op laptop. Ik beschik over abonnement expressnet .
Wat raden jullie mij aan en wat is financieel en technisch het beste??

Dank bij voorbaat voor alle info.

Baloeke
27 October 2007, 15:13
Er zijn routers, die zowel draadloos als met een kabel (voor je vaste pc) beschikbaar zijn.
usrobotics (http://www.usr-emea.com/loc-index.asp?loc=bene) hebben van die routers. Er zijn nog merken die routers hebben. Let er wel op bij eventuele aankoop dat er een verschil is tussen de aansluiting van Lan (Telenet) en ADSL (Belgacom)

PeterN
28 October 2007, 16:59
Idd makkelijkste is een draadloze router aanschaffen. Deze routers hebben een 4 poorts switch ingebouwd om 4 bedrade pc's aan te sluiten. Daarnaast kunnen ze ook nog de draadloze pc's opnemen in je thuis netwerk. Op deze manier heb je een thuisnetwerk dat ook afgeschermd is van het internet (firewall in router en NAT).
Bij de aanschaf van de router moet je opletten wat je gaat doen. Je hebt routers met ingebouwde modem. Deze is dan van het type ADSL of kabel. Soms is het beter eentje zonder ingebouwde modem daar je dan niet afhankelijk bent van de provider. Hier gebruik je dan nog steeds de modem die de provider heeft geplaatst en zet je de draadloze router tss de modem en je pc.
Er zijn ook routers met ingebouwde printserver. Op de router kan je dan uw USB printer hangen zodat alle pc's in je netwerk toegang hebben tot de printer. Je moet dan de printer niet meer delen via een pc. Voordeel is dat de printer altijd beschikbaar is zonder dat een andere pc opgestart moet zijn ;)