Volledige versie bekijken : VLC op Windows '98



alBildjiekiyya
28 October 2007, 02:23
Hoi,

als ik VLC installeer op Windows '98 dan krijg ik een 'fatale error' en iets van 'unicows.dll'... Ik heb wat rondgegoogled en het blijkt dat ik een unicows.dll moet downloaden en op een bepaalde plaats zetten. Nu zit ik met verschillende problemen, want ten eerste vind ik dat het probleem 'unicows.dll' bij de topics voorkomt met MSN messenger en niet VLC, en de oplossingen zijn afhankelijk van '98, of NT of XP,...
Oplossing 1:
- Download unicows.dll en knip en plak deze bestand in C:\Windows\System (voor Windows '95, '98, Me)
- Als dit het probleem niet oplost klik dan op 'start' -> 'uitvoeren' tijp cmd en druk op de entertoets. Tijp regsvr32 unicows.dll en druk op de entertoets.


Oplossing 2:
- Repareer Office indien mogelijk
Oplossing 3:
- Volg de aanwijzingen op de homepage van VLCPersoonlijk vind ik optie 1 de beste, doch, ik zit (uit ervaring) niet graag te knoeien met de system map van Windows. Oplossing 2 ligt ook voor de hand, maar dan moet ik de CD gaan zoeken en ik weet niet of die methode efficiƫnt is.

Optie 3 daarentegen is de meest sterkste oplossing, doch ik versta er niets van? Er staat namelijk op dat ik The Microsoft Layer for Unicode on Windows 95/98/Me Systems (http://www.microsoft.com.nsatc.net/globaldev/handson/dev/mslu_announce.mspx) moet downloaden en die 2 bestanden in C:\Windows\System\ moet zetten. Doch, de download duur ja-a-aren, server werkt misschien niet goed?

Naar't schijnt moet ik (volgens een andere site) die bestand (M$ Layer...) verplaatsen naar C:\Program Files\Common Files\Crystal Decisions\2.0\bin, dus wat is de juiste oplossing?

Kan iemand mij met dit VLC-probleem helpen?


Alvast bedankt,

I.<code></code>

alBildjiekiyya
29 October 2007, 19:47
Gelukt! Dit kan dan dienen als een help-topic voor 'unicows.dll'. Deze fout blijkt vaak voor te komen als men de VLC-player (die geschikt is voor de '98 - info beschikbaar op de VLC site) installeert op Windows '98. Om dit probleem te verhelpen download dan de 'unicows.exe' en laat dit bestand (die je op je bureaublad hebt) zich installeren op het pad 'C:\Windows\System\'.

De exe vind je op de site van Microsoft. Vervolgens ga je naar de Download Center, en daar klik je op geavanceerd zoeken. Kies bij 'product & technology' voor 'Windows 98', tijp bij 'keywords' het woordje 'Unicode' en klik op Go. Download vervolgens het bestand (en pak hem uit indien nodig), en start die bestand op de juiste PC (de Windows '98). Vervolgens kies je als pad 'C:\Windows\System\' in en klaar is kees.


Groet,

I.

Baloeke
29 October 2007, 21:21
Bedankt voor de info alBildjiekiyya :cool:. Voor je probleem heb je zelf de oplossing gevonden:good: . Prima om het ons te laten weten:bow:. Ik sluit deze.